Bräcke

Dag 87 - Onsdag
onsdag 20 januari 2010 - Bräcke, Jämtlands län, Sverige

Torsdag Jag tog MittNabo tåget till Ånge i och med att det var så jäkla kallt ute, -27 grader!! Väl där visade det sig att vi skulle få sitta i loket över två timmar och vänta innan vi kunde åka iväg. Då man rangerar vagnar använder man spiralbromsar i spåret för att ta ner

Dag 83 - Lördag
lördag 16 januari 2010 - Bräcke, Jämtlands län, Sverige

Torsdag Nyårsafton!! Jag fick skjuts ner till ICA samtidigt som Patrik och Irene åkte ut till Grönviken för att hämta ved. Jag passade på att handla ingredienser till kvällens efterrätt och gick sedan hem för att vispa ihop den. Patrik skulle iväg och jobba så jag och Irene skulle

Dag 79 - Tisdag
tisdag 12 januari 2010 - Bräcke, Jämtlands län, Sverige

Fortsättning följer... Torsdag Julafton!! Jag och Maria tar en sväng på stan för att inhandla plastmuggar och band till min klänning innan det blir dags för årets julfirande. Jag plockar upp Maj, farmor och farfar och sedan är allt i full gång med Kalle Anka klockan 15, julmat i

Dag 76 - Lördag del II
lördag 9 januari 2010 - Bräcke, Jämtlands län, Sverige

Bäst att fortsätta medan ångan är uppe :) Onsdag Onsdagen blev en dag i pyjamas. Jag ägnade dagen åt att försöka ordna upp lite saker och ordnade mina saker inför hemresan. Jag läste en hel del, pluggade lite och njöt av att vara ensam! Ute fortsatte det att snöa och det var nog

Dag 76 - Lördag
lördag 9 januari 2010 - Bräcke, Jämtlands län, Sverige

Ojojoj, det var alldeles för länge sedan sist. Jag ska försöka fatta mig kort och börja från början. :) Lördag Jag började tidigt på morgonen och hade turen att bli upplockad av Örjan. Körningen gick alldeles utmärkt utan något direkt problem och jag var för en gångs skull inte

Dag 34 - Lördag
lördag 28 november 2009 - Bräcke, Jämtlands län, Sverige

Jag har packat klart inför imorgon och är less på att plugga, så jag försöker hitta på alla möjliga ursäkter till att göra annat... Lördag Jag och Malin vaknade ungefär samtidigt, klockan 06 på morgonen! Vi klev upp, jag gjorde en riktigt smaskig jättefrukost åt oss och sedan blev

Dag 24 - Onsdag
onsdag 18 november 2009 - Bräcke, Jämtlands län, Sverige

Fredag Då jag tog mig upp ur sängen hade jag min första lediga helg att se fram emot! Jag och Maria åkte in till Östersund för lite shopping, Maria hade nämligen hittat en klänning som hon så gärna ville ha. Vi passade på att ha en liten systerdag som avslutades med middag på

Dag 23 - Tisdag
tisdag 17 november 2009 - Bräcke, Jämtlands län, Sverige

http://helahalsingland.se/ljusdal/tallasen/1.1529704 30 timmar vaken, 14 timmar i lok utan rast, 3,5 timmar försenade. Jag är helt slut och ska genast krypa ner i sängen. Det positiva i det hela är att jag lärt mig mycket och nu kan ta helg med gott samvete då resterande turer för min del

Dag 22 - Måndag
måndag 16 november 2009 - Bräcke, Jämtlands län, Sverige

Onsdag Jag fattar inte, jag försöker sova länge på morgonen men klarar bara inte av det. Jag är pigg vid halv nio tiden och då finns inget annat att göra än att gå upp. Istället för att ligga kvar i sängen brukar jag passa på att promenera med Spookie. Känns faktiskt som en ganska

Dag 19 - Fredag
fredag 13 november 2009 - Bräcke, Jämtlands län, Sverige

Söndag Fars dag firades med en gemensam frukost och sedan tog samtliga i huset och packade ner badkläderna för en dag på Storsjöbadet i Östersund. Irenes kompis Jessica var snäll nog att låna ut en baddräkt åt mig i och med att jag inte hade med mig några badkläder. Så för första

Praktik 3 - Ånge + Stockholm

Praktik 3 - Ånge + Stockholm

26 oktober 2009 - 24 januari 2010

V 44 - 48 hos Green Cargo i Ånge V 49 - 51 hos Arlanda Expressen V 52 - 03 hos Green Cargo i Ånge

Weekend i London

Weekend i London

27 augusti 2009 - 31 augusti 2009

Denna går tar vi en lite kortare resa till ett land lite närmare. Vi åker inte heller själva utan ta med oss lindas kusin madde som resesällskap! =)

Praktik 2 - Ånge

Praktik 2 - Ånge

26 juli 2009 - 23 augusti 2009

Andra praktiken som lokförare, placerad i Ånge hos Green Cargo och boende i Bräcke hos familjen Höglund.

Canada Och Alaska

Canada Och Alaska

31 maj 2009 - 27 juni 2009

Resa runt och upptäcka Canada och Alaskas natur och nöjen.

Thailand 2009

Thailand 2009

23 januari 2009 - 7 februari 2009

Ett år senare.. Samma land.. Nya Äventyr!

ABC-resan

ABC-resan

17 februari 2009 - 18 mars 2009

Kommer att resa runt i Thailand med ett skont gang fran Ostersund. Vi kommer aven att aka over till Vietnamn for att upptacka annu ett paradis (hoppas vi) :)

Abisko igen

Abisko igen

20 oktober 2008 - 25 oktober 2008

Dags att lasta slipers i Stordalen igen.. Blir lite vandring runt Abisko....

Lisa i Ladakh 2008

Lisa i Ladakh 2008

28 juni 2008 - 9 augusti 2008

Sex veckor i Indien med tyngdpunkt på vandringar med packhästar i Ladakh.

kortis i Abisko

kortis i Abisko

18 april 2008 - 25 april 2008

Egentigen bara vanlig jobb körning fast med 2 dygn ledigt i Abisko.

Thailand 2008

Thailand 2008

21 januari 2008 - 6 februari 2008

Linda & Ingemar åker till Thailand med allt vad det innebär!

Petter Jönsson
assault