Kungsbacka V

Dag 1 Avresedagen
lördag 29 november 2014 - Kungsbacka V, Hallands län, Sverige

Dag 1 Avresedagen lördag 29 november 2014 Onsala, Sverige Oups, väskan blev visst lite för tung! Hur är det möjligt när den inte ens är full? Ja ja, Göran hade några kilo till godo i sin så där åkte mina böcker och ett absolut nödvändigt resestrykjärn ner. Tillsammans med en del

Packning pågår
måndag 18 november 2013 - Kungsbacka V, Hallands län, Sverige

Snart dags att "call it a day" och nöja sig med kvällens packande. Två dagar till avresa och det känns lite overkligt. Nästan så att vi är lite avundsjuka på oss själva som ska vara på semester så länge. Tjohopp!

Förberedelser!
måndag 10 september 2012 - Kungsbacka V, Hallands län, Sverige

Hej Resdagboken! Skriver ett inlägg lite för att se hur sidan fungerar. Det är 2 dagar kvar tills vi skall åka och packningen har börjat så smått. Varit på Gruvan och vinkat av mina kära kollegor och tog en vända om kungsmässan för att försöka komplettera med saker. Just nu går en

Gustav Andre
Gustavandre i Volentär Spanien
Senast aktiv - från Granada, Andalusien, Spanien
Bye, bye Nausikkaa
söndag 5 augusti 2012 - Kungsbacka V, Hallands län, Sverige

19 dagar på en segelbåt, och jag gillar det......fortfarande Vaknade till en kakafoni av måsar. Fiskebåtarna kommer in och fiskrenset slängs ut i hamnen, direkt från fiskebåtarna. Solen skiner och vi har inte bråttom att komma iväg, det är ju sista dagen. Lite nedstämda är

Eva Holmgren
DentistEva i Segling med syster yster
Senast aktiv - från Gällivare, Norrbottens län, Sverige
Packar båten
onsdag 18 juli 2012 - Kungsbacka V, Hallands län, Sverige

Hej mina vänner. Firar födelsedag med att börja en ny resa, med segelbåt, tillsammans med man, syster och svåger. Vi planerar att vara ute ca 2 veckor och skall besöka ett flertal öar i Danmark. Väderutsikterna är inte lovande och vi har avvaktat fram till lunch. I bästa fall är vi

Eva Holmgren
DentistEva i Segling med syster yster
Senast aktiv - från Gällivare, Norrbottens län, Sverige
Senkommen avslutning
måndag 11 juni 2012 - Kungsbacka V, Hallands län, Sverige

[b]Gottskär måndag den 11 juni 2012 kl 9:31 fm[/b] Efter närmare tre veckor i Paradiset drog det ihop sig till hemresa. Vårt plan skulle lyfta kvart över ett på natten och vi skulle checka ut från vårt lodge klockan tio på förmiddagen. Frågan var vad vi skulle göra med allt bagage och

Rock Springs-Jackson Hole
lördag 2 juni 2012 - Kungsbacka V, Hallands län, Sverige

Early start.....almost?!?!? Big breakfast at Dennys. Ännu en dag i paradiset påbörjas. Vi cabbar ner och styr mot Jackson. Ganska snart ser vi de snöklädda bergen i fjärran men det verkar inte som vi kommer närmare. Vyerna är enorma och det tar åtskilliga miles innan vi känner att vi

Rätt klädd för uppgiften
fredag 18 maj 2012 - Kungsbacka V, Hallands län, Sverige

Packningen börjar ta form och denna julklapp från Britten är självklar i väskan. All set to go. T minus 4 days and counting..... Yippikayey NIclas

Vardag igen !!!
tisdag 1 maj 2012 - Kungsbacka V, Hallands län, Sverige

Borta bra men hemma bäst !!!! Det var verkligen skönt att komma hem, men det är stora kontraster. Är jätte trött men det är nu all bearbetning kommer. Kom ganska fort in i vardagen igen. Idag har faktiskt bikinin åkt på igen i det svensak fina vädret, inget som går upp mot detta. Har

Marie Carlson
mariecarlson i Student i Indien
Aurad
lördag 31 mars 2012 - Kungsbacka V, Hallands län, Sverige

Efter att ha landat i Hyderabad blev vi mötta av vår chaufför som tog oss till St Luke´s Healt Center där vi ska bo. Även detta var en omtumlande färd genom ett borkigt och fattigt landskap med mycet intryck. Sov dock nästan hela vägen, 4 h i bil. Framme välkomnades vi av vår husmor

Marie Carlson
mariecarlson i Student i Indien
Thailand 2014

Thailand 2014

29 november 2014 - 29 december 2014

Snart bär det av, smått overkligt men helt fantastiskt. I oktober frågade min vän Göran om jag trodde att jag skulle klara av en längre flygresa i december. "Det gör jag säkert" svarade jag och tryckte undan alla små förnuftiga röster som försökte göra sig hörda på min axel. Det som hindrade var inte min hälsa utan min ekonomi. Då köpte Göran helt enkelt en flygbiljett till mig. Alla vet väl vid det här laget att Göran och jag absolut bara är vänner, utan benefits. Vi har varit i Peking tillsammans vid två tillfällen tidigare och brukar hitta på mer eller mindre galna saker tillsammans. Nu ska vi alltså till Thailand och jag vet inte vem av oss som är mest galen? Jag med min rygghistoria de senaste två åren eller Göran som betalar flygresan? Vad jag vet med säkerhet är att det kommer bli oförglömligt!

Thailand med Wennbergs

Thailand med Wennbergs

21 november 2013 - 25 december 2013

Vi har under flera år planerat en längre resa med barnen, en resa som de förhoppningsvis inte bara ska komma ihåg, utan ge dem, och oss vuxna, minnen för livet! Det är svårt att tro att våra planer nu är verkligehet, för nu bär det av! Vi tänkte ö-hoppa lite i Thailand. Några planer har vi redan gjort, men väldigt mycket är oplanerat - och det är precis så vi vill ha det!

Volentär Spanien

Volentär Spanien

12 september 2012 - 12 november 2012

En resa till södra Spanien som volentär, kommer att arbeta i något sorts kollektiv för familjer som har det svårt.

Segling med syster yster

Segling med syster yster

18 juli 2012 - 31 juli 2012

Student i Indien

Student i Indien

30 mars 2012 - 27 april 2012

Håller som bäst på att förbereda inför kommande resa, börjar närma sig nu. Ska göra min distriktsköterske praktik i Aurad/Gulbarga med två kurskamrater. Detta ska bli mycket spännande och lärorikt. Vi tänker avsluta hela äventyret med en veckas semester i Colva Beach innan hemfärd.

Nya Zeeland, Rarotonga 2012

Nya Zeeland, Rarotonga 2012

30 januari 2012 - 13 april 2012

Det är återigen dags för långresa och för andra gången reser vi ungefär så långt bort som det över huvud taget är möjligt. Det märks direkt på tiden som är samma som här, men ändå tvärtom. 2007 var vi nio veckor på Nya Zeelands Nordö och nu är det Sydöns tur. Vi har sju veckor till förfogande från Christchurch på Sydön till Auckland på Nordön. Som avslutning har vi bokat en lägenhet i en bungalow på Rarotonga i Cook Islands under nitton dagar. Vid ankomsten till Christchurch finns rum reserverat på ett backpackers och hyrbilen skall stå och vänta på flygplatsen. Det är som alltid spännande att se om allt fungerar tills vi är på plats efter ett och ett halvt dygns flygning. Vi lägger till några mejladresser och behåller den lista vi hade under resan till Australien våren 2010. Meddela oss om Ni inte vill stå kvar.

Asien 2012

Asien 2012

13 februari 2012 - 16 maj 2012

Sydostasien

Sydostasien

10 januari 2012 - 25 mars 2012

Följ oss i vår resa i sydostasien!

Sydostasiatiska regionsuppdateringar

Sydostasiatiska regionsuppdateringar

23 januari 2012 - 15 maj 2012

En resa i Sydostasien. Vi har planerat att besöka Singapore, Malaysia, Thailand, Laos, Vietnam och Kambodja under cirka 3 månaders tid. Det kommer bli fett. Följ vår resa på denna nervkittlande, välskrivna och absolut fantastiska resedagbok. Peace Out SIm-Mat. (Herr Gummisula-Malbin)

GKIK Sydafrika

GKIK Sydafrika

15 december 2011 - 5 januari 2012

[u]Gkik friidrott[/u] har under ca två år planerat ett träningsläger för hårt tränande ungdomar i åldrarna 17-22 år och nu bär det snart av. Denna resedagbok kommer att handla om alla galna, roliga och jobbiga upplevelser som en grupp med tjejer kan få uppleva under en treveckors vistelse i landet med de olika kulturerna. Hejhopp!

Niclas Jansson
Hemulen