Hyltebruk

Uppdatering
söndag 2 augusti 2015 - Hyltebruk, Hallands län, Sverige

Hela resdagboken i en smäll, de ni!!

Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Den sista färden(denna sommarsemester)
söndag 26 juli 2015 - Hyltebruk, Hallands län, Sverige

Sista dagen! Blåst utav bara h-vete hela natten och regnat med för den delen, oroats om Öresundsbron är öppen tro? När vi vaknade så hade det mojnat något litet så förhoppningarna var goda, och visst var den öppen. Marita har rattat hela vägen hem från Store Bält idag och som hon har

Avfärd
fredag 26 juni 2015 - Hyltebruk, Hallands län, Sverige

Vi kommer hemifrån runt 16-tiden och ställer vårt mål mot söderns värme?? (tror vi i alla fall). Ett litet Pit-stop vid Zäta caravan i Genevad och sedan kom första efterlängtade fikastoppet på rastplatsen vid Glumslövs backar. Det har nästan blivit lite av en tradition att lägga

Slut på semestern
söndag 27 juli 2014 - Hyltebruk, Hallands län, Sverige

Ja, dagarna i slutet flöt på med två hundutställningar där Eddie precis placerade sig utanför det svenska championatet. Resan från Ransäter och hem togs i en etapp och vi landade på Haggatan 14 klockan 17.00 efter en titt på våra barnbarn i Nissaryd. Detta är troligen den sista

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Norges västkust med husbil
Semester!
lördag 5 oktober 2013 - Hyltebruk, Hallands län, Sverige

Vi har varit på härlig semester i en vecka på Rhodos. Vädret var bra, soligt och lagom varmt! Hotellet och maten kunde vi inte heller klaga på. Sam lekte, badade och njöt för fulla muggar. När han visade sig i baren fick han ett glas apelsinjuice. Det fanns många andra barn att leka med

Sista dagen och hemresa
söndag 28 juli 2013 - Hyltebruk, Hallands län, Sverige

Jaha, det var det det! årets semester till ända och fyra härliga veckor har tillbringats på Jylland i sällskap med Stig o Kerstin. Resvägen med vagnen från och till Hyltebruk blev 191 mil och det har gått tämligen klanderfritt förutom någon trasig lampa och ett påbackat träd (lite

Fozzie i Semester 2013-Danmark
Packning
onsdag 24 april 2013 - Hyltebruk, Hallands län, Sverige

Nu inleds vår lilla resa med ett packande av ett varsitt handbagage. Eddie är lämnad på kollo hos Malte. I morgon så bär det iväg på en Weekendresa för att fira Hustruns kommande ingång i vuxenvärlden. Vi skall vara iväg över veckändan och vi åker till Paris....Rom eller var det

Fozzie i Marita's 50-års present
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Härliga Kolymbia på Rhodos!
tisdag 18 september 2012 - Hyltebruk, Hallands län, Sverige

Vi har haft en riktigt skön och härlig vecka på Rhodos. Jag, Emil och Sam åkte tillsammans med Ulrika, Per, Hugo och Axel. Det var första gången till Rhodos och första gången vi bodde på ett så stort hotell med All inclusive. Annars var det som en helt vanlig charter till solen. Den

Dags för sol!
torsdag 6 september 2012 - Hyltebruk, Hallands län, Sverige

På söndag drar vi på solsemester till Rhodos, Jag, Emil och Sam. Tillsammans med Ulrika, Per, Hugo och Axel. Så vi har börjat packa. Det är ju första gången på resa med Sam, så det är lite att tänka på... Ska bli hur kul som helst!

Sverige-Norge-Sverige
onsdag 4 juli 2012 - Hyltebruk, Hallands län, Sverige

Efter ett par fina dagar i Sysslebäck så styrde vi kosan norrut mot Höljes som är ett litet samhälle med en mack, och mack var precis vad vi behövde! En konstig affär med ta mej tusan allt tror jag, och bensin o dieselpumpar på olika platser. Nåja vi tankade och fortsatte via Långflon

Fozzie i Sommarsemester 2012, Lofoten
Gibraltar 2015

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

Norges västkust med husbil

Norges västkust med husbil

27 juni 2014 - 27 juli 2014

Nu är det dags för årets semester, och denna gång tänker vi oss till Norge (igen). Första etappmålet är Trondheim där vi skall delta i en hundutställning och förhoppningsvis har Stig o Kerstin strålat samman med oss till dess. Vi fortsätter ut till Ålesund och sedan Atlantvägen och västkusten ner, hur långt ner är inte bestämt men nog ska vi vika av någonstans och ta oss upp till Hardangervidda.

22 september 2013 - 29 september 2013

Härlig semester med lilla familjen på Rhodos.

Semester 2013-Danmark

Semester 2013-Danmark

29 juni 2013 - 29 juli 2013

Så var det dags igen för årets semester, denna gång bär det iväg till vårt rödvita grannland Danmark. Planen är att vara borta i utlandet i fyra veckor (beroende på vädret) och köra Jyllands östkust upp till Skagen för att sedan följa västkusten så sakteliga ner till Tysklands gräns. En snabb visit in i Germanska riket för lite uppiggande shopping innan hemfärd över öarna och kanske? en sammanstrålning med hemvändande Kroatien-resenärer på en dansk ö? Vi tar även med oss våra husdjur, Eddie samt Stig o Kerstin.

Marita's 50-års present

Marita's 50-års present

25 april 2013 - 28 april 2013

I morgon så bär det iväg på en Weekendresa för att fira Hustruns kommande ingång i vuxenvärlden. Vi skall vara iväg över veckändan och vi åker till Paris....Rom eller var det Lissabon, Madrid eller vart sjutton skulle vi nu?? Wien kanske? eller varför inte Aten? Tja, resan kommer att behålla sin hemlighetsstatus tills vi når tv-skärmarna för incheckningen på Kastrup. Planen är att vi bara skall vara! ingenting bokat utan vi bara kommer att glassa runt och kika på omgivningarna, slinka in på en uteservering, ta ett glas vin, espresso eller vad det nu kan bli?

9 september 2012 - 16 september 2012

Nu är det dags för solsemester! Första gången med lilla Sam, ska bli mysigt och spännanade!

Sommarsemester 2012, Lofoten

Sommarsemester 2012, Lofoten

29 juni 2012 - 25 juli 2012

I år så håller vi oss till Norden. Vi kommer att åka med husvagn uppåt i Sverige och säkerligen in i Norge. Den stora skillnaden i år är vår nya reskamrat Eddie Airedale samt dom äldre reskamraterna Stig och Kerstin som följer med i sin husbil. Vi ser fram emot en trevlig och trivsam 4:a veckors semester.

Alanya, Turkiet.

Alanya, Turkiet.

24 september 2011 - 1 oktober 2011

UK 2011

UK 2011

14 maj 2011 - 26 juni 2011

Med husbilen till UK med mesta av tiden i Skottland.

Holland

Holland