Falkenberg V

Tom Essenholm
Kemara i Tester
Lofoten 2013 prolog
måndag 3 juni 2013 - Falkenberg V, Hallands län, Sverige

Överlever jag denna resa ska jag bli en bättre människa! Hur många har inte tänkt så strax innan avfärd men faktum är att mina kollegor på jobbet har varit och tingat mitt kontorsrum, mätt ut det noggrant och planerat alternativ inredning om jag nu inte skulle klara mig tillbaka till mitt

Vilka har varit med oss?
tisdag 14 maj 2013 - Falkenberg V, Hallands län, Sverige

Hej Phoebe och jättetack för gratulationerna.Vi ha nu kommit in i rätt tid och jag har kollat varför du inte fått några mail. Förlåt mig men jag skrev fel i din mailadress ser jag nu. Jag tyckte jag kollade och kollade men ändå blev det fel. Nu skickar jag detta inlägg till bara dig så

Kastrup
tisdag 7 maj 2013 - Falkenberg V, Hallands län, Sverige

Precis som jag trodde blev det problem med att få plats. När vi kom till gaten fick vi lämna våra boardingpass och efter en stundblev vi uppropade. vi hade fått mitten platsen men inte bredvid varandre utan med en rads mellanrum. Jag sade att min man måste ha en ytterplats och fick lämna

Nu åker vi!!!
lördag 30 mars 2013 - Falkenberg V, Hallands län, Sverige

Klockan är halv sju och vi börjar bli klara för bilfärd till Kastrup. Planet lyfter 12:10 mot Singapore, hoppas att det inte blir förseningar. Vi hör av oss från Asien. Görel & Eddy

Prolog Vinter i Vinberg
fredag 20 januari 2012 - Falkenberg V, Hallands län, Sverige

1982 var jag 7 år gammal och vår familj skulle ge oss ut på ett fantastiskt äventyr, min första utlandsresa till dåtida Jugoslavien. Med bil och husvagn skulle vi ta oss till Pula och tillbaka. Ett för den tiden ganska djärvt tilltag. Allt gick dock bra (i bemärkelsen att vi faktiskt

Tommy Essenholm
Essenholm i Pappaledig i Karibien
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Väskan packad
lördag 31 december 2011 - Falkenberg V, Hallands län, Sverige

Så var det dags.. Väskan är packad men solkrämen får jag köpa på vägen för hur kan man som röding glömma att köpa solkräm.. Jag blir ju röd bara jag tittar på solen.. Trivs ju, till mina vänners stora förfäran, som fisken i vattnet under ett lakan på stranden.. Lakanet är med...

Glommen
tisdag 6 juli 2010 - Falkenberg V, Hallands län, Sverige

Så nu är vi på banan igen efter att inhandlat nytt internet. Just nu ligger vi Glommen efter att ha varit i Torekov, mycket trevligt ställe. En mäklare vlle byta båten mot en stuga på 25 milj. Vi tyckte stugan var lite liten så det blev ingen affär. Glommen är en mysig liten hamn, just

Tester

Tester

16 januari 2014 - 17 januari 2014

testar

Lofoten - ett nordiskt sagoland

Lofoten - ett nordiskt sagoland

3 juni 2013 - 12 juni 2013

Fiskeresa till ett nordisk sagoland.

70 år

70 år

30 mars 2013 - 7 maj 2013

Nu är det dags igen. Denna gång tar oss flyget till Hong Kong där vi för 20 år sedan blev av med kamera och alla bilder vi tagit där. Fortsätter med en kryssning via Vietnam och Bangkok till Singapore. Där återvänder vi till Bintan Island dit vi kom för 10 år sedan efter att Eddy kommit ut från sjukhuset efter misstänkt SARS (det var en vanlig lunginflammation). Fortsätter sedan mot Tokyo och Honolulu (några dagar i vardera). Sedan väntar Los Angeles med bil längs kustvägen upp till San Francisco innan det bär av hem igen.

Pappaledig i Karibien

Pappaledig i Karibien

21 januari 2012 - 5 april 2012

Tog ut 3 månaders Pappaledighet och for till västindien.

Tour the Family - Australia

Tour the Family - Australia

31 december 2011 - 18 januari 2012

Sjøbol familjen fortsætter att se världen, denna gang har vi plockat in en gammal skytte kompis i resgänget och styr flygplanet mot Australien.. Det mest spænnande blir väl om vi lyckas komma med flyget hem.. Det var nämligen det som gick lite fel på den sista resan.... Australien kommer at bjuda på jetsetliv i Sydney, en massa bilåkande, træffa gårdens utvandrare i melbourne och finna släkt till Diana norr om Perth. Hur som helst kan bli intressant.. Mycket intressant.. Häng med..

Ett äventyr till whiskyn's hemland.

Ett äventyr till whiskyn's hemland.

27 juni 2010 - 11 augusti 2010

Tommy Essenholm