Hallands län

Reflektion.
måndag 22 oktober 2018 - Laholm, Hallands län, Sverige

Då var vi hemma till ett tomt kylskåp😃. Flygresan hem gick över förväntan, vi sov en hel del. Tyvärr var det banarbete någonstans mellan HBG-Laholm så det blev buss däremellan. Sen var det lite svårt att somna och på morgonen var jag inte människa. Gerd ringde och var pigg dom en

Ulla Lavin
Finngrobbon i Peru
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
Packning
måndag 1 oktober 2018 - Laholm, Hallands län, Sverige

Då var det dags att packa ryggsäcken igen. Som alltid ser det omöjligt ut, men det ska funka denna gång också. Tror allt är framme.

Ulla Lavin

Hemulen i Rundtur i Asien
Senast aktiv - från Krong Kaeb, Kep Province, Kambodja
Last entrance
söndag 19 augusti 2018 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

Det är dags. Dags att avsluta den här dagboken med ett sista inlägg.Jag har hunnit komma tillbaka till staden jag bor i, delvis smälta upplevelserna och samla mig inför en längre period utan någon längre resa på gång.Färden tillbaka gick bra. Det var en lång dag med uppstigning kl. 4

Daniel Svanefors
svane i Tyger over Europe 2018
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Gekås
torsdag 19 juli 2018 - Ullared, Hallands län, Sverige

Idag gällde det att packa bilen på ett smart sätt så vi kunde få plats med det vi skulle handla.När vi kom fram delade vi på oss. Stina gick för sig, Malin gick för sig och barnen gick för sig. Efter ca 1 timme ringde Elias och sa att de var klara. Efter lite missförstånd hittade vi på

Malin Andersson
Malande i Roadtrip Sverige 2017
On our way
lördag 7 juli 2018 - Varberg, Hallands län, Sverige

hitoday was the first day of our trip and the start was all ok sun wind made the daysister and brother in law is sailing along with their own boat "blue ocean "and cosailor in nakauk is Simonas special guest Riitta arrived by car and even if Sweden didn't succeed in football today this day was

Dag 8
söndag 10 juni 2018 - Ferievägen 12, Hallands län, Sverige

Efter ett par timmar vid poolen, checkar vi ut och sen blir vi hämtade till flygplatsen.Exakt klockan 2200, lagom till nyheterna på TV4, är vi hemma igen.Nu är det lagt till några fler bilder från Kappadokiens natur.Ha de´  gôttAnne o Hans

Hans Axelsson
haax i TURKIET, Kappadokien 2018
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Hemresedag o Hemma igen
torsdag 17 maj 2018 - Kungsbacka, Hallands län, Sverige

Onsdag 16 maj - torsdag 17 maj.Ja då var man hemma igen o nu sitter jag här o kollar hockey.Vaknade runt 6 onsd morgon, SF-tid. Blev lite mobil o läsa bok innan alla var uppe. Åt lite kex o mjukost till frukost. Diskade o ställde i ordning samt packade resväskan. Var i stort sett klar

Hemma igen efter 6 v på en Rosa Buss
lördag 21 april 2018 - Kungsbacka, Hallands län, Sverige

Lördag 21 april.Addis Abeba är en så rörig flygplats. Vi kom iväg med vårt plan o fick våra platser. Efter start så serverade de middag igen - i stort sett samma mat som den förra. Sen skulle man försöka vila lite o det är ju lättare sagt än gjort. Sitter o halvslumrar i konstiga

Resrutten är planerad
söndag 18 mars 2018 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Här är vår resrutt i Australien där man kan se var vi ska bo på de olika ställena och även hur lång körsträckan är (enligt google maps) mellan ställena (grön text) + olika gejor vi planerat göra/se (blå text

John Strand
albatrosstur i Strandfamiljen i Singapore och Australien
Senast aktiv - från Singapore
Peru

Peru

1 oktober 2018 - 22 oktober 2018

En resa till Peru, med många andra stopp.

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Tyger over Europe 2018

Tyger over Europe 2018

27 juli 2018 - 16 augusti 2018

Meet & Greets, ramen, travelling, railway stations, some serious dancing in the moonlight ('cause it's gonna catch me in its spotlight) and a whole lotta train of thought.

Roadtrip Sverige 2017

Roadtrip Sverige 2017

16 juli 2018 - 16 juli 2018

En kort men intensiv resa i Sverige. Medresenärer är: Stina, chaufför Malin, kartläsare Thobias och Lucas, underhållare Elias, sångare

TURKIET, Kappadokien 2018

TURKIET, Kappadokien 2018

26 maj 2018 - 2 juni 2018

Bussresa Antalya till Kappadokien

San Francisco med 3 arbetskompisar

San Francisco med 3 arbetskompisar

7 maj 2018 - 17 maj 2018

Den 7 maj reser jag, Lillemor, Tuula o Catrine till SF för att göra staden i 10 dagar. Ska bli så himla kul :)

Route 66

Route 66

3 maj 2018 - 24 maj 2018

U.S. Route 66 öppnades den 11 november 1926. Motorvägen, som blev en av de mest kända vägarna i Amerika, gick ursprungligen mellan Chicago, Illinois och Santa Monica utanför Los Angeles i Kalifornien, via delstaterna Missouri, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico och Arizona, som omfattar totalt 3 940 km. Denna vägen skall vi köra under tre veckor.

Strandfamiljen i Singapore och Australien

Strandfamiljen i Singapore och Australien

2 juli 2018 - 7 augusti 2018

2 juli: Halmstad -Stockholm ---> 3 juli: Stockholm - Singapore ---> 4 Juli: Singapore ---> 5 Juli: Singapore ---> 6 juli: Singapore - Brisbane ---> 10 juli: Brisbane - Tin Can Bay ---> 15 juli: Tin Can Bay - Yeppoon ---> 18 juli: Yeppoon - Rubyvale ---> 20 juli: Rubyval - Eungella ---> 21 juli: Eungella - Bowen ---> 25 juli: Bowen - Magnetic Island ---> 28 juli: Magnetic Island - Cairns ---> 6 Augusti: Cairns - Stockholm ---> 7 Augusti: Stockholm - Halmstad

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

THAILAND 2018

THAILAND 2018

18 februari 2018 - 4 mars 2018

Slöa, slappa och va´ likgiltig.

Niclas Jansson
Hemulen