Laholm S

Resfeber
söndag 13 december 2015 - Laholm S, Hallands län, Sverige

Nu är det bara 13 dagar kvar tills vi ska ge oss iväg på vår drömresa. Resfeber är ett faktum hos mig. Göran är som vanligt cool. Men det kommer väl till honom också. Jag tror att vi har allt under kontroll. Mycket att tänka på när man ska iväg så långt. Men passet är i ordning.

Forsta etappen avklarad!
onsdag 14 januari 2015 - Laholm S, Hallands län, Sverige

Hej. De sex timmarna pa flyget till Qatar gick smidigt, vi fick platser med extra benutrymme for dem med barn. Emanuel sov bort storre delen av resan i vara knan. Handbollandslaget akte med i planet, var tvungen att ta ett litet snack med staffan olsson, han trodde dem gick till attondel, darefter

På hemmaplan!
söndag 3 november 2013 - Laholm S, Hallands län, Sverige

Efter några dagar i Ugandas hektiska huvudstad Kampala begav vi oss hemåt och är nu tillbaka i Sverige. Delar av flygresan hem spenderades med att sortera upp och skriva adresser på ett hundratal brev som elever på Ssenyange skrivit till en del av er. Vi kommer att skicka ut dem så fort vi

Grått...
torsdag 8 november 2012 - Laholm S, Hallands län, Sverige

Snart är det en vecka sedan vi lämnade Uganda för i år men än så länge lyckas ugandakänslan tränga undan det halländska gråa och regniga. Efter Queen Elizabeth, där vi befann oss vid senaste inlägget, tog vi oss till Kibale där vi klafsade runt i regning regnskog på jakt efter

Rapallo
måndag 8 augusti 2011 - Laholm S, Hallands län, Sverige

Ja så var denna resa slut. På vårt hotell i Rapallo hade vi visserligen Internetuppkoppling i entrén men ingenting som vi kunde koppla ström till så någon direktrapport därifrån blev det tyvärr inte. Bilderna kommer i alla fall att läggas upp. Vi hade några underbara dagar med ett

Tihna O Niilo Pietarinen
tihnaoniilo i Italien_2011
Phuket
lördag 7 maj 2011 - Laholm S, Hallands län, Sverige

Nu är vi hemma igen o inte blev det något skrivet under resan. Som vanligt var Internet så långsamt så det var liksom ingen idé. Här kommer i alla fall lite bilder att titta på. Kramis från oss asienresenärer.

söndag 23 januari 2011 - Laholm S, Hallands län, Sverige

Hej! Nu är jag hemma igen. Ska dra det lite kortfattat. 1. Tåg till kastrup 2. Flyg till Tallinn med estonian air. 3. Frågade en tant efter vägen till Alexander Nevskij-katedralen. Hon skulle åt samma håll så hon visade mig rätt. Hon var från Ryssland och pratade inte så bra engelska,

Andreas Bertilsson
ab82 i Tallin & Riga
Senast aktiv - från 115 96, Båstad, Skåne län, Sverige
På hemmaplan
måndag 15 november 2010 - Laholm S, Hallands län, Sverige

Då vi vinkat hejdå till Ssenyage för detta år begav vi oss till Murchison Falls National Park i nordvästra Uganda. Där blev det game drive och vi fick bland annat se giraffer, bufflar, vårtsvin, olika typer av hjortdjur och även två stora lejonhanar! Det hanns även med en båttur på

Mot Finlands huvudstad Helsingfors/Helsinki
söndag 9 maj 2010 - Laholm S, Hallands län, Sverige

Ja nu va det dags igen, denna gången inte lika långt bort men bättre än inget alls :-) Jag ska åka till Finland på måndag och kommer hem igen på Onsdag kväll nångång.. så det blir bara 7 timmar i Helsingfors dom andra resterande timmarna kommer spenderas på Vikinglines Kryssningsfartyg

Drömresan till Nya Zeeland

Drömresan till Nya Zeeland

26 december 2015 - 21 januari 2016

Nu börjar vår drömresa. Här kommer jag att skriva lite om vad vi gör och var vi är. Mycket för vår egen del, men också för alla nära o kära som troligen är lite nyfikna på vad dom "gamla" hittar på. Kram på er.

sri lanka

sri lanka

12 januari 2015 - 8 februari 2015

Uganda 2013

Uganda 2013

14 oktober 2013 - 2 november 2013

Så var det dags för den årliga resan till Uganda och Ssenyange Education Centre! Vi (Matilda o Linus) reser ner några dagar före våra medresenärer i Ssenyangeresan och den 19 oktober möter vi upp gruppen i Entebbe. Vi ska i vanlig ordning hinna med en hel del administrativt arbete på skolan men även vara med och arrangera den största fest vi någonsin varit gäster på, ca 1000 personer är inbjudna! Vi firar då att det är 10 år sedan det svenska samarbetet startade.

Uganda 2012

Uganda 2012

12 oktober 2012 - 4 november 2012

Årets besök på Ssenyange samt gruppresa till nationalparker mm

Italien_2011

30 mars 2011 - 15 april 2011

Finlands pärlor: Sauna, Lapin Kulta, Finlandia Vodka, och Stadsarkitektur

Finlands pärlor: Sauna, Lapin Kulta, Finlandia Vodka, och Stadsarkitektur

10 maj 2010 - 12 maj 2010

Då va det dags att utforska Den finska gamla OS Staden som är känd för sitt bastubadande och sitt okontrollerande alkoholintag nämligen HELSINGFORS eller Helsinki som finnarna själva säger :-) Jag och min assisterande packåsna Andreas ska återigen ta oss ut på lite kyligare bredgrader och utforksa Marimekko (felstavat säkert men vem bryr sig :-)), Alvar Allto (som har gjort dom där kända tulpanvaserna), och givetvis ta en äkta genuin finsk pinne och fika på Fazer's Cafè. Ska även testa ölkulturen och se om den håller måttet, och fotografera lite utav Arkitekturen där, något som självklart inte kommer missas är Stockmanns det stora shoppingcentret. Mer info kommer inom kort Skep O Hoj :-)

Rose-Marie Andersson
Tjuvhultarna