Åre SV

Vandringen
söndag 12 juli 2015 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Upp strax efter sju för att käka frukostbuffé och görs i ordning lunchen. Fantastiskt god frukost med hembakt bröd med mera. Packade ihop det vi skulle bära me oss och tjugo över 9 började vi gå. Var rätt ok väder till att börja med, vindstilla och inget regn. Sikten var sådär. Ganska

Emilia Emilsson
emiliaemilsson i Jämtlandstriangeln
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Längsta dagen på resan i fin fjällmiljö
torsdag 31 juli 2014 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Den tappre Teodor och den otroliga Oskar visste redan när de vaknade att de låg några mil bakom schemat men de var fast beslutna att ta ikapp det. Efter tre snabba mil var de framme vid ICA i Nälden där de blev erbjudna en plats i Tractor-pulling som de tyvärr fick tacka nej till då de

Oskar Bergqvist
HavTillHav i Hav till hav
Senast aktiv - från Sundsvall
byter sida
onsdag 25 juni 2014 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Då resedagboken strejkar och inte vill ladda upp bilder så hittar ni oss nu mera på linaochmarkus.blogspot.com

Koh Phangan
lördag 21 juni 2014 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Hej på er och glad midsommar i efterskott! Här rullar allt på, Markus har tagit sitt Open Water certifikat, varit på en jättefin snorklings utflykt och Lina passade på att bli sjuk mitt i allt. Igår bytte vi ö, till grannön koh Phangan och än så länge stortrivs vi! Det är lugnare

Koh Tao
söndag 15 juni 2014 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Hej! Nu har vi landat här på Koh Tao och börjar så smått bli levande igen efter allt resande. Markus är halvvägs genom sin Open Waters kurs och jag (Lina) har gjort två dyk och repeterat det viktigaste. Imorgon får vi äntligen dyka första gången tillsammans! Första dagarna har varit

på väg!!
tisdag 10 juni 2014 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Nu bär det äntligen iväg! Imorgon kl 7 lokal tid landar vi i thailand/Bangkok som är starten på vår 5 månaderstripp i Sydostasien! Hej då Sverige, hej hej Thailand!

Kvällen före avresa
måndag 2 december 2013 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Nu är allt packat och klart, bara lite jobbfix kvar innan klockan ringer vid 6 i morgon bitti... Jag var på utvecklingssamtal med Theo i eftermiddags och allt var bra, möjligtvis lite mycket myror i benen under samtalet. Men nu är det dags att ha semester

burrrrr
tisdag 5 februari 2013 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

japp då var man på skidsemester istället kallt men väldigt vackert...lite seg i benen efter 2 dagar i skidbacken men men det e bara att ta nya tag i morgon ..bara att hoppas att vädret håller i sig

Stefan Fager
steffe99 i skidresa Åre
Senast aktiv - från Mönsterås, Kalmar län, Sverige
Dag 2 - Det spritter i benen
tisdag 5 februari 2013 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Vi kikade till Tott igår. Kul. Även om det krävdes en mindre Expedition för att fixa klättringen upp till själva Hotellet. Bengt/Mustardo visade oss riktigt schyssta moves på dansgolvet. Hammar tyckte stället var så bra att han hämtade ut sin jacka och sedan hängde in den igen för att

After ski
måndag 4 februari 2013 - Åre SV, Jämtlands län, Sverige

Herr H är på g. Tack Junior. Herr H kallade till samling på Fjällgården 15:30. Alla kom men mesarna drog direkt. Inga sittplatser. Herr H och Junior höll ställningarna o h fick både platser och kompisar. Stickan. Mustardo.Markus. Brunte och Carro kom som ett amen i kyrkan. Fantastiskt. Herr

7 juli 2015 - 10 juli 2015

Jämtlandstriangeln med fästman och svärföräldrarna i sommarsverige!

Hav till hav

Hav till hav

27 juli 2014 - 5 augusti 2014

Detta är en förtrollande historia om när den tappre Teodor och den otrolige Oskar tar sig på cyklar genom allt från Amazonas tätaste djungel till Sibiriens isande kyla på 10 dagar! Based on true story

Sydostasien

Sydostasien

10 juni 2014 - 20 november 2014

Thailand 2013

Thailand 2013

3 december 2013 - 18 december 2013

Vår decemberresa till Thailand

Svart Snö 5 (Eller var det Brun snö..?)

Svart Snö 5 (Eller var det Brun snö..?)

2 februari 2013 - 7 februari 2013

Traditioner. Jul. Påsk. Midsommar... Och skidresor! Det är dags. Igen. Ny uppställning. Gammalt och Nytt. Bra Mix. Lite lugnare i år kanske? Det blir 4 bilar, med 4 personer i varje. Kanske 5 i Uffes bil. Beror på när Bengt blir Mustardo och hur smidigt själva förvandlingen går..? Henriksson laddar dagen innan med långfärdsskridskor. Hur tänker han? Kanske är det för att testa vad som smakar bra i kylan? Sitter ryggsäcken bra? En sista strimma motion innan förfallet? Oklart med vädret, väglaget, liftköer...men Två saker är säkra: Stämningen är på Topp och... ...vi hörs snart igen! //Ingemar Barmark//

skidresa Åre

18 februari 2012 - 27 februari 2012

Guatemala-Nicaragua

Guatemala-Nicaragua

17 november 2011 - 9 december 2011

Hej! Nu är det dags att resa till Guatemala igen! Imorgon lördag reser jag från Vålådalen för att fira Fars dag i Skåne på söndag, och på torsdag ska jag med ett flyg från Kastrup kl 8.05 via London och Miami till Guatemala city. Ska börja med att friska upp min lilla spanska i Antigua på Centro Linguistico Maya och bo hos min "vanliga" familj Morales, som består av ett medelålders par samt deras två döttrar i äldre tonåren. Få se om gamla blinda mormor lever nu -Det var ju två år sen jag var där. Det brukar vara tuffa privatlektioner på skolan, och sen massa läxor på kvällen...Efter några dagar ger jag mig av mot min förening JIDCAs kvinnokooperativ som tillverkar marmelader och våra 21 fadderfamiljer i Totonicapan-distriktet, ca 5 tim med bil från Antigua. Vill redan nu berätta att det blir Guatemaladag i Andrarums Församlingshem söndag 11 december kl 11-21 för er skåningar! Ni i Jämtland är välkomna till Fjällsätra i Undersåker sön 18 dec, återkommer om tider. Skriv en rad! M

8 augusti 2011 - 14 augusti 2011

Vi beger oss norrut för att vandra jämtlandstriangeln och erövra storsylen. Resan avslutas med en weekend i Funäsdalen, kanske ryms där några mindre äventyr!

Höga Kusten 2011

Höga Kusten 2011

12 augusti 2011 - 21 augusti 2011

MC semester till Trondheim och Höga Kusten.

Tor Agge
Toragge