Härjedalen NV

Koh Maak
torsdag 21 november 2013 - Härjedalen NV, Jämtlands län, Sverige

Nu sitter vi och ska äta sista middagen på ön Koh Maak en liten ö men ett stort paradis med sand som florsocker mellan tårna och turkost vatten. I morgon far vi vidare till ön Koh Kood som enligt vad vi hört ska vara ännu mer paradisisk. Nästan på gränsen till Kambodja. Hade hoppats

Koh Chang
fredag 15 november 2013 - Härjedalen NV, Jämtlands län, Sverige

Efter 6 fina dagar i Mae Phim har vi nu tagit oss ner till Koh Chang (elefanton)dar vi bor i en djungelhydda med seewiew. Underbara bad men idag gor vi shoppinggatan i vantan pa att solen ska bryta igenom och kollar fortsatta resemojligheter till Koh Maak och Koh Kood om nagra dagar. Vi hor av oss

Framme i Mae Phim
tisdag 12 november 2013 - Härjedalen NV, Jämtlands län, Sverige

Efter 7 timmars forsening lyfte planet till Bangkok dar vi tog en taxi for vidare transport till Mae Phim. Regnet oste ned och askan dundrade. Sa vara forvantningar var inte stora. Lordag morgon sken solen och har gjort det sedan dess. Lite over 30 grader i luften och strax under i vattnet. Med

Snart dags
måndag 4 november 2013 - Härjedalen NV, Jämtlands län, Sverige

Nu ska jag ta tag i packningen:) Kram Tia

Senast aktiv - från Härjedalen NV, Jämtlands län, Sverige
Tvätt rätt o slätt, även toalett
fredag 20 juli 2012 - Härjedalen NV, Jämtlands län, Sverige

Idag vaknade vi till regn och vad jag har hört så har det regnat varje gång jag vaknat till. Campingen vi ligger på är inget bra, det är slitet och troligtvis så har dom lämnat SCR eller tvingats lämna. Dagen har gått åt till att tvätta och det var egentligen det bästa med campingen,

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Sommarsemester 2012, Lofoten
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Tillbaka till Sverige
torsdag 19 juli 2012 - Härjedalen NV, Jämtlands län, Sverige

Idag så har vi tagit oss till Hede i Härjedalen. resan gick på väg 705 från Selbu och vidare in i Sverige över fjällen. Det har varit en fantastisk utsikt uppe på 900m som vi var och länge höll oss kvar på. Vägen som dock bara var "vit" på kartan höll en väldigt god standard. Efter

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Sommarsemester 2012, Lofoten
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Hemresedag
söndag 19 februari 2012 - Härjedalen NV, Jämtlands län, Sverige

Idag var det full aktivitet i lägenhet nr 142 i Bamsehusen. Väckning kl 7 och frukost en halv timma senare bestående av det som fanns kvar. Det är skönt att slippa ta med så mycket hem. Resterande packning och utlastning gick smidigt och vi låste lägenheten strax innan kl 9. Vi stannade i

Senast aktiv - från Køge, Region Själland, Danmark
Sista skiddagen bjöd på dåligt väder
lördag 18 februari 2012 - Härjedalen NV, Jämtlands län, Sverige

I morse tog vi det något lugnare då Ellen inte skulle iväg på skidskola. Framåt tio-tiden var vi i alla fall redo för lite skidåkning igen. Det var rejält dimmigt och blåsigt på toppen och det gjorde det svårt att se kanterna på pisten. Innan lunch åkte vi förbi ICA och köpte

Korvgrillning
fredag 17 februari 2012 - Härjedalen NV, Jämtlands län, Sverige

Idag har vi haft en helt underbar dag. Det har varit sol hela dagen och alla har njutit. Ellen och Wilma hade sin sista skidskola idag. Vi började med att titta på Ellen när hennes skidskolegrupp avslutade med en slalomtävling. Sedan tog vi oss bort mot Grizzly Express. Vi åkte ett skidspår

Björnrikegården
torsdag 16 februari 2012 - Härjedalen NV, Jämtlands län, Sverige

I morse var alla trötta och slitna, så frukosten blev något försenad. Men vi kom ut i backarna ungefär samma tid som vi brukar. Det har varit en hyfsat fin dag men bäst var det på eftermiddagen. På förmiddagen var vi utspridda i olika backar, men vi samlades igen i lägenheten till lunch.

Thailand 2013

Thailand 2013

7 november 2013 - 6 december 2013

Då var det klart. Kl 11 kom besked på nyheterna att det blir ingen strejk för Norwegians piloter. Vi kommer iväg som planerat. På torsdag flyger vi från Arlanda till Bangkok för vidare transport till Mae Phim på östra sidan av Thailändska Gulfen där vi bokat de 3 första nätterna. Sedan får vi se vart näsan pekar. Tia o Stig

Sommarsemester 2012, Lofoten

Sommarsemester 2012, Lofoten

29 juni 2012 - 25 juli 2012

I år så håller vi oss till Norden. Vi kommer att åka med husvagn uppåt i Sverige och säkerligen in i Norge. Den stora skillnaden i år är vår nya reskamrat Eddie Airedale samt dom äldre reskamraterna Stig och Kerstin som följer med i sin husbil. Vi ser fram emot en trevlig och trivsam 4:a veckors semester.

Björnrike 2012

Björnrike 2012

11 februari 2012 - 19 februari 2012

Då är det dags för årets flällsemester. I år åker vi till Björnrike, Vemdalen. Där har vi inte varit tidigare så det är lite spännande. Vi är i år tre familjer som åker tillsammans. Våra vänner Peter, Marina, Philip och Matilda är med för andra året, nya i gänget är Anders, Ulrika, Wilma och Ellen. De är nya i allt vad skidsemester innebär. Vi har hyrt en stor lägenhet med 12 bäddar och gott om utrymme.

Inez&Rosa goes skiing!

Inez&Rosa goes skiing!

4 januari 2012 - 14 januari 2012

Fjällen

Fjällen

30 januari 2011 - 6 februari 2011

En lite fjälltripp till härliga Skalet! Ska försöka få vår minsta att gilla skidåkning lika mycket som sin far. I övriga ska vi bara glassa och ha det bra.!!!!

Vemdalen 2010

Vemdalen 2010

21 december 2010 - 26 december 2010

Julfirande och minisemester med familjen i Vemdalen.

Vemdalen

Vemdalen

19 december 2010 - 26 december 2010

Mattias, Annelie, Tindra och William åker till Vemdalen den 19 dec 2010 för att fira JUL.

London Baby

London Baby

23 oktober 2010 - 27 oktober 2010

En kort resa till storstaden för att uppleva lite ombyte i höstrusket.

Tågluff

Tågluff