Onsala

Hemulen i Rundtur i Asien
Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Öken
tisdag 29 november 2011 - Onsala, Hallands län, Sverige

Här sitter man, i transferhallen på Abu Dhabis flygplats, Förenade Arabemiraten. Vi har rest i 21 timmar plus minus nu, man börjar känna sig lagom sliten då man inte fick vila ut helt på planet mellan London och den här öknen. Det är verkligen sand här. Överallt. Får mig att tänka på

SIsta dagen!
fredag 3 september 2010 - Onsala, Hallands län, Sverige

Jag är Kapten Haddock jag… Ni vet han svingar ju alltid ett krus med okänt innehåll. Så vi är best friends han o jagJ Mina manliga kollegor hävdar nämligen bestämt att de minsann aldrig är magsjuka. För de dricker sprit som handelsresande ska enligt myten. Va tusan, man vill

Söndag
söndag 29 augusti 2010 - Onsala, Hallands län, Sverige

Söndagens äventyr Började med ett snabb beslut om gods skulle gå från en fabrik eller inte. Och det skulle jag fatta. Fint, inga underlag ”men jag vara chef”. … Får lita på min assistent i detta läget…huva! Hndlar om mycket pengar. Men jag har tilltro till människor. Iaf tills

Fredag o lördag
lördag 28 augusti 2010 - Onsala, Hallands län, Sverige

Jaha fredag hela veckan lång… Igår när vi åkte tillbaks in i Shanghai fastnade vi i görlånga köer. Mina assistenter frågade lite oroligt om jag hade passet med mig. Jo det hade jag faktiskt. De hade glömt att säga till mig om detta och blev väldans lättade. För IN i Shanghai kommer

Torsdag
torsdag 26 augusti 2010 - Onsala, Hallands län, Sverige

Torsdag Om ni tänker er att ni kör E6 mot Malmö och hela mittsträckan är varannan fyrkantigt klippt en och varannan stor rund buxbom. Det blir rätt många växter att fixa… Så såg det ut hela vägen ut till den förort där vi efter två timmar kom fram till vår mössfabrik. Vem klipper

Onsdag
onsdag 25 augusti 2010 - Onsala, Hallands län, Sverige

Men servicen fortsätter här med: Vet ni vad? I Shanghai finns det en massa byggnader med stora röda simborgarmärken på sig. Eller, det är ju förstås partiloggan. Fint att man blir påmind om var man befinner sig… Växlade pengar i morse. Sicken pärs. Lite kommunistkina jo jag

Tisdagens tokerier
onsdag 25 augusti 2010 - Onsala, Hallands län, Sverige

Tisdag? Eller hur? Helt snurrig i bollen för idag skulle jag ju inte bara sitta med och anteckna som jag gjorde i Indien väldans mycket. Utan idag var det ju jag som var Le boss. Gick förbi ett väldans trevligt bageri på vägen till kontoret. När man släpat sig uppför trappan och är

lite mer tankar!
måndag 23 augusti 2010 - Onsala, Hallands län, Sverige

Lite mer iakttagelser från idag: Jag bor i en låda. Som ett Scandic mini fast i stora staden. Precis på gränsen mellan riktiga företagskvarter och de fancy hotellen. Mitt rum luktar sådär härligt mögeldoftigt som det gör när staden är belägen i en gurka. Varför måste vi ha kontor i

Welcome to China!
måndag 23 augusti 2010 - Onsala, Hallands län, Sverige

Japp landat på hotellet för en snabb dusch! Sett det västerländska Shanghai breda ut sig undet axifärden från flygplatsen. Hade man fått gissa kunde man trott att man varit precis var som helst tex i Australien eller USA. Västerländksa skyskrapor o hyreshus. Varje stad är ju en tydlig

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Downunder adventure

Downunder adventure

28 november 2011 - 10 juli 2012

Ett äventyr i Sydostasien med Australien som utgångspunkt! Vi börjar i Sydney och sedan vet man inte riktigt vart man slutar!

Shanghai resa 1

Shanghai resa 1

22 augusti 2010 - 2 september 2010

Indien

Indien

6 augusti 2010 - 12 augusti 2010

Resa till Indien för att träffa våra leverantörer.

Aussie

Aussie

11 juni 2010 - 11 juni 2011

Drar iväg till Australien med working travel visum för att upptäcka landet och jobba på olika ställen... Inga planer förutom att ha sjukt kul och se till att leva livet ett tag och samtidigt se till att uppleva Australiens goobitar, följ min resa här;)

Acke Blidnert
acbl1