Jämtlands län

Vildmarksvägen del 1

Härligt väder. Efter någon mil vägarbete superdålig väg i säkert 2-3 mil. Skog skog och skog. Uppe vid blå sjön blir det otroligt vackert. Hade bestämt bo vid Jormvattnet men vi tyckte inte det var så trevligt där så vi fortsatte. Tur var väl det för vi hamnade på en ljuvlig plats.

Gunilla Gustafsson
GunLei
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Vänge - Strömsund

Resan till Strömsund gick jätte fort. Fick en plats med sjöutsikt.

Gunilla Gustafsson
GunLei
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Mot Östersund
onsdag 29 juni 2016 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

[b][u]Dag 2. Onsdagen den 29 juni[/b][/u] Jag handlade kylvaror på ICA Supermarket och kom iväg från Malung kl 10:00. Jag fick snart stanna eftersom bilen larmade om att höger framdörr inte var riktigt stängd. Till min besvikelse var Finnmarksbaren stängd. Jag hade tänkt att stanna där

Lennart Johansson
Lennart.J.Gbg
Senast aktiv - från Arvidsjaur, Norrbottens län, Sverige
Nu väntar vi
tisdag 21 juni 2016 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Just nu är det bara väntan och resfeber ??

Paris, Arlanda, Kälarne
torsdag 26 maj 2016 - Bräcke N, Jämtlands län, Sverige

Blev en lång flygresa inatt när jag inte lyckades sova nåt. Var fortfarande försenade 30 min när vi landade i Paris så det blev lite bråttom att springa mellan planen. Kommer dock med som planerat. Landar på Arlanda vid 12.30. Ösregn och +9 grader. :( Upptäcker att väskorna är kvar i

Gunilla Bergman Westin
AndersoGunilla
Senast aktiv - från Bräcke N, Jämtlands län, Sverige
Det började med ett toalettbesök..
måndag 3 augusti 2015 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

.. och sedan förblev vi i dagarna två. En i stor grad spontan och oplanerad resa som denna bjuder på många härliga upplevelser och möten av människor. På väg in i vildmarksvägen, efter en norrländskinspirerad lunch med tunnbröd och hjortronmarmelad, önskade vi båda uppsöka en en helt

Emma Carlsson
emmacarlsson
"Vi har inte AC på det här tåget, men däremot KD"
tisdag 14 juli 2015 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Idag har jag hunnit med tre tåg. Först från Gävle till Borlänge, sedan Borlänge till Mora. Väl i Mora hade jag ungefär 1,5 timme att fördriva innan själva Inlandsbanan skulle påbörjas. Lunch verkade lämpligt, och jag hinner ju se något. Lite osäker på riktningen för att få något

Frida Egerlid
i98frieg
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Vandringen
söndag 12 juli 2015 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Upp strax efter sju för att käka frukostbuffé och görs i ordning lunchen. Fantastiskt god frukost med hembakt bröd med mera. Packade ihop det vi skulle bära me oss och tjugo över 9 började vi gå. Var rätt ok väder till att börja med, vindstilla och inget regn. Sikten var sådär. Ganska

Emilia Emilsson
emiliaemilsson
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Resan upp

Resan norrut. Sitter på tåget från Stockholm till Östersund. Semestern började igår, vi åkte tåg till huvudstaden på eftermiddagen och fick låna sovplats hos fina vänner över natten. Nu sitter vi alltså på tåget norrut. Första gången i svenska fjällen för mig. Vi är inte där

Emilia Emilsson
emiliaemilsson
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Wuhan
lördag 21 mars 2015 - Östersund N, Jämtlands län, Sverige

Puh. Nu är vi i Wuhan och här ska vi vara en vecka nu. Wuhan är en nätt liten stad på 10 miljoner personer. I morgon söndag ska vi ut i myllret och se om vi kan överleva en hel dag i den.

Sara Leijman
Algot2015
Senast aktiv - från Östersund N, Jämtlands län, Sverige
Vildmarksvägen

Vildmarksvägen

26 juli 2016 - 1 augusti 2016

vildmarksvägen och en snabbvisit till skellefteå

Kenneth o Elisabeth i USA

Kenneth o Elisabeth i USA

6 juli 2016 - 27 juli 2016

Följ oss på vår resa till USA

Hurtigruten 2016

Hurtigruten 2016

28 juni 2016 - 17 juli 2016

Bilresa Göteborg - Kirkenes, därefter båtresa med Hurtigrutens M/S Kong Harald till Bergen och till sist bilresa Bergen - Göteborg via Östersund

USA 2016. Texas

USA 2016. Texas

10 maj 2016 - 26 maj 2016

En två veckors rundtur i Texas med bil. I sällskap med Gunbritt och Gunnar

Inlandsbanan 2015

Inlandsbanan 2015

14 juli 2015 - 18 juli 2015

En slags tågluff i miniformat. Inlandsbanan mellan Mora och Gällivare, plus en dagstur till Kiruna står på schemat.

Jämtlandstriangeln

Jämtlandstriangeln

7 juli 2015 - 10 juli 2015

Jämtlandstriangeln med fästman och svärföräldrarna i sommarsverige!

Sverige på langs

Sverige på langs

1 juli 2015 - 1 september 2015

Treriksröset till Smygehuk. Cirka 3000 km. På cykel. Mitt sällskap är den glada och lika härligt spontana äventyrerskan Mie. En dansk pige och en svensk tjej möttes för en tid sedan i Norge, och tar sig nu an äventyret att upptäcka Sverige på två hjul. Låt galenskaperna börja!

Kina 2015

Kina 2015

19 mars 2015 - 1 april 2015

Till Kina och Algot!!

Sydamerika

Sydamerika

19 september 2014 - 25 december 2014

Här ska bloggas och läggas upp bilder på min och Cassandras resa genom Sydamerika där vi lever loppan och tar en dag i taget, adios!

Vanessa Öhrström
AndersoGunilla
Senast aktiv - från Bräcke N, Jämtlands län, Sverige

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!