Hallands län

Gekås
torsdag 19 juli 2018 - Ullared, Hallands län, Sverige

Idag gällde det att packa bilen på ett smart sätt så vi kunde få plats med det vi skulle handla.När vi kom fram delade vi på oss. Stina gick för sig, Malin gick för sig och barnen gick för sig. Efter ca 1 timme ringde Elias och sa att de var klara. Efter lite missförstånd hittade vi på

Malin Andersson
Malande i Roadtrip Sverige 2017
On our way
lördag 7 juli 2018 - Varberg, Hallands län, Sverige

hitoday was the first day of our trip and the start was all ok sun wind made the daysister and brother in law is sailing along with their own boat "blue ocean "and cosailor in nakauk is Simonas special guest Riitta arrived by car and even if Sweden didn't succeed in football today this day was

Dag 8
söndag 10 juni 2018 - Ferievägen 12, Hallands län, Sverige

Efter ett par timmar vid poolen, checkar vi ut och sen blir vi hämtade till flygplatsen.Exakt klockan 2200, lagom till nyheterna på TV4, är vi hemma igen.Nu är det lagt till några fler bilder från Kappadokiens natur.Ha de´  gôttAnne o Hans

Hans Axelsson
haax i TURKIET, Kappadokien 2018
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Hemresedag o Hemma igen
torsdag 17 maj 2018 - Kungsbacka, Hallands län, Sverige

Onsdag 16 maj - torsdag 17 maj.Ja då var man hemma igen o nu sitter jag här o kollar hockey.Vaknade runt 6 onsd morgon, SF-tid. Blev lite mobil o läsa bok innan alla var uppe. Åt lite kex o mjukost till frukost. Diskade o ställde i ordning samt packade resväskan. Var i stort sett klar

Hemma igen efter 6 v på en Rosa Buss
lördag 21 april 2018 - Kungsbacka, Hallands län, Sverige

Lördag 21 april.Addis Abeba är en så rörig flygplats. Vi kom iväg med vårt plan o fick våra platser. Efter start så serverade de middag igen - i stort sett samma mat som den förra. Sen skulle man försöka vila lite o det är ju lättare sagt än gjort. Sitter o halvslumrar i konstiga

Resrutten är planerad
söndag 18 mars 2018 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Här är vår resrutt i Australien där man kan se var vi ska bo på de olika ställena och även hur lång körsträckan är (enligt google maps) mellan ställena (grön text) + olika gejor vi planerat göra/se (blå text

Parkvakterna
måndag 5 mars 2018 - Apelviken, Hallands län, Sverige

En lite lustig episod under snorkelturen.Vi hade precis kastat ankar utanför ap-ön, när en liten gummibåt med en 40 hästars utombordare kommer farande. 2 parkvakter skriker åt våra besättningsmän på thailänska. Vi vet ju inte vad det är frågan om,  men de låter väldigt upprörda och

Hans Axelsson
haax i THAILAND 2018
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
På väg!!!
fredag 9 februari 2018 - Varberg, Hallands län, Sverige

Så var det då dags. Jag ligger nerpackad i en låda, på väg till det där berget de pratade om. .. Åh, om jag bara kunde komma ihåg vad stället hette! Hoppas de berättar det för mig. Och hoppas de är snälla! Lite nervöst är det allt! Jag tror hon hette Veronica som skulle hämta mig i

Nästan hemma!
tisdag 9 januari 2018 - Varberg, Hallands län, Sverige

Vi har tagit oss hela vägen till Sverige, hör och häpna!!👏🏽Det har varit en helt galet lång resa, med flera olika tidszoner så vi är helt snurriga i huvudet nu, vet knappt vad det är för dag eller var vi är...tänker fortfarande när jag tittar på klockan: ”vad är klockan hemma

Roadtrip Sverige 2017

Roadtrip Sverige 2017

16 juli 2018 - 16 juli 2018

En kort men intensiv resa i Sverige. Medresenärer är: Stina, chaufför Malin, kartläsare Thobias och Lucas, underhållare Elias, sångare

TURKIET, Kappadokien 2018

TURKIET, Kappadokien 2018

26 maj 2018 - 2 juni 2018

Bussresa Antalya till Kappadokien

San Francisco med 3 arbetskompisar

San Francisco med 3 arbetskompisar

7 maj 2018 - 17 maj 2018

Den 7 maj reser jag, Lillemor, Tuula o Catrine till SF för att göra staden i 10 dagar. Ska bli så himla kul :)

Route 66

Route 66

3 maj 2018 - 24 maj 2018

U.S. Route 66 öppnades den 11 november 1926. Motorvägen, som blev en av de mest kända vägarna i Amerika, gick ursprungligen mellan Chicago, Illinois och Santa Monica utanför Los Angeles i Kalifornien, via delstaterna Missouri, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico och Arizona, som omfattar totalt 3 940 km. Denna vägen skall vi köra under tre veckor.

Strandfamiljen i Singapore och Australien

Strandfamiljen i Singapore och Australien

2 juli 2018 - 7 augusti 2018

2 juli: Halmstad -Stockholm ---> 3 juli: Stockholm - Singapore ---> 4 Juli: Singapore ---> 5 Juli: Singapore ---> 6 juli: Singapore - Brisbane ---> 10 juli: Brisbane - Tin Can Bay ---> 15 juli: Tin Can Bay - Yeppoon ---> 18 juli: Yeppoon - Rubyvale ---> 20 juli: Rubyval - Eungella ---> 21 juli: Eungella - Bowen ---> 25 juli: Bowen - Magnetic Island ---> 28 juli: Magnetic Island - Cairns ---> 6 Augusti: Cairns - Stockholm ---> 7 Augusti: Stockholm - Halmstad

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

THAILAND 2018

THAILAND 2018

18 februari 2018 - 4 mars 2018

Slöa, slappa och va´ likgiltig.

Jul & nyår i Brasilien

Jul & nyår i Brasilien

19 december 2017 - 9 januari 2018

TorBjörn på uppdrag i Sverige!

TorBjörn på uppdrag i Sverige!

17 september 2017 - 8 december 2017

Nallen TorBjörn, hemmahörande i Köpings Pingstkyrka, har fått i uppdrag av barnen i BARNKYRKAN att ge sig ut på en resa runt om i vårt land. Han ska ta reda på hur det är i andra kyrkors söndagsskolor och barngrupper och förhoppningsvis få med sig ett och annat matnyttigt hem. Det kan va en Bibelberättelse de jobbat med, ett Bibelord, ett bönesvar, lite foton, kanske en sång eller kanske nån (stor eller liten) som vill dela med sig av vad han eller hon tycker är det bästa med Gud! Vi får se. Vad det blir är upp till de han kommer att besöka under sin resa - och vilka de är, det vet inte ens vi! Vem är då TorBjörn?? Han har just fått sitt namn av barnen i BARNKYRKAN. Enligt honom själv är han landets modigaste, vilket han med sin gälla röst ständigt förklarar! Kaxig är han på håll, men han blir lätt skraj, så fort någon närmar sig minsta lilla... TorBjörn gillar tomater, choklad och kramar (han höll dock på att bli ihjälkramad när han avslöjade det för barnen i Köping...). Tomat, choklad och kramar hoppas han kunna få under sin resa och så har han förstås blivit lovad det som belöning när han kommer hem - om han ser till att va hemma igen till vår julfest den 8 dec!!! (Han har då lovat berätta om sin resa för både barn och vuxna, så det hoppas vi han hinner hem till...) Och vilka är BARNKYRKAN som skickar iväg honom då?? Jo, det är ett gäng glada barn, 4-10 år, i Köpings Pingstkyrka. BARNKYRKAN är vår söndagsskola där vi (nästan) varje söndag samlas. Vi är en si så där 15-20 barn i vår grupp. Och vi är alla mycket nyfikna på att följa TorBjörns resa!!

Tågluffa till Italien

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

Caroline Jansson
Callekin