Jämtlands län

The game is on!
tisdag 16 maj 2017 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Resa och boende är bokat. Med andra ord är en av mina drömmar ytterligare ett steg närmare att förverkligas. Jag har i minst två år nu längtat efter att få besöka det klassiska vandringsmålet Preikestolen utanför Stavanger. Hittills har det stupat på att jag inte haft resesällskap och

Vildmarksvägen del 1
onsdag 27 juli 2016 - Ankarvattnet, Jämtlands län, Sverige

Härligt väder. Efter någon mil vägarbete superdålig väg i säkert 2-3 mil. Skog skog och skog. Uppe vid blå sjön blir det otroligt vackert. Hade bestämt bo vid Jormvattnet men vi tyckte inte det var så trevligt där så vi fortsatte. Tur var väl det för vi hamnade på en ljuvlig plats.

Gunilla Gustafsson
GunLei i Vildmarksvägen
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Vänge - Strömsund

Resan till Strömsund gick jätte fort. Fick en plats med sjöutsikt.

Gunilla Gustafsson
GunLei i Vildmarksvägen
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Mot Östersund
onsdag 29 juni 2016 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Dag 2. Onsdagen den 29 juni Jag handlade kylvaror på ICA Supermarket och kom iväg från Malung kl 10:00. Jag fick snart stanna eftersom bilen larmade om att höger framdörr inte var riktigt stängd. Till min besvikelse var Finnmarksbaren stängd. Jag hade tänkt att stanna där och äta. Det

Nu väntar vi
tisdag 21 juni 2016 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Just nu är det bara väntan och resfeber ??

Paris, Arlanda, Kälarne
torsdag 26 maj 2016 - Bräcke N, Jämtlands län, Sverige

Blev en lång flygresa inatt när jag inte lyckades sova nåt. Var fortfarande försenade 30 min när vi landade i Paris så det blev lite bråttom att springa mellan planen. Kommer dock med som planerat. Landar på Arlanda vid 12.30. Ösregn och +9 grader. :( Upptäcker att väskorna är kvar i

Gunilla Bergman Westin
AndersoGunilla i USA 2016. Texas
Senast aktiv - från Bräcke N, Jämtlands län, Sverige
Det började med ett toalettbesök..
måndag 3 augusti 2015 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

.. och sedan förblev vi i dagarna två. En i stor grad spontan och oplanerad resa som denna bjuder på många härliga upplevelser och möten av människor. På väg in i vildmarksvägen, efter en norrländskinspirerad lunch med tunnbröd och hjortronmarmelad, önskade vi båda uppsöka en en helt

Emma Carlsson
emmacarlsson i Sverige på langs
"Vi har inte AC på det här tåget, men däremot KD"
tisdag 14 juli 2015 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Idag har jag hunnit med tre tåg. Först från Gävle till Borlänge, sedan Borlänge till Mora. Väl i Mora hade jag ungefär 1,5 timme att fördriva innan själva Inlandsbanan skulle påbörjas. Lunch verkade lämpligt, och jag hinner ju se något. Lite osäker på riktningen för att få något

Frida Egerlid
i98frieg i Inlandsbanan 2015
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Vandringen
söndag 12 juli 2015 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Upp strax efter sju för att käka frukostbuffé och görs i ordning lunchen. Fantastiskt god frukost med hembakt bröd med mera. Packade ihop det vi skulle bära me oss och tjugo över 9 började vi gå. Var rätt ok väder till att börja med, vindstilla och inget regn. Sikten var sådär. Ganska

Resan upp
tisdag 7 juli 2015 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Resan norrut. Sitter på tåget från Stockholm till Östersund. Semestern började igår, vi åkte tåg till huvudstaden på eftermiddagen och fick låna sovplats hos fina vänner över natten. Nu sitter vi alltså på tåget norrut. Första gången i svenska fjällen för mig. Vi är inte där

Vandringsturer i Norge

Vandringsturer i Norge

1 juli 2017 - 9 juli 2017

Min årliga norgeresa präglas den här gången av vandring i olika former. I planerna ingår bland annat att uppfylla en av mina drömmar - att besöka Preikestolen. Resan går därför till Stavanger via Trondheim.

Vildmarksvägen

Vildmarksvägen

26 juli 2016 - 1 augusti 2016

vildmarksvägen och en snabbvisit till skellefteå

Kenneth o Elisabeth i USA

Kenneth o Elisabeth i USA

6 juli 2016 - 27 juli 2016

Följ oss på vår resa till USA

Hurtigruten 2016

Hurtigruten 2016

28 juni 2016 - 17 juli 2016

Bilresa Göteborg - Kirkenes, därefter båtresa med Hurtigrutens M/S Kong Harald till Bergen och till sist bilresa Bergen - Göteborg via Östersund

USA 2016. Texas

USA 2016. Texas

10 maj 2016 - 26 maj 2016

En två veckors rundtur i Texas med bil. I sällskap med Gunbritt och Gunnar

Inlandsbanan 2015

Inlandsbanan 2015

14 juli 2015 - 18 juli 2015

En slags tågluff i miniformat. Inlandsbanan mellan Mora och Gällivare, plus en dagstur till Kiruna står på schemat.

Jämtlandstriangeln

Jämtlandstriangeln

7 juli 2015 - 10 juli 2015

Jämtlandstriangeln med fästman och svärföräldrarna i sommarsverige!

Sverige på langs

Sverige på langs

1 juli 2015 - 1 september 2015

Treriksröset till Smygehuk. Cirka 3000 km. På cykel. Mitt sällskap är den glada och lika härligt spontana äventyrerskan Mie. En dansk pige och en svensk tjej möttes för en tid sedan i Norge, och tar sig nu an äventyret att upptäcka Sverige på två hjul. Låt galenskaperna börja!

Kina 2015

Kina 2015