Kungsbacka S

On my way to AFRICA!!!!
tisdag 18 februari 2014 - Kungsbacka S, Hallands län, Sverige

Då var det dags!! :D Dagen för avfärd. På väg i buss mot Kastrup, därifrån vi flyger till Dar es Salaam med en mellanlandning i Istanbul. 3.15 h till Istanbul, sen ca 2h väntan sen 7:25 h till Dar es Salaam. Vi kommer bo i Dar es Salaam i två nätter innan vi sen åker ner till vår

ellinork
EllinorK i Studieresa - Tanzania
Senast aktiv - från Ljungby, Kronobergs län, Sverige
2014-02-15 och 16 Cancun/Åsa
lördag 15 februari 2014 - Kungsbacka S, Hallands län, Sverige

Då kom då den dagen då vi skulle fara hemmåt. Planet skulle inte lyfta förrän kl 19, så vi beställde taxihämtning på hotellet till kl 16. Dagen valde vi att tillbringa på hotellets gård med lite slappande i hängmattorna och lite bad i hotellpoolen. När klockan slog 11 kom Peter på

Zeeeta i Mexico
En vecka kvar...
lördag 18 januari 2014 - Kungsbacka S, Hallands län, Sverige

Sådär ja, om en vecka sitter man förhoppningsvis vid poolen på hotellet i Cancun å zippar på en Corona. Bara 5 jobbdagar kvar till det bär iväg. Kommer nog bli den längsta jobbveckan i mannaminne :) Det mesta är inhandlat, kamerorna är testade och resekassan beställd hos Forex tills

Zeeeta i Mexico
Packlista
onsdag 15 januari 2014 - Kungsbacka S, Hallands län, Sverige

Nils har skrivit en lista på vad han ska packa ????

Josefin77 i Mexico
2 veckor!!!
fredag 10 januari 2014 - Kungsbacka S, Hallands län, Sverige

Då är det bara två veckor kvar till avresa, känns helt overkligt. Snart är dagen här för resan vi började planera för ett helt år sedan... To do listor både inför och sedan på plats har skrivits och redigerats ett antal gånger ???? och kommer säkert ändras flera gånger till ??

Josefin77 i Mexico
Dagen innan.
torsdag 13 december 2012 - Kungsbacka S, Hallands län, Sverige

Då var det dags igen för att dra österut. Denna gång blir Thailand,igen, och det spännande Vietnam. Sitter just nu och kopplar av med ett glas vin efter att i stort sett packat färdigt. Imorgon, fredag bär det iväg med Turkish airlines till Bangkok via Istanbul. Ha det gott!

Mats Berg
Uralbergen i Asientour 2012/13
Senast aktiv - från Åsa, Hallands län, Sverige
Hemåt det bär!
lördag 19 februari 2011 - Kungsbacka S, Hallands län, Sverige

Taxin kom på utsatt tid 04:15. Grabben var nu så pass bra att han hade lust att äta och fick behålla det lilla han satte i sig. Det är alltid lika spännande att checka in väskorna, övervikt eller inte? Vi hade lyckats ganska bra med vår packning, 60 kg fördelat på tre väskor (23, 19

Dag 7, Säve-Åsa
torsdag 29 juni 2006 - Kungsbacka S, Hallands län, Sverige

Ondsdag vilodag och trevligt umgänge med barn o barnbarn. Torsdag bär det iväg igen med solen i pannan och fyllda matförråd. Vi cyklar över Göta älvsbron och därifrån upp till Slottsskogen där vi tar fikapaus i det härliga vädret. Tar sen cykelspåret till Askim, cyklar utmed havet

Snart åker vi.
tisdag 4 maj 2010 - Kungsbacka S, Hallands län, Sverige

Tre dagar kvar... :)

Rebecka Åstedt
Bezz i Min jordenrunt resa!
Studieresa - Tanzania

Studieresa - Tanzania

18 februari 2014 - 5 mars 2014

Studieresa med Löftadalens Folkhögskola.

Mexico

Mexico

25 januari 2014 - 16 februari 2014

Vår resa börjar med Air France lördagen 25/1, vi åker från Landvetter, mellanlandar i Paris och sedan direkt över till Cancun. Resan beräknas ta ca 16 timmar. Första natten sover vi i Cancun på hotell El Rey del Caribe. På söndagen beger vi oss till Isla de Holbox och hotell Casa de las Tortugas. Där stannar vi till lördag 1/2 då vi förflyttar oss till Tulum och hotell Posada Lamar. I Tulum stannar vi en vecka. Därefter tar vi oss ut till cozumel och Hotel B i tre nätter och resterande dagar tillbringar vi i Playa del Carmen, Hotel Aventura Mexicana. Hemresan är lördag 15/2 och det är Air France som tar hos hem via Paris och resan beräknas ta ca 13 timmar

Asientour 2012/13

Asientour 2012/13

14 december 2012 - 11 januari 2013

Då var det dags igen för en resa österut.Även denna gång blir det Thailand men även en sväng till det spännande Vietnam. Vi passar på att fira två 50-åringar gissa vilka;)

Bland buddhor, mumier och badjävlar

Bland buddhor, mumier och badjävlar

4 februari 2011 - 19 februari 2011

En resa med familjen till bl.a. Kho Samui.

Cykelsemestern 2006-Norrköping-Göteborg-västkusten-skåne-ostkusten

Cykelsemestern 2006-Norrköping-Göteborg-västkusten-skåne-ostkusten

22 juni 2006 - 13 juli 2006

Totalt blev det 174 mil

Min jordenrunt resa!

Min jordenrunt resa!

7 maj 2010 - 18 juli 2010

Kina, New Zealand, Australien och USA.

Josefin77
Charlotte Ljungberg