Hylte Ö

Drömma om en jul hemma...
söndag 26 december 2010 - Hylte Ö, Hallands län, Sverige

Vänner, det blev så småningom onsdagsnatt och svinotta på torsdagen och dags för ekipaget ekwall att dra sig till flygplatsen för att förhoppningsvis förr eller senare landa någonstans i Norden. Det mesta gick smärtfritt, det något tvivelaktiga och skitbilliga flyg jag bokat med ett

Malin Ekwall
malinekwall i Malin meets Stalin
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Snart dags för mig också!
söndag 12 september 2010 - Hylte Ö, Hallands län, Sverige

Nu har jag varit gräsänkling ett bra tag, så nu är det väl rättvist att jag också får åka ner till värmen, på tisdag drar jag! Jag har uppdaterat mail-listan och lagt till lite e-postadresser till en del av er, hoppas det blev rätt. Ni kan väl meddela dem vi känner som jag inte haft

unnaryd i Thailand 2010
Organiserat kaos, eller?
onsdag 1 september 2010 - Hylte Ö, Hallands län, Sverige

Jag tänkte ta er med hem till mig en stund, och då är det inte studentlägenheten på Klockhusgatan jag syftar på utan Tiraholm. Platsen där jag är född och uppvuxen och där jag tillsammans med min familj driver företaget Tiraholms Fisk. Det är här jag spenderat de senaste tre månaderna

Malin Ekwall
malinekwall i Malin meets Stalin
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
HEMMA!
onsdag 23 april 2008 - Hylte Ö, Hallands län, Sverige

Sådär ja, då var man hemma igen i sommarvädret. Även om det är 20-25 grader kallare här hemma än man vant sig vid så känns det varmt och skönt. Sista dagen i Thailand spenderade vi i Bangkok och köpte lite småprylar samt kollade lite allmänt i olika affärer. Flyget från Bkk lyfte

Nära ögat!
onsdag 26 mars 2008 - Hylte Ö, Hallands län, Sverige

Sådärja! Då har man klarat av årets magsjuka (eller matförgiftning, whatever...). Känner mig nu i alla fall hyfsat frisk med några timmar till godo till avresan, PUH! Orkar i alla fall gå till källaren och upp igen utan att behöva ligga ner efteråt, wow! Fördelen är att jag inte

Test av dagboken med drygt 3 veckor kvar
tisdag 4 mars 2008 - Hylte Ö, Hallands län, Sverige

SNART DAGS!!! Välkomna att följa resan. Testar att skriva lite i dagboken nu för att se om det fungerar, dvs. ni skall få e-post som meddelar att jag uppdaterat i dagboken här på www.resedagboken.se Tanken är att jag så ofta som möjligt skall försöka komma in på internetcaféer och

Thailand 2010

Thailand 2010

14 september 2010 - 26 oktober 2010

Malin meets Stalin

Malin meets Stalin

2 september 2010 - 29 januari 2011

Frågan tycks återkommand: Varför Ryssland? Varför inte ett varmt och skönt ställe med billga drinkar och god mat? Istället: Permafrost, dyr vodka och rödbetssoppa.

Thailand 2008

Thailand 2008

27 mars 2008 - 23 april 2008

Fyra veckor i Thailand. Sol och bad i söder, berg och intressanta platser i norr.

Mikael Andersson
Sable