Laholm V

12/10-20/10
tisdag 21 oktober 2014 - Laholm V, Hallands län, Sverige

Hej. 8 dagar blev det i Omis, här fick vi också trevligt sällskap av Karin o Jan. Därifrån körde vi inlandet till Unescos världsarv, Plitvicesjöarnas nationalpark. Hela natten var det åska och ett ihållande ösregn. På morgonen hade ovädret dragit bort och vi fick en oförglömlig dag

Henkaochjag i Kroatien 2014
Hemma
onsdag 13 november 2013 - Laholm V, Hallands län, Sverige

På tisdagsmorgonen kl:2,30 lämnade vi så Thailand, efter en på alla vis skön och slapp vecka , för att dimpa ner i Köpenhamn kl:12. I timmar tog det ca 16 med mellanlandning i Dubai . På flygplatsen togs vi emot med vajande fanor och banderoller(som en överraskning stod Titti där och

Snart är det dags!
onsdag 11 september 2013 - Laholm V, Hallands län, Sverige

Första utekvällen
torsdag 7 februari 2013 - Laholm V, Hallands län, Sverige

Satt i parken igår med. Händer alltid ngt i parken, igår var där fireshow och bonkabonka-trummor. Allt är så avslappnathär i Australien, alla backpackers so far är toppen, hänger lite med några britter nu. även mina svenskar såklart. Började rätt tidigt igår med vinet, vid 8

St kilda , fack yah!
onsdag 6 februari 2013 - Laholm V, Hallands län, Sverige

Tjo tjena där hemma! Efter en förfärligt lång flygtur kom jag å gänget äntligen fram till Melbourne! Där stod den 6e medlemmen och väntade på oss!(carro var namnet). Vi hoppade in i gratisbuss som tog oss till Hostlet vi bor på, St Kilda Base heter det, cirka 200spänn natten. Riktigt

Senast aktiv - från Darwin, Northern Territory, Australien
Melbourne här kommer sveriges toker!
söndag 3 februari 2013 - Laholm V, Hallands län, Sverige

Varit uppe sen tuppen, tryckt i mig en fralla. Vaknade torr i halsen, med smak av 300gram entrecote och carlsbergs Hof. Var nämligen spontant på Wild west i halmstad igår, Broder Johan bjöd! Ett glatt gäng blev vi på 15 personer som sa hejdå och åt gott! Har precis xakt nu promenerat en

Torsdag
torsdag 6 december 2012 - Laholm V, Hallands län, Sverige

Resan hem gick bra, gott om plats på planet, 3 platser till mig så jag kunde ligga ner och sov en hel del. Sen blev det frukost hos Pia och middag hos Tina, men nu ska vi försöka skaffa och laga mat själva. Sawadee ka och kap kon ka för denna gång

Henkaochjag i Thailand 2012
Snart är det dags!
torsdag 6 december 2012 - Laholm V, Hallands län, Sverige

Tänk! Nu är snart dags för vår stora drömresa! Jag har skapat ett konto hos Resedagboken och kopplat den till min Facebooksida. Här kan Ni följa oss om Ni vill, när vi ger oss av till det stora landet i väst. Tanken är att vi ska uppdatera oss när vi har tid och ladda upp lite sköna

Monica Christoffersson
monicamega i Vår USA resa
Senast aktiv - från Miami, Florida, USA
torsdag 1 november 2012 - Laholm V, Hallands län, Sverige

Hej igen. Henkas fiskekallas är avklarat, det blev mycket lyckat då alla yngre pojkar fick napp. Kläderna är tvättade och vi har börjat så smått att plocka fram ryggsäckarna, cyklopen, snorklarna och allt det andra som vi tror behövs för en vistelse i Thailand . Henka är lite lugnare

Henkaochjag i Thailand 2012
Hemma
fredag 19 oktober 2012 - Laholm V, Hallands län, Sverige

Hej. Hemresan gick genom Trieste, där det var massor av bautastora segelbåtar och ännu flera små. Stan var full av folk, motercyklar och bilar, vi blev omdirigerade till en liten slingrig väg med otrolig utsikt över havet och alla båtarna. Såsmåningom hamnade vi i Tancento, där

Henkaochjag i Kroatien
Kroatien 2014

Kroatien 2014

5 september 2014 - 17 oktober 2014

Denna gång hade vi tänkt oss hela vägen till södra Kroatien. Vilken väg som ska ta oss dit har vi inte bestämt ännu. Hoppas ni vill göra oss sällskap, det uppskattar vi mycket, så häng med!

Malaysia , Australien, Thailand 2013

Malaysia , Australien, Thailand 2013

16 september 2013 - 12 november 2013

Nu börjar det närma sig! Förberedelserna går in på slutspurten. Pass, biljetter ,visum och körkort är fixade. Försäkrade är vi till tänderna. För oss blir det en hel del nytt och spännande, både länder och aktiviteter. Lite pirrigt med bilkörandet på vänstersidan. Även denna gång kommer vi att uppskatta den minsta lilla kommentar på vår dagbok, så glömm oss inte är ni snälla!

Australien med mig

Australien med mig

3 februari 2013 - 31 januari 2015

Kommer att bege mig down under,träffa sköna människor, surfa,dyka,vara bakis,jobba ! Har inte planerat ett dugg, så därför kommer jag uppdatera lite vad som försiggår för mig i detta enorma land! På återseende! /Agnvall

Vår USA resa

Vår USA resa

19 december 2012 - 11 januari 2013

10 dagar i Orlando, 7-dagars kryssning i Karibien, 6 dagar på Miami Beach.

5 november 2012 - 5 december 2012

Kroatien

Kroatien

22 september 2012 - 13 oktober 2012

Nu har vi för oss att förlänga sommaren med att åka till Kroatien, Där har vi aldrig varit så det ska bli spännande. En praktförkylning har jag dragit på mig, men hoppas den ska ge med sig innan lördag. Henka är så snäll och hjälper mig med kureringen, han dricker whisky. Nu vill vi ha mycket kommentarer, tack.

Lofoten

Lofoten

18 augusti 2012 - 2 september 2012

Europa 2011

Europa 2011

25 oktober 2011 - 5 december 2011

Vi börjar så smått med Danmark,får sedan se var vi hamnar.Hoppas ni vill följa med oss på denna resa. Vi kommer att behöva allt stöd i form av små kommentarer från er här hemma.

Jorden runt på 90 dagar!

Jorden runt på 90 dagar!