Faxälven

Lindastr i Thailand
Senast aktiv - från Faxälven, Jämtlands län, Sverige
Gott Nytt År!!!
fredag 31 december 2010 - Faxälven, Jämtlands län, Sverige

Sista dagen å det här gamla året och den har vi tillbringat på stranden. Det är bara +30 och havet är oxå ganska varmt. Men det är ganska mycket strömmar här. I går em åkte vi till Ap-templet och det var söta apor överallt! I själva templet fick vi inte gå in för det pågick en

Bra dag
onsdag 29 december 2010 - Faxälven, Jämtlands län, Sverige

Jorå det fungerade bra med både vädret och Jan. Vi åkte i morse till en dansuppvisning och då regnade det i a 30 minuter. Sen såg vi tillverkning av silversmycken, lokala konstnärer och träsnidare. Fantastiska arbeten och änniskor. Vidare norrut och vulkaner och största insjön här på

Ösregn
tisdag 28 december 2010 - Faxälven, Jämtlands län, Sverige

Ja här ösregnar det och har gjort det i flera timmar nu. Det har kommit flera såna här skurar under de här dagarna men det har nästan varit skönt ibland när det vaiit som hetats. Tänk att man ibland kan önska lite regn!! Vi har inte gjort så mycket mer än gått runt lite här (Jan har

Julafton
fredag 24 december 2010 - Faxälven, Jämtlands län, Sverige

God Jul på er alla!!! Nu är vi på Bali efter en väldigt lång flygresa igår (var på hotellet ca 23 lokal tid) Vi är nu 7 timmar före er i tiden så ni håller väl på och pysslar som bäst i väntan påtomten. Idag har vi varit lite trötta så det har inte hänt så mycket mer än

Hejdå Muscat
onsdag 22 december 2010 - Faxälven, Jämtlands län, Sverige

Japp nu är det nästan färdigpackat och dax att resa vidare. Vi får behålla hotellrummet till 17.30 iallafall. Sen blir det en lång natt på flyget!!! Igår var vi till ett jättefint shoppingcenter en bit härifrån men det blev dåligt med handlingen (förutom lite guld) Vi är jätteglada

Vi har det jättebra
måndag 20 december 2010 - Faxälven, Jämtlands län, Sverige

Hej Nu har vi sprungit runt/åkt taxi här i Muscat. Vi har varit på ett shoppingcenter som var stort som bara den (gick gator kors och tvärs) och där de nästan släpade in oss överallt. (handlade inte mycke) Igår var vi till Sultanens palats (men han var ju tyvärr inte hemma denna vecka så

Dag 2
fredag 17 december 2010 - Faxälven, Jämtlands län, Sverige

Ja idag blev det poolen igen och en promenad i närområdet. Jag trodde att Luciafirandet var över men här kutar 8 av 10 karlar runt i nattskjorta men utan strut utan en karott på huvudet. Vi har berg runt om oss och en del fina hus. Hotellet är inget att klaga på, alla är så vänliga och

Första biten
torsdag 16 december 2010 - Faxälven, Jämtlands län, Sverige

Hej Vi började ju resan till Stockholm i tisdags em och fick träffa både barn och barnbarn (de små liven växer ju så fort att det knakar) och det är ett minne som är varmt att ha med oss på resan (momma/farmor och moffa/farfar saknar er redan. Nu sitter vi här i Muscat (utkanten) efter

Första biten

Thailand-phuket! Thats it

Våran resa

Våran resa

14 december 2010 - 29 januari 2011

Vikommer att bo en natt på Arlanda och hoppas att vi får träffa våra barn och barnbarn först. Sen den 15 dec fortsätter vi till Muscat (Oman), för att fortsätta till Bali (Sanur)dagen före julafton. Därefter åker vi till våra vänner i Australien (Perth) och fortsätter med dem till Carnarvon (ca 100 mil norrut). Vi avslutar resan i KL (Kuala Lumpur)innan vi åker hem till vintern!

Linda Strandberg
Lindastr