Härjedalen S

Ove
tisdag 6 augusti 2013 - Härjedalen S, Jämtlands län, Sverige

De två sista dagarna nere i Parga blev det mer bad och sol. På söndagen var vi lite norrut igen sista dagen med hyrbilen. Dock så var det helg för grekerna också, väääldigt mycket folk överallt… Vi hittade en fin strand, med vanlig sand (mot för alla andra stränder där det är ovala

emzer81 i Tomat och feta i Grekland
När jag var på Bali
söndag 10 mars 2013 - Härjedalen S, Jämtlands län, Sverige

Nu kommer listorna. Bästa stranden: White sand beach utanför Candidasa (solstol och bra bad) Bästa badet: Vienna beach i Lipah (perfekta vågor, sand och snabbt djupt) Bästa snorklingen: Menjanganön vid Pemuteran (färgglatt korallrev) Bästa boendet: Vienna beach cottages (strandnära), Ubud

emzer81 i Indonesien
Minus 28
måndag 3 december 2012 - Härjedalen S, Jämtlands län, Sverige

Hade eldat två dagar i streck hemma innan vi åkte ner till Mora. Svinkallt ute så inte ens hunden ville kliva ur bädden. Några Johan Falk-filmer under täcket passade bra nog mycket bättre än ut och skotta snö. Sitter nu på tåget mot Borlänge-Arlanda. Blivit avvinkad av min fining.

emzer81 i Kap Verde
Wienmarinerade väskor
fredag 15 juli 2011 - Härjedalen S, Jämtlands län, Sverige

14 juli Sov så länge vi kunde och kl 11 kom hyresvärden Luka för betalningen. Han visade oss närmsta taxi och vi åkte till flygplatsen. Slängde i oss en smaklös lunch och väntade på ett försenat plan. 40 minuter för sent kom vi iväg men piloten lyckades köra in mycket tid innan vi

Jag ska sssåga dig!
fredag 31 december 2010 - Härjedalen S, Jämtlands län, Sverige

Ja då var vi hemma i Åsen igen. Mycket snö ute och trötta såhär på nyårsafton. Mange ligger och snarkar framför TV:n, jag och Dan slötittar på densamme (TV:n alltså). Sista dagarna i Florida var relativt lugna. Julaftonskvällen var trevlig med några små julklappar inhandlade på

emzer81 i Florida
Kontrasternas resa
fredag 12 mars 2010 - Härjedalen S, Jämtlands län, Sverige

Jag tänkte att jag såhär drygt ett dygn och mycket bättre stavning senare skulle sammanfatta vår resa i Thailand. Jag satt och funderade på vad den egentligen har innehållit och kom på att det är kontrasterna. Eftersom jag har skrivit mycket redan så får ni detta i

emzer81 i Östra Thailand
Senast aktiv - från Della Hotel, Parga, Grekland
En natt kvar till avfärd
tisdag 16 februari 2010 - Härjedalen S, Jämtlands län, Sverige

Packning, packning, skidskytte, packning... Mange har resfeber, men jag är lugn som en filbunke. Det hade varit 40 grader plus i Thailand kl halv fyra lokal tid idag. Naaajs! Until next time!

emzer81 i Östra Thailand
Before and after
fredag 10 april 2009 - Härjedalen S, Jämtlands län, Sverige

Tanken var ju att vi skulle vara blekfisar när vi åkte söderut till värmen, men idag har vi suttit och gassat i solen i snön och blivit, tja, lite kräftröda... Nu åker vi snart från Haddal! Ha det gött hemma i Sverige alla!

emzer81 i Gran Canaria

Backpacking med älsklingen i Indonesien

Kap Verde

Kap Verde

4 december 2012 - 19 december 2012

Fiske, sol och bad med familjen på Kap Verde!

Från Dubrovnik till Split på tio dagar

Från Dubrovnik till Split på tio dagar

4 juli 2011 - 14 juli 2011

Florida

Florida

10 december 2010 - 29 december 2010

Vad är ett hav, en båt men flera länder? Jo, Florida och kryssning över jullovet!

Östra Thailand

Östra Thailand

17 februari 2010 - 11 mars 2010

Jag som är backpackingwannabe, thailandsturismmotståndare och asienälskare ska nu ta med min andra hälft på sitt första äventyr utanför eurons gränsland :)

Gran Canaria

Gran Canaria

11 april 2009 - 18 april 2009

Sol och bad i Gran Canarias solsäkraste samhälle Puerto Rico. Uppladdning och vila mitt i terminen.

Linda Jäderberg
Jinda