Jämtlands län

Bästa vattenfallet hittills
söndag 2 augusti 2020 - Vemdalen, Jämtlands län, Sverige

Nu närmar vi oss slutet på denna Sverige-resa och börjar förbereda oss för hemresa, dock med några trevliga övernattningar längs vägen.Idag åkte vi iväg för ytterligare en liten vandring till ett vattenfall. Detta låg utanför Klövsjö och hette Fettjeåfallet. Det inbegrep en

Lillbabs, cykling o myggor
fredag 31 juli 2020 - Vemdalen, Jämtlands län, Sverige

När vi packat ihop våra pinaler på campingen åkte vi till en fin Skatepark/Cykelpark inne i Hudik där Theo körde runt en stund på kickbiken.En knapp timma senare var vi i Järvsö - Lillbabs-land. Vägen till Järvsö var fin med många sjöar och röda stugor.Vi åkte först till

Trollstigen o bergbanan
måndag 27 juli 2020 - Åre, Jämtlands län, Sverige

Idag hade Tobbe lyckats ställa klockan och vi kom iväg tidigare idag och målet för dagen var den gamla bergbanan och Trollstigen. August hade verkligen sett fram emot att få åka tåg. Väl framme vid bergbanan hade vi turen att tåget stod inne och precis skulle avgå. Vi fick fina platser

Åreskutan
söndag 26 juli 2020 - Åre, Jämtlands län, Sverige

Klockan skulle ringa kl 08.00 men när Carro och Brage vaknade konstaterade de att klockan var 08.40 och resten av familjen sov fortfarande.Dagens mål var Åreskutan med kabinbanan och Tobbe var helt säker på att den gick och läste högt och tydligt för familjen att den öppnar ju faktiskt den

Långt i bil
fredag 24 juli 2020 - Järpen, Jämtlands län, Sverige

Vi  vaknade upp vid de vattendrag och den fantastiska natur som inlandet har att bjuda på. I med frukost och sedan var det bara att köra.Loppis har vi pratat mkt om i bilen men ännu inte lyckats besöka men idag kände vi alla att det nog var dagen för detta. Vi spanade alla ihärdigt och

Skoterutflykt
onsdag 13 februari 2013 - Åre, Jämtlands län, Sverige

Här kan man snacka skotersafari utöver det vanliga. 15 Peugeotare, full fart 9 mil över fjället. Vidunderliga vyer, sol och stora leenden. Lunch med hembakt tuttull, grillkorv, kaffepannan i elden och så klart kolbulle! Fjällmässigt a la Karlsson :) Innan var jag lite oroad att grabbarna

Ankomst, Skidåkning och AW
söndag 12 februari 2012 - Åre, Jämtlands län, Sverige

sssssss

Packad och klar :-)
måndag 28 januari 2019 - Frösön, Östersund, Jämtlands län, Sverige

Idag har jag packat ihop på kontoret och känner inte längre något ansvar över något där - typ - eller kanske lite. Ett par samtal och ett par mail. Sen så är jag klar med Östersunds Kommun och dess tekniska förvaltning. För stunden iaf.I morgon tidigt som attan går tåget från

Anneli Frid
AFrid i Relax i Asien
Senast aktiv - från Maafushi, North Central Province, Maldiverna
I Tessos fotspår!
torsdag 26 juli 2018 - Strömsund, Jämtlands län, Sverige

Efter en natt vid en sjö utanför Moskosel kom vi igår till Strömsund. Vi valde att inte köra så långt igår, dels för att det var fantastiskt väder men också för en del krämpor hos chauffören i form av nackproblem. På tal om chaufför så testade faktiskt undertecknad att köra ett

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Sverige-resa med husbil
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Sista inlägget!
fredag 1 juni 2018 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Idag kom vi äntligen hem till lägenheten på Skogvaktarvägen! Så himla skönt! Men givetvis så var planet försenat idag också.... 😒 Hemma vid halv tolv istället för halv tio..  Städat, vädrat, tagit hand om blommorna och gjort kattsäkert! Vi vill passa på att säga ett jättestort

Marlene Bergqvist
Sweetie64 i Keeping Up With the Bratts
Senast aktiv - från Östersund, Jämtlands län, Sverige
Semester i Sverige  - javisst går det!

Semester i Sverige - javisst går det!

19 juli 2020 - 10 augusti 2020

Corona satte stopp för sommarens planerade båtluff i Grekland. Nu kommer vi istället iväg till Gotland och dessutom blir det en roadtrip en bit norrut. Häng med!

Med Husbil mot Boden och tillbaka

Med Husbil mot Boden och tillbaka

10 juli 2020 - 31 juli 2020

Att åka söder det kan vi men hur mkt kan vi om norr? Rastlöshet och jakten efter äventyr är oss, att stanna hemma hela semestern är inte för oss. Ett äventyr på hjul genom Sverige från Skövde mot Boden och tillbaka ska vi nu åka på.

Personalresa till Åre (Peugeot)

Personalresa till Åre (Peugeot)

12 februari 2013 - 16 februari 2013

Jag anordnade härliga dagar i Åre för mig och kollegorna!

Relax i Asien

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

Sverige-resa med husbil

Sverige-resa med husbil

19 juli 2018 - 4 augusti 2018

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!

Keeping Up With the Bratts

Keeping Up With the Bratts

30 april 2018 - 1 juni 2018

USA-resan

USA 2018

USA 2018

5 april 2018 - 23 april 2018

I min utbildning till specialist inom Demens och Psykisk ohälsa hos äldre (DUVO) i Skellefteå ingår i sista kursen en 2 veckor lång praktik. På grund av nyfikenhet och på grund av att chansen dök upp har jag valt att lägga min praktik i USA. Närmare bestämt St.Paul, Minnesota. Den större parten av praktiken kommer jag att genomföra på Rakhma, ett boende för personer med demensdiagnos. Jag kommer att hålla tre olika föredrag om hur demensvården i Bräcke, Jämtland går till och om mitt arbete med världens bästa kollega, hunden Bosse.

Thailand

Thailand

23 oktober 2017 - 12 november 2017

Camilla och Kajsa på promenad

Camilla och Kajsa på promenad

16 augusti 2017 - 10 november 2017

Under några månader framöver planerar jag att ta med mig hunden och promenera de ca 140 mil som utgör svenska fjällkedjan, aka fjällfararens gröna band. Tror och hoppas att det blir trevligt..!

Vandringsturer i Norge

Vandringsturer i Norge

1 juli 2017 - 9 juli 2017

Min årliga norgeresa präglas den här gången av vandring i olika former. I planerna ingår bland annat att uppfylla en av mina drömmar - att besöka Preikestolen. Resan går därför till Stavanger via Trondheim.

Håkan Andersson
Hauk