Varberg V

Dag 22
fredag 25 juli 2014 - Varberg V, Hallands län, Sverige

Lämnade Nicklas & Lovisa på Ussholmen vid 10 efter morgondopp och frukost. Gick till Rörö där vi mötte Sandras föräldrar samt syster med familj. Badade på stranden, åt lunch på Jonas och Åsa @ Rörö, det blev fisksoppa, varmrökt lax eller räkmacka och för barnen taccos. Vi var

Sandra Rydsten
Misael i Båtsemester 2014
Senast aktiv - från Öckerö, Västra Götalands län, Sverige
Dag8
söndag 6 juli 2014 - Varberg V, Hallands län, Sverige

Söndag Bua 6/7-14 Tanken var att gå före frukost medans familjen sov men Lova höll oss vakva med en värkande fot, växtvärk säger Sandra, så jag fick sno en extra tmme från morgonen att sova på. Det gjorde väl inte helle saken enklare när Ellen sa, vilken fin sång, om mitt larm som

Sandra Rydsten
Misael i Båtsemester 2014
Senast aktiv - från Öckerö, Västra Götalands län, Sverige
Hemma
måndag 11 november 2013 - Varberg V, Hallands län, Sverige

Hej hopp! Efter ungefär ett dygn i flyg var det väldigt skönt att komma hem! Resan har gått bra och vi har haft det toppen som ni säkert har förstått:) kul att ni har följt oss , nu sätter vi punkt för denna resan pussar och kramar Tommy och Cilli.

På väg
måndag 22 oktober 2012 - Varberg V, Hallands län, Sverige

Så då var vi på väg mot Bangkok! Om ca 24h landar vi om allt går som de ska. Hoppas ni slänger in kommentarer här så vi får höra lite hemifrån:) På återseende / Tim och Viktor

Viktor Andersson
Vikktorrr i Sydostasien 3 mån
Packat och klart
tisdag 4 oktober 2011 - Varberg V, Hallands län, Sverige

I kväll ger jag mig iväg på min första etapp på min pilgrimsvandring mot Sankt Jakobs stad i Frankrike. Starten går norrut till Rönninge med tåg. Fredrik ska sedan köra mig till flyget tidigt på torsdag morgon. Först tänker jag dock hinna träffa Johan under en dag. Har jag riktigt bra

Snart dags börja packa
söndag 14 augusti 2011 - Varberg V, Hallands län, Sverige

Tiden går fort på slutet, nu är det snart dags bära ner resväskorna från vinden. Vi växlar våra resor med ryggsäcksresa och resväsksresa dvs charter. Efter mycket arbete och stress skall det bli skönt komma bort och bara få koppla av. Ja inte helt eftersom vi skall arbeta också. Men

monicagh i Till Kalithea på Rhodos igen
Snart dax
tisdag 5 april 2011 - Varberg V, Hallands län, Sverige

Inte många dagar kvar. Har dock inte börjat tänka packning, lagt en hög med tänkbara kläder i gästrummet. Det blir dags gallra ut. Man skall ha så lite som möjligt i bagaget, men ändå så mycket som möjligt. Det gäller att packa rätt. Men biljetter, pass och information som

monicagh i Asien trip
måndag 7 mars 2011 - Varberg V, Hallands län, Sverige

Start resan mot Danmark övernattning i Rödbyhamn Camping

Nils-Eric Linde
nocke5 i Spanien 2011
Shopping i Kuala Lumpor
torsdag 24 februari 2011 - Varberg V, Hallands län, Sverige

Har nu kommit till Kuala Lumpor. Mkt trafik och shopping här. Igår höll jag och Johanna på att inte hitta ut ur ett shoppingcentra vi var i. Dom är hur stora som helst. Vi var i China Town på kvällen. Mer shopping igen....och lie mat. Nu har det precis kommit ett skyfall här med mkt åska,

Snart på väg!!!!
måndag 21 februari 2011 - Varberg V, Hallands län, Sverige

Äntligen börjar det närma sig. Både jag och Stefan har haft det riktigt hektiskt sista tiden, mycket jobb mm Har inte hunnit med att tänka på resan innan nu. Men nu börjar det bli färdigt med packningen och lugnet lägga sig. Nova har fått flytta till Tina och kommer säkert att trivas

Båtsemester 2014

22 oktober 2012 - 21 januari 2013

Pilgimsvandring till Santiago

Pilgimsvandring till Santiago

4 oktober 2011 - 31 oktober 2011

En höstvandring längs den franska leden till Santiago de la Composela, från St Pied de Port på den franska sidan av Pyrenerna och så långt jag hinner och förmår fram mot Santiago. Planen är att i Burgos, tjugoåtta mil från startplatsen, bestämma om det är ett bra alternativ att åka buss några sträckor för att säkert hinna fram eller fortsätta vandringen mot slutmålet en annan gång.

Till Kalithea på Rhodos igen

Till Kalithea på Rhodos igen

17 augusti 2011 - 1 september 2011

Lämnar Sverige för Kalithea när jag fyller år. Här var så underbart förra året att vi valde samma plats i år igen. Nu skall vi koppla av på stranden kombinerat med arbete som vi tar med oss.

7 mars 2011 - 30 april 2011

spana på campingplatser.

Borneo, Malaysia

Borneo, Malaysia

22 februari 2011 - 15 mars 2011

Asien trip

Asien trip

8 april 2011 - 3 maj 2011

Vi börjar vår resa i Hongkong. Därefter flyg till Hanoi. I Bai Bang startar vår gruppresa 14 april, det omtalade SIDA projektet norr om Hanoi. Efter Bai Bang några dagar vidare via Den Hung till Tam Dao. Efter en natt i Hanoi åker vi vidare till Halong Bay. Halong Bay på väg att bli en stor badort. Ligger vackert inne i Tonkinbukten med ca 3000 öar, där vi bor i en djonk. Tillbaka i Hanoi gör vi en utflykt till parfympagoden, inte att förväxla med Parfymfloden vid Hue. Parfympagoden ligger en bit utanför Hanoi, högt uppe på ett berg och ner i en grotta. Man blir rodd dit i ca 1½ timma, mellan höga kalkstensklippor, risfält och lotusblommor, otroligt vacker. Gruppresan avslutas 25 april i Hanoi. Vi flyger vidare till Bangkok och ner till Me Mee i Ao Nang för sol o bad.

Dröm Resan 3

Dröm Resan 3