Åre N

Norskarna kan inte bygga raka vägar
måndag 4 augusti 2014 - Åre N, Jämtlands län, Sverige

De började sin tur med en himmel som såg ganska lurig ut. De lämnade också den trygga civilisationen för ganska många mil på vägen. Efter ett tag blev himlen mörkare och regnet började vräka ner. På toppen av Sveriges fjäll blev det bara ljusare och vägarna började gå neråt igen.

Oskar Bergqvist
HavTillHav i Hav till hav
Senast aktiv - från Sundsvall
Undersåker - Koh Lanta
tisdag 22 november 2011 - Åre N, Jämtlands län, Sverige

Klockan 07.30 lämnade vi Undersåker och körde i dimma mot Frösons flygplats - skulle planet kunna lyfta mot Arlanda - och skulle vi hinna vårt anslutningsflyg till Phuket, Thailand Dimman lättade i Ytterån och vi kände oss lika lättade som den. Efter en 11 timmars flygresa landade vi i

På väg, under tiden och framme!!
tisdag 1 november 2011 - Åre N, Jämtlands län, Sverige

Måndagen den första nov skulle ag ha åkt. Men planet lev inställt, tur va nog det. För Söndagen va ingen bra dag! Jag mådde piss, va på super konstigt humör, lätt irriterad och väldigt låg. Detta smittade av sig på mamma och Calle. Så på eftermiddagen rök vi alla ihop, det blev

söndag 30 oktober 2011 - Åre N, Jämtlands län, Sverige

Nu i Jämtland
fredag 3 juni 2011 - Åre N, Jämtlands län, Sverige

Nu har det inte blivit skrivande på några dagar. I tisdags tog vi det ganska lugnt. Åkte en sväng med bilen, besökte ett vattenfall, gick en ganska lång promenad. På kvällen åskade det ordentligt, så vi stannade på hotellet och beundrade åskvädret över Siljan samt läste och vilade.

Annika Fredriksson
Aniara77 i Sverigeresan 2011
Nya intryck, folk överallt, värme och innehållsrika dagar!
fredag 4 februari 2011 - Åre N, Jämtlands län, Sverige

Hej alla dar hemma! Nu sitter jag har pa ett internetcafe i Trivandrum i sodra Indien och skriver. Har inte fatt tag pa en dator forran nu, sa har en del att beratta. Vet inte riktigt var jag ska borja for vi har gjort en massa saker redan, sa det kanns som att vi har varit har jattelange, inte

På väg
tisdag 25 januari 2011 - Åre N, Jämtlands län, Sverige

Då var det dax att åka till Ludvika. Föreläsning först och sedan iväg. Längtar!

En vecka kvar!
måndag 24 januari 2011 - Åre N, Jämtlands län, Sverige

Hej svejs! Nu är jag tillbaka här på resedagboken igen och laddar inför ett nytt och spännande äventyr, nämligen INDIEN! Jag är grymt taggad och ser fram emot att se ett nytt land med ny kultur, nya människor och så vidare. I två månader kommer jag resa runt i Indien tillsammans med

Hav till hav

Hav till hav

27 juli 2014 - 5 augusti 2014

Detta är en förtrollande historia om när den tappre Teodor och den otrolige Oskar tar sig på cyklar genom allt från Amazonas tätaste djungel till Sibiriens isande kyla på 10 dagar! Based on true story

Thailand 2011

Thailand 2011

22 november 2011 - 7 december 2011

6 barn och 5 vuxna besöker Koh Lanta, Koh Lipe och Phuket

Thaliand =)

Thaliand =)

3 november 2011 - 23 november 2011

Stannar i Thailand för tre v. jag ska bland annat ta dykarset och träffa Annie och Christoffer från Järpen i Koh Chang. det ligger på helt andra sidan mot vad jag är. det tar mig mins 6 tim att ta mig dit men det är det värt. <3

30 oktober 2011 - 1 november 2011

Min resa stratade i mina tankar för många månader sen. Det började med funderingar över att åka till Inden och arbeta som volontär för ett branhem. Men efter ett tags fundering så bestämde jag mig för att åka direkt till Thailand, ta dykarset och sen ta mig till Australien för att jobba och dyka stora barrier revet. Då va det dags att spara pengar. Jag har jobbat så mycket jag bara har orkat i sommar och höst och nu bär det av på Tisdag den 1 Nov 2011. Det känns fantastiskt, overkligt häftigt och spännande! Men också hemskt otroligt ensamt. Mitt flyg går från Åre/Östersunds flygplats kl 9.55 jag ankommer till Sthlm och checkar in mina väskor för resan mot Thaliand, sen blir det lite lunch och sen går flyget till Moskwa kl 13.15. När jag väl ankommer till Thailand- Bangkok ska jag ta mig till inrikes flygen vilket kan ta upp mot två timmar! Bara genom att gå från utrikes till inrikes! Det är lite sick tycker jag, måste vara en enormt stor flygplats!

Sverigeresan 2011

Sverigeresan 2011

29 maj 2011 - 5 juni 2011

Bilande norröver, troligen Dalarna och Jämtland.

Hälsa på familj, och lite skolarbete

Hälsa på familj, och lite skolarbete

25 januari 2011 - 7 februari 2011

Äntligen skall jag ta lite semester och hälsa på familjen i söder. Tar tillfället i akt när jag ändå måste åka till Enköping med skolan för att delta i en stor samverkansövning.

Indien med U-linjen

Indien med U-linjen

31 januari 2011 - 26 mars 2011

Om några veckor är det dags för ett nytt reseäventyr! Denna gången bär det av till det färgsprakande och folktäta Indien tillsammans med delar av min klass på U-linjen på Hållands folkhögskola. Under två månader kommer vi upptäcka både södra och norra indien. Vi kommer bland annat plugga hindi, besöka skolor och sjukhus, bo hos familjer, ha praktik med mera. Jag hoppas på en häftig och bra resa!

Lars Bengtsson
MaddeLars