Laholm

Reflektion.
måndag 22 oktober 2018 - Laholm, Hallands län, Sverige

Då var vi hemma till ett tomt kylskåp😃. Flygresan hem gick över förväntan, vi sov en hel del. Tyvärr var det banarbete någonstans mellan HBG-Laholm så det blev buss däremellan. Sen var det lite svårt att somna och på morgonen var jag inte människa. Gerd ringde och var pigg dom en

Finngrobbon i Peru
Packning
måndag 1 oktober 2018 - Laholm, Hallands län, Sverige

Då var det dags att packa ryggsäcken igen. Som alltid ser det omöjligt ut, men det ska funka denna gång också. Tror allt är framme.

Finngrobbon i Peru
Matsalsbordet syns inte...
torsdag 11 februari 2016 - Laholm, Hallands län, Sverige

Nu måste jag testa om det funkar lika bra att skriva och ladda upp foton från min telefon. ?? Packningen fortskrider, nu ligger mycket på matsalsbordet. Det är bollar, hopprep, cyklop, snorklar mm. Och idag har Håkan gjort iordning två yxor också, och dom var inte lätta. Men då får vi

Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
Från klarhet till klarhet...
torsdag 4 februari 2016 - Laholm, Hallands län, Sverige

I går kom sovsäckarna, helt perfekta. Små, lätta och man kan använda som täcken också. Väldigt nöjd med köpet. Idag skulle malaria- och tyfoid tabletterna hämtas. Kom ner till apoteket och skulle hämta malarian och insåg att läkarn skrivit ut en ask för lite. Skulle ändå in till

Nedräkning....
tisdag 2 februari 2016 - Laholm, Hallands län, Sverige

Nu är förberedelserna i full gång, bara 18 dagar kvar. Har varit och växlat pengar, först dollar till visumet som vi får när vi landar i Jayapura. Fick tips av tjejen på Forex att ha jämna pengar, 25 usd. Hon hade hört av många att lämnar man större pengar, påstår dom att dom inte

Packat
torsdag 19 mars 2015 - Laholm, Hallands län, Sverige

Nu har vi packat väskorna.Tjejerna sover och lugnet har infunnit sig. I morgon bitti kommer pappa Magnus och hämtar oss för att köra oss till tåget som tar oss till Kastrup. Där möter vi upp Bård för lunch innan vi flyger med Thai till Krabi via Bangkok. Ser fram emot sol, värme, mjuk

Sofia Frising
RasmussenFrising i Thailand 2015
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Här packas det...
måndag 16 juni 2014 - Laholm, Hallands län, Sverige

Nu packas det för fullt... för i övermorgon bär det av österut! Har inte riktigt insett detta än, allt har gått så fort, bara häromdagen tog vi studenten ju!! Men nu är det dax för nya äventyr och Kina står först på den listan. Tagga!

South East Asia 2013 Thailand, Vietnam, Singapore, Bali (indonesien)
torsdag 21 mars 2013 - Laholm, Hallands län, Sverige

Carl-Christian Borch
Netrodome i Thailand, Singapore, Vietnam, Bali
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Gili Trawangan
måndag 18 februari 2013 - Laholm, Hallands län, Sverige

Igår åt vi på en underbar restaurang i Nusa Dua. All maten kom in nästan samtidigt och var upplagd på ett aptitretande sätt. Den smakade lika bra som den såg ut. Kan dock sägas att vi bara beställde typisk europeisk mat. Idag tog vi speedboat till Gili Trawangan. Åkte en en typ gammal

Utflykt i Ubud
söndag 17 februari 2013 - Laholm, Hallands län, Sverige

Igår gjorde vi en kulturell resa, bokade en taxichaufför för hela dagen. Första stoppet blev en tygfabrik med tyger i alla de sorter och färger. Nästa stopp blev en silversmidesbutik där det fanns smycken i alla prisklasser och var otroligt enträgna med att fä sälja sina varor. Vi var

Peru

Peru

1 oktober 2018 - 22 oktober 2018

En resa till Peru, med många andra stopp.

Papua

Papua

20 februari 2016 - 17 mars 2016

En spännande och upplevelserik resa.

Thailand 2015

Thailand 2015

20 mars 2015 - 9 april 2015

Det är vi - Anders, Sofia, Annie, Agnes, Bailey och Bård som åker till Thailand i tre veckor i mars-april 2015. Först blir det Krabiregionen, sen avslutar vi i Bangkok och passar på att hälsa på Bårds syster Thina och hennes familj.

Kina Thailand

Kina Thailand

18 juni 2014 - 27 juli 2014

Beijing Shanghai Guilin Guangzhou Koh Samet Bangkok

Thailand, Singapore, Vietnam, Bali

Thailand, Singapore, Vietnam, Bali

26 mars 2013 - 7 maj 2013

Nu är det dags igen :-) Er Utrikesreporter Calle ska återigen ner till "Risländerna" för att ta pulsen på städer, kolla sandkornstorleken på stränderna, kontrollera om vattnet håller jämn temperatur och självklart inta ett par delikata middagar och testa Asiens ÖL-utbud :-) Sen ska jag även besöka ett par marknader och försöka hitta lite nya fynd och ev affärsidèer. Välkomna att följa en väldigt )Intensiv men Intressant Resa återigen :-) Tanken är att en Ipad ska införskaffas i Singapore och då blir det lättare att även ladda upp "dagens bild" här, allt för er skull :-) Ha en fortsatt trevlig dag så hörs vi snart igen Mvh Calle

Bali med familjen

26 oktober 2012 - 10 november 2012

Uganda, Africa

Uganda, Africa

19 oktober 2012 - 3 november 2012

Kommer med all säkerhet att bli en resa med minnen för livet.

Australien till att börja med

Australien till att börja med

4 december 2011 - 2 mars 2012

Vår resa kommer att börja i Australien, sedan kommer Jennifer resa vidare till Bali, Malaysia och Thailand. Förmodligen kommer Fia också följa med till Bali men sedan åka hem, med det brås på hur länge vi stannar i Australien.

Sydamerika

Sydamerika