Kullavik

Äntligen i Sverige
söndag 1 september 2013 - Kullavik, Hallands län, Sverige

Nu är det länge sedan jag skrev eftersom vi inte har haft internet. Sen sist så har vi varit i Köln. Vi hittade en camping ca fem kilometer från centrum. När vi kom dit märkte vi att det var många ungdomar och vi trodde det var på grund av att det är så nära till centrum. På kvällen

Båtcyklar
onsdag 29 juni 2011 - Kullavik, Hallands län, Sverige

Nu har vi inhandlat små, ja pyttesmå cyklar för att ta med på båten. Fiffigt att kunna fälla ihop och stoppa ner i väskan när man inte behöver dem. Vi gjorde en provtur på några km runt om i Malevik och de var över förväntan stabila. Det är inte i alla hamnar man kan hyra cyklar och

Ewa Gomark Fd Glennäng
EwaG i Peter å jag på segling söderut
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Mot Källö Knippla
onsdag 25 maj 2011 - Kullavik, Hallands län, Sverige

Peter å jag startade från Onsala tidigt på morgonen. Vi hade sovit i båten för att komma iväg så tidigt som möjligt. Det var ett jäkla busväder då vi vaknade. Så på med seglarstället, mössa och vantar. Brrrrr! Vi satte segel då vi kommit innanför Malö och det gick rejäla vågor.

Ewa Gomark Fd Glennäng
EwaG i Segling i Bohuslän
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
inte världens bästa väder
tisdag 18 januari 2011 - Kullavik, Hallands län, Sverige

Efter skolarbetet så kollade jag på tv för det regnade. Efter det så åt vi bacon och ägg. Därefter så gick jag, Katarina och pappa till stranden och badade och det var väldigt kul för det var storm så vågorna var högre än mig. Sen så tog jag en dusch. Senare så åt vi middag. Sen

Erik Boyd
ErikBoyd i New Zealand
Senast aktiv - från Whitianga, Waikato, Nya Zeeland
Det närmar sig!
söndag 9 januari 2011 - Kullavik, Hallands län, Sverige

Oj vad tiden helt plötsligt går fort!!! Bara 6 dagar kvar till vi åker. Tusen saker kvar att fixa innan vi åker känns det som, fast när jag tittar på listorna så inser jag ändå att vi ligger ganska bra till. Det var så skönt för Ulla-Britt och Håkan (Annelies föräldrar) var här

Annelie Forsberg
ThaiForsbergs i Thailand 2011
Senast aktiv - från Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand
Äntligen...
tisdag 14 december 2010 - Kullavik, Hallands län, Sverige

Och tekniken ville! Vi har det bara sååå bra. Första dagen, lite trött i huvudet. Men jag hoppas på en god natts sömn inatt. Hur många saker har man gjort idag? På hela dagen alltså? Jämfört med vardagen, där man hunnit med 25 olika saker innan kl är 8.30 på morgonen... Badat, solat

Cecilia Hasselberg
Hasselsnok i Thailand 2010-2011
Snart...
söndag 12 december 2010 - Kullavik, Hallands län, Sverige

Nu börjar det dra ihop sig - hur mycket kan man möjligtvis gå runt under en dag för att samla ihop en resväska med lagom mycket prylar... Sen har det också varit en oerhört vacker dag i dag, ögat fastnar lätt i det vackra. Nu ska vi äta en sen lunch tillsammans och sen så! Återkommer

Cecilia Hasselberg
Hasselsnok i Thailand 2010-2011
Khao lak
onsdag 10 november 2010 - Kullavik, Hallands län, Sverige

Vi har idag cyklat in till Khao lak city ca 3km. Inte sa sarskilt. efter det tog vi oss tillbaka dar vi bor och hittat en paradisisk strand. Lever mycket spartanskt men har god hjalp av vara svensk,thai-vanner. Molnigt. Kram Lena

Lena Peper
lera i Thailand
Senast aktiv - från Lam Kaen, Phang Nga, Thailand
Khao lak
måndag 8 november 2010 - Kullavik, Hallands län, Sverige

Vi har nu kommit fram till Khao lak och bor i ett rum med saeng och rinnande vatten. Toa och dusch. Har hyrt cyklar och cyklat ca 15km till ett vattenfall. Igar fick vi aka med Dao,Kjell och ett annat par med hennes barn som anlant fran deras oversvammade hem. Vi akte till Dao o Kjells nya boende

Lena Peper
lera i Thailand
Senast aktiv - från Lam Kaen, Phang Nga, Thailand
Nedräkning
torsdag 28 oktober 2010 - Kullavik, Hallands län, Sverige

Nu är det bara en arbetsdag kvar, en packdag & sen åker vi! :D

Maria Almström
FamAlmstrom i Rio de Janeiro
Husvagnsvila i Italien

Husvagnsvila i Italien

20 juli 2013 - 6 september 2013

Nu tar vi husvagnen och kollar in norra Italien.

Peter å jag på segling söderut

Peter å jag på segling söderut

4 juli 2011 - 4 augusti 2011

Semester på havet i 4 veckor!! S/Y Harmoni tar oss förhoppningsvis ut på en angenäm och trevlig tur i vattnet mellan Sverige och Danmark. Vår planerade rutt sträcker sig på ett ungefär....från Onsala, Anholt, Gillileje, Ven, Malmö, Köpenhamn, Trelleborg, Norra kusten i Tyskland och sen Stora bält och Samsö hem. Det ska bli så underbart härligt!! Ser verkligen fram emot denna resa!!

Segling i Bohuslän

Segling i Bohuslän

26 maj 2011 - 5 juni 2011

En kort tripp till Smögen (7 dagar). Sen den 3-4/6 ska vi vara med i kryssarklubbens 24-timmars segling. Stefan, Peters lillebror följer med som gast. Vi hämtar upp honom på Marstrand och startar sen därifrån. Målgång 24 timmar senare på Läsö.

New Zealand

New Zealand

26 december 2010 - 7 februari 2011

Thailand 2011

Thailand 2011

15 januari 2011 - 15 april 2011

I mitten på januari beger vi oss till Thailand där vi ska stanna i 3 månader. Vi börjar vår vistelse på Phuket på Bangtao Beach där vi ska stanna i 2 veckor. Därefter kommer vi att resa omkring i Thailand runt Krabi-området i 2,5 vecka. Slutligen har vi hyrt ett hus på Koh Lanta i 8 veckor, där vi ska livsnjuta.

Thailand 2010-2011

Thailand 2010-2011

12 december 2010 - 3 januari 2011

Nu ligger vi i startgroparna för att äntligen komma iväg. Snön är vacker här hemma men att fylla på med leenden, sol, värme och god mat och tid tillsammans - ja, det behöver vi mycket nu.

Rio de Janeiro

Rio de Janeiro

31 oktober 2010 - 21 november 2010

Thailand

Thailand

1 november 2010 - 1 december 2010

Åker med vännina om stannar i 14 dagar och via Phuket med en övernattning till Khao lak.

Vänern runt

Vänern runt

26 juli 2010 - 20 augusti 2010

Vi upptäcker Vänern och seglar runt medsols (vi gillar sol) är det tänkt!

Hawaii, Los Angeles, San Diego och San Fransisco

Hawaii, Los Angeles, San Diego och San Fransisco

4 juni 2010 - 4 juli 2010

Hej hej, Nu är det nära, bara 8 tim kvar tills Niklas Chauffören Johansson kommer och hämtar upp oss. Vi har alla resfeber (this time, Lill- Råse fick ett utbrott..) Sötisen ligger däckad med Racoon:). Tack kära Anna för Racoon, det tog bara ett år innan vi hittade en likadan! Avgång 07.00 imorgon bitti, 2,5 timma till Paris, 11 timmar till San Fransisco, 6 timmar till Honolulu. 24 timmar senare landar vi, 4 juni 18.50 lokal tid på Hawaii.. Sen börjar förbredelserna inför bröllopet:D! Hoppas vulkanen håller sig i schack till i övermorgon! Och att Emmy gillar att flyga. Annars finns det viss risk att vi blir ostrakiserade mitt över Atlanten. Aloha från oss, Madde, Malin, Emmy och Jörgen Förtydligande Stor-Rååse=mamma Rose, Lill-Rååse=Malin, Mini-Rååse=Madde, Micro-Rååse=Emmy. Ni som träffat Rose vet att hon ofta "blir gaaalen", vilket Jörgen tycker ligger i släkten...

Agneta Hjortzberg
AGGE27