Åre

Trollstigen o bergbanan
måndag 27 juli 2020 - Åre, Jämtlands län, Sverige

Idag hade Tobbe lyckats ställa klockan och vi kom iväg tidigare idag och målet för dagen var den gamla bergbanan och Trollstigen. August hade verkligen sett fram emot att få åka tåg. Väl framme vid bergbanan hade vi turen att tåget stod inne och precis skulle avgå. Vi fick fina platser

Åreskutan
söndag 26 juli 2020 - Åre, Jämtlands län, Sverige

Klockan skulle ringa kl 08.00 men när Carro och Brage vaknade konstaterade de att klockan var 08.40 och resten av familjen sov fortfarande.Dagens mål var Åreskutan med kabinbanan och Tobbe var helt säker på att den gick och läste högt och tydligt för familjen att den öppnar ju faktiskt den

Skoterutflykt
onsdag 13 februari 2013 - Åre, Jämtlands län, Sverige

Här kan man snacka skotersafari utöver det vanliga. 15 Peugeotare, full fart 9 mil över fjället. Vidunderliga vyer, sol och stora leenden. Lunch med hembakt tuttull, grillkorv, kaffepannan i elden och så klart kolbulle! Fjällmässigt a la Karlsson :) Innan var jag lite oroad att grabbarna

Ankomst, Skidåkning och AW
söndag 12 februari 2012 - Åre, Jämtlands län, Sverige

sssssss

Gäddede-Åre
torsdag 12 oktober 2017 - Åre, Jämtlands län, Sverige

Äntligen framme i Åre!!! Den här deletappen har varit den mest påfrestande hittills där fotvalv och större delen av hjärnan ständigt ifrågasatt våra dagliga rutiner likt ett barn med plötslig i-pad-inskränkning. Del 1: Ganska miserabel på fjällNär jag lämnar Gäddede blåser det

Med Husbil mot Boden och tillbaka

Med Husbil mot Boden och tillbaka

10 juli 2020 - 31 juli 2020

Att åka söder det kan vi men hur mkt kan vi om norr? Rastlöshet och jakten efter äventyr är oss, att stanna hemma hela semestern är inte för oss. Ett äventyr på hjul genom Sverige från Skövde mot Boden och tillbaka ska vi nu åka på.

Personalresa till Åre (Peugeot)

Personalresa till Åre (Peugeot)

12 februari 2013 - 16 februari 2013

Jag anordnade härliga dagar i Åre för mig och kollegorna!

Camilla och Kajsa på promenad

Camilla och Kajsa på promenad

16 augusti 2017 - 10 november 2017

Under några månader framöver planerar jag att ta med mig hunden och promenera de ca 140 mil som utgör svenska fjällkedjan, aka fjällfararens gröna band. Tror och hoppas att det blir trevligt..!

Tobias Almström
rambogreen