Hallands län

Fortsätter vår resa mot Lagos
söndag 6 oktober 2019 - Haverdal, Hallands län, Sverige

I dag blir resan inte så lång bara 20 mil.Gör ett stopp i Beddingestarnd hos Susan och Håkan, Kul att se deras nya hus och träffas lite på tu man hand. Åker till Trelleborg och Best Western hotell (väldigt nära färjan) Tankade 50 L, 770 sek

Susanne Edström
Sussebo58 i flyttar till Portugal
Senast aktiv - från Lagos, Faro, Portugal
Why Mercy Ships and How did I get this idea?
torsdag 10 oktober 2019 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

For me it often starts with a note on a messageboard, in a paper, a flyer...if I hadn't found a flyer in a lunch restaurant in Oslo; Norway saying: Do you want to work with wild animals in Africa...I wouldn't have my lovely husband Everest and my children Nellie and Lucas...So this time I was just

Maria Lövander
Hoppeloppan i Swedish Nurse in Senegal
Senast aktiv - från Dakar, Dakar Region, Senegal
Hemresan
tisdag 12 mars 2019 - Ferievägen 11, Hallands län, Sverige

Vår taxichaufför dök upp precis som avtalat; 0530 på morronen. Hon tyckte att det räckte. Det tar ungefär en timma till KLIA från innersta´n, utan trafikstockningar. RM 130 hade vi kommit överens om. Och vi kom fram i så god tid att vi hinner med att äta frukost också.Vi startar den

Hans Axelsson
haax i MALAYSIA 2019
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Mer uppdateringar
måndag 28 januari 2019 - Kungsbacka, Hallands län, Sverige

Lördag 26 januari Slappedag Lördag o inga aktiviteter. Pannkakor till frukost idag, smaskens. Tvättade sen upp lite o det torkade ganska snabbt ute. De övriga plus Toz , som är volontärkoordinator, skulle ge sig iväg till Kuti NP. De åkte nog iväg runt 10.30 tror jag. Jag slappade o

Home sweet home
måndag 10 december 2018 - Draget, Hallands län, Sverige

Hej på erDax att knyta ihop (jul)säcken och runda av resan.Stort tack till Er alla som orkat hänga med oss här på resdagboken. Många inlägg blev det. Ett inlägg för vsrje dag. Något som inte alls va tänkt från början men som snabbt blev en kul avrundning på dagen och ett härligt

Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Borta bäst men hemma bättre.....
lördag 8 december 2018 - Draget, Hallands län, Sverige

Tidig uppgång i Hongkong och frukost utan att stå i kö........ Rafsade ihop det sista och packade ihop ryggsäckarna innan vi checkade ut och hoppade in i en taxi för transport till flygplatsen. Flyger hemåt med Aeroflot som visar sig vara riktigt fint flyg. Ny Boeing 777-300. Flyget till

Reflektion.
måndag 22 oktober 2018 - Laholm, Hallands län, Sverige

Då var vi hemma till ett tomt kylskåp😃. Flygresan hem gick över förväntan, vi sov en hel del. Tyvärr var det banarbete någonstans mellan HBG-Laholm så det blev buss däremellan. Sen var det lite svårt att somna och på morgonen var jag inte människa. Gerd ringde och var pigg dom en

Ulla Lavin
Finngrobbon i Peru
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
Packning
måndag 1 oktober 2018 - Laholm, Hallands län, Sverige

Då var det dags att packa ryggsäcken igen. Som alltid ser det omöjligt ut, men det ska funka denna gång också. Tror allt är framme.

Ulla Lavin
Finngrobbon i Peru
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
Reseböcker
måndag 3 september 2018 - Onsala, Hallands län, Sverige

Alla reseböcker är inhandlade

Last entrance
söndag 19 augusti 2018 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

Det är dags. Dags att avsluta den här dagboken med ett sista inlägg.Jag har hunnit komma tillbaka till staden jag bor i, delvis smälta upplevelserna och samla mig inför en längre period utan någon längre resa på gång.Färden tillbaka gick bra. Det var en lång dag med uppstigning kl. 4

Daniel Svanefors
svane i Tyger over Europe 2018
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
flyttar till Portugal

flyttar till Portugal

3 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Nu har vi packat bilen och ger oss i väg på en ny resa i livet.

Swedish Nurse in Senegal

Swedish Nurse in Senegal

13 oktober 2019 - 27 oktober 2019

Working on board the Africa; Ship of Mercy for 2 weeks in Theatre/OR. Situated in the port of Dakar.

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

7 januari 2019 - 11 februari 2019

Först reser jag med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda. Besöker Bergsgorillorna i Uganda. När denna resan är över, 22 januari, så åker jag inte hem utan flyger till Malawi för att återse byn Lifuwu och mina vänner där. Ska volontärarbeta med Help2kids igen.

MALAYSIA 2019

MALAYSIA 2019

23 februari 2019 - 12 mars 2019

Snorkelturer med mera...

Peru

Peru

1 oktober 2018 - 22 oktober 2018

En resa till Peru, med många andra stopp.

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Tyger over Europe 2018

Tyger over Europe 2018

27 juli 2018 - 16 augusti 2018

Meet & Greets, ramen, travelling, railway stations, some serious dancing in the moonlight ('cause it's gonna catch me in its spotlight) and a whole lotta train of thought.

Roadtrip Sverige 2017

Roadtrip Sverige 2017

16 juli 2018 - 16 juli 2018

En kort men intensiv resa i Sverige. Medresenärer är: Stina, chaufför Malin, kartläsare Thobias och Lucas, underhållare Elias, sångare

TURKIET, Kappadokien 2018

TURKIET, Kappadokien 2018

26 maj 2018 - 2 juni 2018

Bussresa Antalya till Kappadokien

San Francisco med 3 arbetskompisar

San Francisco med 3 arbetskompisar

7 maj 2018 - 17 maj 2018

Den 7 maj reser jag, Lillemor, Tuula o Catrine till SF för att göra staden i 10 dagar. Ska bli så himla kul :)

Sophie Holmberg
sophie18