Jämtlands län

I Tessos fotspår!
torsdag 26 juli 2018 - Strömsund, Jämtlands län, Sverige

Efter en natt vid en sjö utanför Moskosel kom vi igår till Strömsund. Vi valde att inte köra så långt igår, dels för att det var fantastiskt väder men också för en del krämpor hos chauffören i form av nackproblem. På tal om chaufför så testade faktiskt undertecknad att köra ett

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Sverige-resa med husbil
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Sista inlägget!
fredag 1 juni 2018 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Idag kom vi äntligen hem till lägenheten på Skogvaktarvägen! Så himla skönt! Men givetvis så var planet försenat idag också.... 😒 Hemma vid halv tolv istället för halv tio..  Städat, vädrat, tagit hand om blommorna och gjort kattsäkert! Vi vill passa på att säga ett jättestort

Marlene Bergqvist
Sweetie64 i Keeping Up With the Bratts
Centralstationen
måndag 30 april 2018 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Äntligen en bit på väg! Klockan ringde 04.15 efter en kort natt med få timmars sömn... Å fullmåne på det... Nåja, förhoppningsvis går det att sova på tåget 😀 Nu rullar vi ut från perrongen!

Marlene Bergqvist
Sweetie64 i Keeping Up With the Bratts
Powerpoint klar
tisdag 27 mars 2018 - Stavre, Jämtlands län, Sverige

Äntligen är jag klar med min Power Point presentation. Den är skickad till USA för lite översyn. Det är knappt en vecka kvar tills jag åker och ännu känns det så overkligt så jag har inte riktigt fattat att det är dags.Jag har mailat lite med min handledare idag och vi har planerat in

Planeringsdag och PP
söndag 25 mars 2018 - Klövsjö, Jämtlands län, Sverige

I morse vaknade jag med träningsvärk i hela kroppen. Jag och Lukas pausade skidåkningen till efter lunch. Han fick kurera sig framför tv:n och jag kunde jobba vidare på min Power Point. Det går framåt och vid lunch kunde jag skicka den till usa för kommentarer. Jag fick svar med några bra

Lång tids planering
torsdag 15 mars 2018 - 340, Stavre, Jämtlands län, Sverige

Som jag skrev i förra inlägget har resans planering pågått en lång tid. Nu är den så nära perfekt man kan komma och detta tack vare min "cousin" Ann. Hon har lagt ner hela sin själ i att ordanisera och fixa för mig.Jag känner mig som en celibritet!I förra veckan dök detta upp i min

Planer börjar ta form
onsdag 14 mars 2018 - Stavre, Jämtlands län, Sverige

I över ett halvår har jag planerat den här resan. Letat biljetter, mailat kontakter och försökt få ihop ett bra schema för att få ut mesta möjliga av resan.Nu sitter jag här. På bordet ligger biljetter och ESTA-tillåtelsen nyutskrivna och  bredvid dem ligger mitt fullspeckade schema.

Resfeber
torsdag 19 oktober 2017 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Är så förväntansfull och glad att vår resa blir av. Jag och min dotter ska verkligen njuta och ta vara på den här tiden.Bara 1 dag kvar 😀😀Är nästan klar med all packning

Camilla
bobbas i Thailand
Senast aktiv - från Krabi, Thailand
Gäddede-Åre
torsdag 12 oktober 2017 - Åre, Jämtlands län, Sverige

Äntligen framme i Åre!!! Den här deletappen har varit den mest påfrestande hittills där fotvalv och större delen av hjärnan ständigt ifrågasatt våra dagliga rutiner likt ett barn med plötslig i-pad-inskränkning. Del 1: Ganska miserabel på fjällNär jag lämnar Gäddede blåser det

Hemavan-Gäddede
söndag 1 oktober 2017 - Gäddede, Jämtlands län, Sverige

Nu sitter jag med okladdiga och, inte ännu söndervikta, kartor i en stuga i Gäddede för att spika planeringen för nästa deletapp. Lycklig utöver vad som är rimligt för att det fanns tvättmaskin på campingen och dessutom rester av ungefär hela ICAs sortiment kvar att knapra på! Så det

Sverige-resa med husbil

Sverige-resa med husbil

19 juli 2018 - 4 augusti 2018

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!

Keeping Up With the Bratts

Keeping Up With the Bratts

30 april 2018 - 1 juni 2018

USA-resan

USA 2018

USA 2018

5 april 2018 - 23 april 2018

I min utbildning till specialist inom Demens och Psykisk ohälsa hos äldre (DUVO) i Skellefteå ingår i sista kursen en 2 veckor lång praktik. På grund av nyfikenhet och på grund av att chansen dök upp har jag valt att lägga min praktik i USA. Närmare bestämt St.Paul, Minnesota. Den större parten av praktiken kommer jag att genomföra på Rakhma, ett boende för personer med demensdiagnos. Jag kommer att hålla tre olika föredrag om hur demensvården i Bräcke, Jämtland går till och om mitt arbete med världens bästa kollega, hunden Bosse.

Thailand

Thailand

23 oktober 2017 - 12 november 2017

Camilla och Kajsa på promenad

Camilla och Kajsa på promenad

16 augusti 2017 - 10 november 2017

Under några månader framöver planerar jag att ta med mig hunden och promenera de ca 140 mil som utgör svenska fjällkedjan, aka fjällfararens gröna band. Tror och hoppas att det blir trevligt..!

Vandringsturer i Norge

Vandringsturer i Norge

1 juli 2017 - 9 juli 2017

Min årliga norgeresa präglas den här gången av vandring i olika former. I planerna ingår bland annat att uppfylla en av mina drömmar - att besöka Preikestolen. Resan går därför till Stavanger via Trondheim.

Vildmarksvägen

Vildmarksvägen

26 juli 2016 - 1 augusti 2016

vildmarksvägen och en snabbvisit till skellefteå

Kenneth o Elisabeth i USA

Kenneth o Elisabeth i USA

6 juli 2016 - 27 juli 2016

Följ oss på vår resa till USA

Hurtigruten 2016

Hurtigruten 2016

28 juni 2016 - 17 juli 2016

Bilresa Göteborg - Kirkenes, därefter båtresa med Hurtigrutens M/S Kong Harald till Bergen och till sist bilresa Bergen - Göteborg via Östersund

USA 2016. Texas

USA 2016. Texas