Halmstad

Avresa Hd-Lu-Cst
torsdag 17 december 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Dagen börjar med besök hos tandhygienist Åsa redan 07.30. Fick en avbokad tid som hon ringde om igår. Segt att gå upp kvart i sju efter att ha packat o vägt väskor till 01.15 inatt. Men som man bäddar får man ligga... Nåväl, hemma igen åker väskorna in i bilen efter lite komplettering

Bo Persson
BodPersson i QFjul15 Filippinerna
Resfeber a la extreme...
tisdag 15 december 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hittade äntligen kamerans laddkabel och skall tömma den i datorn innan avfärd. Stefan B hjälpte igår till att få ordning på datorer, skrivare och telefon inför avfärd. Det tog över två timmar och slutade med att vi tvingades radera säkerhetskopieringen och göra en ny uppdaterad. Hoppas

Bo Persson
BodPersson i QFjul15 Filippinerna
Nedräkning pågår
onsdag 7 oktober 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

[b]Hallå.[/b] [i]Sitter just nu och kollar runt massa saker man kan hitta på när man besöker Phuket. Var i Thailand åren 2008 samt 2010 och det ska bli kul att se vad som har hänt under dessa 6 åren. Våran resa kommer att gå av stapeln den 4 mars 2016 och vi flyger ifrån Köpenhamn med

Josefine Kjellström
Kjellstroom i Thailand Josefine x2
Amazonas
tisdag 6 oktober 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Äter just nu frukost vid Beniflodens strand i Rurranabaque. Igår gjorde vi en "Anafi" vilket innebär att vi tog ett snabbt beslut om att lämna La Paz. Det kändes bra att komma ner på lite lägre höjd eftersom vi fortfarande hade känningar av höghöjden. Flygresan var en upplevelse. Ett

Berit Pettersson
Petterssonberit i Bolivia Peru
Senast aktiv - från Puno, Puno, Peru
Från halmstad till södra Tyskland.
onsdag 15 juli 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Vid 0840 körde vi från Vendelvägen. Natten innan hade inte varit den bästa. M hade svårt att somna och V vaknade vid 04 med magont/frossa. Tillslut somnade alla och V mådde ok på morgonen. Vi körde mot Öresundsbron och sen mot rödby. Vi var förvarnade om att det var en del vägarbeten

Maria Lundvall
MDVT i Mot kroatien
En helt vanlig dag.
fredag 20 mars 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

God morgon på er! Idag är det dags för oss att byta boende, vi har tänkt att förflytta oss neråt på ön för att få lite mer liv och rörelse! Igår var vi uppe vid 9-10? (Klockan betyder inte så mycket här) vi åt iallafall en go frukost bestående av bananpankakor med nutella,

För att komma någonvart
onsdag 18 mars 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej! I skrivande stund befinner vi oss på ett resort i Koh Phangan, som ligger på Thailands östra kust. Vi har njutit av en slö dag på stranden då resan hit var om något ganska lång. Vår resedag började tidigt, ungefär kvart i 8 i tisdags morse då vi pallrade oss upp ur sängarna och

Koh Lipe, Thailand
lördag 14 mars 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej på er! Just nu befinner vi oss på en resturang i Koh Lipe och har precis fått i oss lite mat. Koh lipe är supermysigt, så himla skön atmosfär och människor här. Vi har under våra dagar här legat på stranden, bränt oss (en av oss lite mer, behöver ju inte nämna vem ..) ätit pad

Koh Mook
tisdag 10 mars 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej igen! Innan vi lämnade Phi Phi Island bestämde vi oss för att åka till en liten ö som heter Koh Mook, som vi hört bra saker om. Så vi bokade båtbiljetter, gick ut och åt och gick sedan hem och packade. På kvällen sen när vi skulle börja föra lite med öl innan vi skulle ut sista

Äntligen!!
söndag 1 mars 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Omaaaajgaaaaaad!!!!! Äntligen är den stora dagen här, som vi har längtat! Redan i Augusti 2014 bokade vi resan ner till Thailand, så vi har verkligen hunnit längta, planera och vara nervösa! I skrivande stund sitter vi på tåget ner mot Köpenhamn där flyget går 15:05 och vi landar i