Varberg

On our way
lördag 7 juli 2018 - Varberg, Hallands län, Sverige

hitoday was the first day of our trip and the start was all ok sun wind made the daysister and brother in law is sailing along with their own boat "blue ocean "and cosailor in nakauk is Simonas special guest Riitta arrived by car and even if Sweden didn't succeed in football today this day was

På väg!!!
fredag 9 februari 2018 - Varberg, Hallands län, Sverige

Så var det då dags. Jag ligger nerpackad i en låda, på väg till det där berget de pratade om. .. Åh, om jag bara kunde komma ihåg vad stället hette! Hoppas de berättar det för mig. Och hoppas de är snälla! Lite nervöst är det allt! Jag tror hon hette Veronica som skulle hämta mig i

Nästan hemma!
tisdag 9 januari 2018 - Varberg, Hallands län, Sverige

Vi har tagit oss hela vägen till Sverige, hör och häpna!!👏🏽Det har varit en helt galet lång resa, med flera olika tidszoner så vi är helt snurriga i huvudet nu, vet knappt vad det är för dag eller var vi är...tänker fortfarande när jag tittar på klockan: ”vad är klockan hemma

Första resdagen
måndag 4 september 2017 - Varberg, Hallands län, Sverige

Åkte med Öresundståget från Varberg till Köpenhamn. Vi införskaffade interrailkort första klass, smidigt tycker vi, eftersom vi kan åka buss och vissa båtturer förutom tåg, 15 resdagar på en månad.Första tågbytet blev i Köpenhamn där väntetiden gick åt till att fixa

Bosse/ingela Andersson
BosseIngela i Tågluffa till Italien
Snart dags...
torsdag 22 juni 2017 - Varberg, Hallands län, Sverige

Nu är det snart dags för avfärd på vår bilresa genom Europa mot Slovenien. Vi åker efter midsommar och vår Coldplay konsert i Gbg och tänkte stanna första natten i norra Tyskland. Den 28 har vi hotell bokat i Moseldalen och den 30 juni hägrar Comosjön. Från 2 juli är vi i Piran,

Malin Furby
Furbys i Bilresa Slovenien
Küstentour
fredag 26 augusti 2016 - Varberg, Hallands län, Sverige

Heute habe ich mir einige nette Orte und Strände an der Küste angeschaut. Auch beim Baden war ich, denn es hat hier etwa 26° und Sonnenschein. Morgen geht es weiter nach Göteborg.

Tobias Thalmeier
t2home i Schweden
Senast aktiv - från Ystad, Skåne län, Sverige
Endlich da!!!
torsdag 25 augusti 2016 - Varberg, Hallands län, Sverige

Jetzt bin ich also doch noch in Schweden angekommen :-). Nach der Überfahrt und einem Frühstück in Trelleborg habe ich mich auf dem Weg weiter in den Norden gemacht und bin schließlich in Varberg gelandet. Hier beginnen die Scheren und es sieht ziemlich so aus, wie man sich das vorstellt. So

Tobias Thalmeier
t2home i Schweden
Senast aktiv - från Ystad, Skåne län, Sverige
Hemma
onsdag 25 maj 2016 - Varberg, Hallands län, Sverige

Ja då var vi åter tillbaka i västkustens pärla: Varberg. Sista natten tillbringade vi på en camping vid stora bälts brofästet. Riktigt mäktigt att se hur dimma kom och gick. Det har varit en otroligt givande, fin och mysig semester. Vi längtar redan ut på nästa äventyr. Kram till er

Madeleine Johansson
johanmadde i Frankrike
Jul & nyår i Brasilien

Jul & nyår i Brasilien

19 december 2017 - 9 januari 2018

TorBjörn på uppdrag i Sverige!

TorBjörn på uppdrag i Sverige!

17 september 2017 - 8 december 2017

Nallen TorBjörn, hemmahörande i Köpings Pingstkyrka, har fått i uppdrag av barnen i BARNKYRKAN att ge sig ut på en resa runt om i vårt land. Han ska ta reda på hur det är i andra kyrkors söndagsskolor och barngrupper och förhoppningsvis få med sig ett och annat matnyttigt hem. Det kan va en Bibelberättelse de jobbat med, ett Bibelord, ett bönesvar, lite foton, kanske en sång eller kanske nån (stor eller liten) som vill dela med sig av vad han eller hon tycker är det bästa med Gud! Vi får se. Vad det blir är upp till de han kommer att besöka under sin resa - och vilka de är, det vet inte ens vi! Vem är då TorBjörn?? Han har just fått sitt namn av barnen i BARNKYRKAN. Enligt honom själv är han landets modigaste, vilket han med sin gälla röst ständigt förklarar! Kaxig är han på håll, men han blir lätt skraj, så fort någon närmar sig minsta lilla... TorBjörn gillar tomater, choklad och kramar (han höll dock på att bli ihjälkramad när han avslöjade det för barnen i Köping...). Tomat, choklad och kramar hoppas han kunna få under sin resa och så har han förstås blivit lovad det som belöning när han kommer hem - om han ser till att va hemma igen till vår julfest den 8 dec!!! (Han har då lovat berätta om sin resa för både barn och vuxna, så det hoppas vi han hinner hem till...) Och vilka är BARNKYRKAN som skickar iväg honom då?? Jo, det är ett gäng glada barn, 4-10 år, i Köpings Pingstkyrka. BARNKYRKAN är vår söndagsskola där vi (nästan) varje söndag samlas. Vi är en si så där 15-20 barn i vår grupp. Och vi är alla mycket nyfikna på att följa TorBjörns resa!!

Tågluffa till Italien

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

Bilresa Slovenien

21 augusti 2016 - 8 september 2016

Frankrike

Frankrike

9 maj 2016 - 27 maj 2016

Resan kommer att gå genom Danmark, Tyskland, Belgien och sedan Frankrike.

Grötprojektet i Tanzania återigen

Grötprojektet i Tanzania återigen

16 januari 2016 - 14 februari 2016

Hej på er alla! Så börjar det att bli dags att återigen dra på sig arbetskläderna och hänga med Lotta & Maggan till Tanzania och försöka att hjälpa till lite, de skall bli spännande att se vad som hänt i byn sedan sist. Denna gången kommer jag ordna med data trafik hemifrån, de gick ju sådär sist:-( vi håller på med att börja proppa i oss alla vacinationer just nu, och planering har startat med allt bagage som skall med , puuuh mycket tunga väskor, min bror Peter har fixat fotbolls tröjor och byxor till barnen, kommer från Tofta gif , toppen, de kommer att bli väldigt glada för detta, vi vet. till sist så vill jag önska alla en riktigt bra jul och nyår, vi hörs framöver. Kram

Sydafrika 2015

Sydafrika 2015

24 oktober 2015 - 12 november 2015

Två idioter på resa!

Två idioter på resa!

28 januari 2015 - 19 mars 2015

Göteborg - Hongkong - Filippinerna - Vietnam - Kambodja - Thailand Vi kommer under en period på sju veckor resa runt i Asien. Tanken är att vi ska njuta och få uppleva så mycket som möjligt. Framförallt handlar det om att Markus ska få stillat sina behov av att komma iväg på en lång resa.

Lotta Anderbecken
anderbecken