Falkenberg

Last entrance
söndag 19 augusti 2018 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

Det är dags. Dags att avsluta den här dagboken med ett sista inlägg.Jag har hunnit komma tillbaka till staden jag bor i, delvis smälta upplevelserna och samla mig inför en längre period utan någon längre resa på gång.Färden tillbaka gick bra. Det var en lång dag med uppstigning kl. 4

Daniel Svanefors
svane i Tyger over Europe 2018
Sommarlov
tisdag 2 augusti 2016 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

På morgonen besökte vi inspelningen av programmet "Sommarlov" i Västra hamnen i Malmö. Sen åkte vi till gigantiska shoppingcentrat Emporia. Sen körde vi mot Halland. Vi gjorde ett stopp i Mellbystrand och sen vidare till Lövstavikens småbåtshamn i Falkenberg. Vi fick lov att stå utanför

Framme
måndag 15 december 2014 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

Nu är vi framme efter att först ha blvit försenade 35 minuter från Falkenberg då någon/några roade sig med att springa på spåret i Kungsbacka. Detta föranledde att tåget slutade gå i Malmö och vi fick 3 minuter på oss att hinna med nästa tåg över bron. Gissa om vi sprang. David

Langkawi tredje dagen
måndag 15 december 2014 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

Idag hade vi bestämt oss för en utflykt. Joseph,vår kompis i receptionen fixade en taxi som skulle ta oss iväg. Vi hamnade på safari i ett mangroveträsk, där vi började med att besöka en fiskodling. Här fanns allt från tonfisk, korallfisk och stingrocka till av de giftigaste fiskarna i

Langkawi dag2
söndag 14 december 2014 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

När vi sagt godnatt till dagboken igår gick vi till hotellets bar, Jakob, Berith och Peter. Innan jag skriver vidare skall jag kanske berätta att herr och fru Hultén har ganska olika uppfattningar om hotell och dess standard. Herr Hultén uppskattar det enkla, familjära, vänliga och

Packning/förberedelser
lördag 13 december 2014 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

Då börjar det dra ihop sig.. Vi plockar fram och börjar packa så smått.. David har öroninflammation men är vid gott humör och ser fram emot resan.. Han är "spänd" säger han.. ?? Vi ser alla fram emot att komma iväg.. Nästa gång vi skriver är vi på väg ??

Langkawi dag 1
lördag 13 december 2014 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

Dagen började gott. Hela familjen hade sovit gott på hotellet i Kuala Lumpur. Efter en härlig frukost tog vi hotellets shuttle bus till flygplatsen. Ombord på flyget konstaterade vi att Malaysia airlines hade grymt fräscha flygplan. Efter 45 minuters flygresa landade vi på Langkawi, där

Delvis framme
fredag 12 december 2014 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

Ligger på flygplatshotellet i Kuala Lumpur och pustar. Har landat tidtabellsenligt efter en lång resa. Tågresan startades Falkenberg den 11 dec kl 11.30 (svensk tid ) och nu är kl 21.15 Malaiysisk tid (+ 7 timmar ) den 12 december. Turkish airlines har levererat två komfortabla flygresor. Nu

På väg
torsdag 11 december 2014 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

Nu har familjen anlänt till Copenhagen airport. En kall öl och friden yoghurt i väntan på att incheckning ska öppna. Resan har helt klart startat. Vi reser via Istanbul till Kuala Lumpur där vi sen ska övernatta innan resan går vidare mot Langkawi. Hörs igen

Tyger over Europe 2018

Tyger over Europe 2018

27 juli 2018 - 16 augusti 2018

Meet & Greets, ramen, travelling, railway stations, some serious dancing in the moonlight ('cause it's gonna catch me in its spotlight) and a whole lotta train of thought.

Route 66

Route 66

3 maj 2018 - 24 maj 2018

U.S. Route 66 öppnades den 11 november 1926. Motorvägen, som blev en av de mest kända vägarna i Amerika, gick ursprungligen mellan Chicago, Illinois och Santa Monica utanför Los Angeles i Kalifornien, via delstaterna Missouri, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico och Arizona, som omfattar totalt 3 940 km. Denna vägen skall vi köra under tre veckor.

Blekinge, Skåne och Halland

11 december 2014 - 2 januari 2015

Polen

Polen

16 januari 2014 - 20 januari 2014

Bil resa, frihet, inget bokat, tar allt som de kommer, startar i Falkenberg, slut destination Gdansk :)

Tanzania, Zanzibar

Tanzania, Zanzibar

15 februari 2014 - 2 mars 2014

Safari med egen guide i Serengetti och sol o bad på Zanzibar

Johanna och Isac i Nya Zeeland 2014

Johanna och Isac i Nya Zeeland 2014

12 januari 2014 - 18 mars 2014

Start Aukland. Tar oss först österut och följer kusten. tar oss sedan mot Rotorua och betar av alla Markerade prickar på kartan söderut. 2 stora vandringar på nordön (Tongariro Northern Circuit och Egmont National park). Väl på Nordön vandrar vi Abel tasman Coasttrack. Följer sedan ostkusten ner till Christchurch. Åker sedan rakt över landet över Arthur´s pass mot Greymouth. Följer västkusten ner till Wanaka, Queenstown och vidare till Te Anau och Milford Sound. Här Vandrar vi 3 st GreatWalks. En är Rankad bland topp 10 i Världen. Milford Track, Routeburn Track samt Kepler Track. Det blir Vandringar, Bad, äventyr, vinprovning valsafari, grottor, god mat, campingliv, vulkaner, delfiner/pingviner (kanske en Kiwi) och en massa mer! VI vill gärna att ni följer oss i spåren. Stora kramar till er alla:) Isac & Johanna

Panama - Costa Rica - Mexico

Panama - Costa Rica - Mexico

2 januari 2014 - 19 februari 2014

Denna gången bär det av mot Panama, Costa Rica och en snabb visit i Mexico som avslut och mina medresenärer är fem av mina favorit b-rudar! Detta kan inte bli annat än en bra tripp, Central America here we come!

Falkenberg och Kivik

Falkenberg och Kivik