Särö

Färdigpackat
måndag 5 januari 2015 - Särö, Hallands län, Sverige

Nu är vi färdigpackade och imorgon börjar vår resa mot Australien och Sydostasien. Först blir det ett kort stopp Paris över en natt, innan vi fortsätter till Sydney.

Eftertankar och tips.
fredag 28 mars 2014 - Särö, Hallands län, Sverige

Eftertankar och tips: Ta taxi - lite dyrare men mycket bekvämare och snabbare. Från KL flygplats (KLIA) till hotell i Bukit Bintang: ca 90 RM (180kr) i stället för KLIA ekspress (tåg) + monorail (spårvagn) + promenad i värme o trafik: ca 73 RM (146kr för 2 pers.). Ta med ett

Etapp 1, 7 - 11 mars 2014, Kuala Lumpur
tisdag 11 mars 2014 - Särö, Hallands län, Sverige

Denna dator saknar svenska bokstaver med prickar :-) Flyget var perfekt! Forstar att Turkish airlines blivit valda till europas basta flygbolag flera ganger. Middag och sedaan 'frukost', val av varmratt och dricka(tom vin o sprit),paket med tofflor, kudde, oronproppar, horlurar, filt och ogonskydd

NU!
fredag 7 mars 2014 - Särö, Hallands län, Sverige

Nu bär det iväg!!! Backning är klar (15kg i resväskan så att allt vi handlar får plats), sönerna informerade om förhållningorder, blommor vattnade och fjärilar i magen!! Lite strul med bokat plan med Lion air (Malindo air) från Kuala Lumpur till Kota Kinabalu. Vi pptäckte att de är med

Dykteori pågår!
måndag 27 januari 2014 - Särö, Hallands län, Sverige

Hej igen! Nu börjar det mesta falla på plats och lite mer pengar har bytt ägare! PHU... nu börjar det kännas i plånboken :-( Det är många kostnader som tillkommer runtomkring som man inte tänkt på (vissa som i och för sig är frivilliga och vissa jag ändå hade behövt/köpt): PADI

Danum valley + Kinabatangan
söndag 10 november 2013 - Särö, Hallands län, Sverige

Nu har det hänt lite mer.... (vill bara säga en varning till er som skriver på Resedagboken: var noga med att kopiera det ni skrivit innan ni sparar utkast eller publicerar! Det här är min andra version...:-( Har bokat hotel i Kuala Lumpur: Anggun Boutique hotel. Ett 4 ****, mysigt, litet

Kota Kinabalu
fredag 13 september 2013 - Särö, Hallands län, Sverige

Yes, då var ännu ett steg i resan bokat! Det var längesedan det hände något här på sidan, men jag har varit trygg med att åtminstone ha bokat flyg dit och hem, och inte känt någon brådska att boka innehåll än. Jag är också noga med att kolla alla möjligheter noga och över tid,

Glömde en nolla.
lördag 18 maj 2013 - Särö, Hallands län, Sverige

Reseförsäkring+ kostar 1.490kr och inte 149kr! Nu ska jag bara be chefen om ledigt också, får se hur det går :-s

Flyget bokat!
fredag 17 maj 2013 - Särö, Hallands län, Sverige

Tjohoo, flyget är bokat!!!! Lite nervöst när man tryckte på 'boka'-knappen, men nu är det gjort och allting verkar ha fungerat som det ska! Efter att ha kollat runt och sökt på nätet fastnade jag för Travelstarts resa genom Svenska resegruppen (där 10st olika bolag (ex. Flygvaruhust,

Tur-13
lördag 23 mars 2013 - Särö, Hallands län, Sverige

Var på resemässan i GBG och fick tag i en massa bra broschyrer från Malaysias monter! Ny gäller det bara att sålla bort sådant som inte verkar intressant, inte kommer att hinnas med eller blir för dyrt. HUR SKA MAN KUNNA VÄLJA?! Allting verkar ju helt underbart! Vi kommer troligtvis mest

Australien och Sydostasien

Australien och Sydostasien

6 januari 2015 - 1 april 2015

Borneo, 50 år

Borneo, 50 år

7 mars 2014 - 28 mars 2014

Jag kommer att fira min 50års dag (10/3) i Kuala Lumpur och på Borneo! Jag kommer att ha sällskap av min käre man sedan 30 år tillbaka, men han kommer att ha en liten mer tillbakadragen roll på denna resa ;-) En resa som vi kanske bara gör en gång i livet, och som kommer att göras helt enligt mina önskemål. Tidigare resmål har legat i europa (främst Italien), så detta blir första gången vi åker till en annan världsdel! Just nu har jag svårt att besluta om när man ska boka allting: är det bättre/billigare att boka nu (om det ens går, 1 år i förväg)så att man är säker på att få plats, eller vänta till vintern och kanske få ett bättre pris, men riskera att det är fullbokat? Jobbiga i-lands problem ;-) Jag vet vad jag vill göra i alla fall: bo i djungeln och se massor av exotiska djur och växter, bada, sola, dyka (ta dyk.cert.!), shoppa, äta o dricka gott mm! Hoppas tiden kommer att räcka till!

MarieL64