Varberg S

Första veckan
fredag 26 juli 2013 - Varberg S, Hallands län, Sverige

Första dagen på hotellet belönade vi oss med en sovmorgon, när vi gick för att sova hängde vi ut skylten" Stör ej" Vi sov till elva det var skönt! När vi vaknade var det bara en torr fralla som väntade, gnagde i mig den, har smakat bättre! Vi visste ju vart vi skulle handla så vi gick

Varbergsbackpackers i Turkiet Side
Flygresan
torsdag 18 juli 2013 - Varberg S, Hallands län, Sverige

Detta är första inlägget från vår resa till Turkiet, Side i år. Förra året besökte vi Side för första gången och vi fick mersmak. Då stannade vi två veckor och bodde på ett hotell som heter Midnight Sun. I år åker vi reguljärt, flyger med Turkish Airlines och har 2 byten, först

Varbergsbackpackers i Turkiet Side
4 dagar kvar
söndag 12 februari 2012 - Varberg S, Hallands län, Sverige

Snart är det äntligen dags. Nu är det bara 4 dagar kvar tills vi reser till Sri Lanka. Nu sitter vi och planerar vår resa för fullt. Tidigt fredag morgon anländer vi till Mount Lavinia. Vi kommer under fredagen träffa Shanthi som är föreståndare för Seekers förskola. Vi pedagoger

Ihla bela
onsdag 16 november 2011 - Varberg S, Hallands län, Sverige

Hej Nu har vi haft några dagar med sol och bad på några av stränderna på ön. Det är varmt och härligt men inte så mycket utländska turister bara Brasilanare nu under helgen. Inte så många restauranger och ganska dyrt. På tisdag åker vi buss till Rio cirka 7 Tim. Hälsningar Gunilla

RogerFrejd i Brasilien
Senast aktiv - från Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien
Träslövsläge
tisdag 5 juli 2011 - Varberg S, Hallands län, Sverige

Ännu en dag i svenska farvatten pga lite pill med startmotorn. Blev sedan motorgång till Varberg, inhandlande av "glömda" solglasögon till Inger, vidare till det stora lilla fiskeläget Träslövsläge- en trång men mysig hamn. I morgon Anholt

Ija J-Sson
Tellina i Europas kanaler
Senast aktiv - från Isola Sacra, Lazio, Italien
En dag kvar
måndag 14 mars 2011 - Varberg S, Hallands län, Sverige

I morgon reser vi till Kina. Det är inte fritt utan att en viss resfeber smugit sig in. Vi hoppas här kunna informera er om resan och kanske också bifoga några bilder. Hälsningar Margareta och Karl-Göran

Karl-Göran Petersson
maple16 i Rundresa i Kina
Phuket
onsdag 16 februari 2011 - Varberg S, Hallands län, Sverige

Hej Nu har vi varit pa Lankawi och Phuket och har det sa bra Vi har tillbringat 2 dagar pa baten och dat ar skont for dom flesta ar pa utflykter. Idag var jag pa gymmet och Roger gick pa loparbanan uppe pa dack for midjemattet ar pa okande. Det ar alldeles for mycket god mat. Inatt ville man inte

Brokonsult i Sydostasien
Kuala Lumpur
måndag 14 februari 2011 - Varberg S, Hallands län, Sverige

Hej alla Vi kom ner till Singapore i en temp av 31 grader. i gar kom vi pa Legend of Seas jattelyxigt fartyg. Maten ar suberb och det ar mycket att gora. I dag mandag har vi legat i Kuala Lumpurs hamn och gjort en utflykt pa egen hand med taxi, kollat bkl.a p tvillingtornen i KL. NU har statat

Brokonsult i Sydostasien
16 dagar kvar
lördag 1 januari 2011 - Varberg S, Hallands län, Sverige

jaha då har Peter skaffat detta då.. jag är övertygad om att det kommer bli min uppgift att hålla dagboken uppdaterad under resan, men jag ska försöka få min bakfyllemagade karl att skriva ett par rader då och då med!!

Peter Larsson
anwapela i Thailand -11
Senast aktiv - från Ko Kho Khao, Phang Nga, Thailand
Göteborg dag 6
söndag 4 juli 2010 - Varberg S, Hallands län, Sverige

I dag vara det äntligen sovmorron och sen besök i Nordstan 0ch div inköp på rean. Lunchen intogas på stan. Vi hade besök av Ulrika, Johan och lille Hannes, Hannes farmor och farfar. Rose-Maries kusin Sven-Åke och hans fru, Elnas son Bobban kom och stannade till när de såg en båt från

Gert Olsson

Egen bokad resa på lowcostholidays.com I år har vi lägenhetshotell Hanay Suit

Sunnanangs forskola, Sri Lanka

Sunnanangs forskola, Sri Lanka

16 februari 2012 - 1 mars 2012

Vi är sju pedagoger från Sunnanängs förskola i Tvååker, utanför Varberg. Denna resa är ett inledande besök för ett framtida utbyte mellan vår förskola och Seekers förskola i Mount Lavinia. Tanken är även att vi ska få ett kulturellt utbyte mellan länderna.

Brasilien

3 juli 2011 - 14 oktober 2011

Rundresa i Kina

Rundresa i Kina

15 mars 2011 - 2 april 2011

Resa till Kina(Peking, Xian, Yangshuo och Hainan) med Britt och Bo.

Sydostasien

Sydostasien