Härjedalen V

Day 3
söndag 19 januari 2014 - Härjedalen V, Jämtlands län, Sverige

Yesterday I fell asleep the same second I lay in bed. I was so tired after a long and fun day. And today we were going again! It was now time to try the blue and red slopes, after yesterday’s warm-up in the greens. When me and Maja went down a red slope, we met my sister and brother. They told

Day 2
lördag 18 januari 2014 - Härjedalen V, Jämtlands län, Sverige

Day 2 – I woke up with a smile on my face this sunny day. Perfect for the first day on the slopes! I had slept very well on the top of the bunk bed. I ate a proper breakfast, so that I could manage as much as possible during the day. Wall to wall with our cottage, my friend Maja lived. How

Snart är alla på plats!
torsdag 2 februari 2012 - Härjedalen V, Jämtlands län, Sverige

Efter att jag hade skrivit igår, så hann vi även åka lite skoter! Maria, Tommy M och Per hyrde skotrar i 3 timmar och några av oss hade turen att få haka på sista stunden. Jag åkte med fartfyllda Maria. När de lämnade tillbaka skotrarna så fick de en avhyvling eftersom de hade brutit mot

Oja tokken fin dag vi haft!
måndag 30 januari 2012 - Härjedalen V, Jämtlands län, Sverige

Underbart väder, lagom temperatur, kanonfina backar, vad mer kan vi önska? Dagen har varit kanon! Dagen började med frukost för "hela familjen" vilket just nu är 11 pers i vår stuga för tillfället. Sedan började allt detta med skid/pjäxhyra, liftkortsköp, bära skidor, otåliga

Renar mitt i vägen
lördag 13 augusti 2011 - Härjedalen V, Jämtlands län, Sverige

Lite slitna efter gårdagskvällen masade vi oss upp ur sängen. Tack Ari och Monica för en trevlig kväll med mycket prat, skratt och nostalgisk musik. Inte nog med det stod de och gjorde frukost då vi kom upp. Ari’s specialomelett serverades till alla. Klockan hann bli 12 innan vi rullade

Bosse Och Leena Engström
B_and_L i Höga Kusten 2011
Släktträff
lördag 6 augusti 2011 - Härjedalen V, Jämtlands län, Sverige

Semestern avslutas med en släktträff på min pappas hemgård. EfterLångt resande och sena nätter kom vi dit via Idre och min brors sommarhus. En fantastisk upplevelse. Alla kusiner med familjer var på plats.Över 70 personer. Tack alla. Söndag hemmåt via Arlanda med sonen och sambo som flög

Berith Mentell
Beme i Detination Ungern
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
Hemma!
tisdag 11 maj 2010 - Härjedalen V, Jämtlands län, Sverige

Då var man hemma igen. Hann med besök i Stockholm, Östersund och Norderåsen innan jag kom ända hem. Trevligt att få träffa er allihopa igen! Det här har varit min absolut bästa vinter! En av alla drömmar är uppfylld. Troligtvis kommer Canada att få fler besök av oss eller mig!

Vårkänslor!
söndag 2 maj 2010 - Härjedalen V, Jämtlands län, Sverige

Hej igen! Åter igen var det ett bra tag sen ja skrev och ska väl säga att man inte har så mycket försvar till varför, men hoppas ändå att ni som tagit er tid till att glo ienom denna resdagbok har fått lite inblick i vad det är ja hållt på med under vintern 09/10 här i Lofsdalen och

Jesper Lundmark
JLundmark i Lofsdalen säsong 09/10
Senast aktiv - från Bromölla Ö, Skåne län, Sverige
Hemma igen.
söndag 25 april 2010 - Härjedalen V, Jämtlands län, Sverige

Hej på er! Har glömt att meddela alla er som följt med på denna resa ( men som ni förmodligen redan vet ) att jag inte kunde fullfölja hela vägen ut. Var tvungen att avbryta då jag åter igen ville för mycket och sålunda skadade ett redan illa tilltygat knä. Kalla det otur, amatör,

Aska
fredag 16 april 2010 - Härjedalen V, Jämtlands län, Sverige

Tjolla hopp tjolla hej! Hoppas ingen missat de underbara bilderna jag lagt ut förra veckan från heliskin :). En underbar lördag var det. Och en underbar söndag blev det också! Jag och Elin tog en längdskids tur uppe på berget. Åkte pistmaskin upp till en lite fika stuga, sedan åkte vi

Ida Pettersson Tordelöv
ipetterssont i Ramundberget
Näsfjället

Näsfjället

17 januari 2014 - 25 januari 2014

Lofsdalen vecka!

Lofsdalen vecka!

29 januari 2012 - 5 februari 2012

Nästa resa blir en fjäll vecka i Lofsdalen med massor av nära och kära :-). I slutet av veckan ska vi slå till och gifta oss och vi är jätteglada att det har varit så många som åker så långt för vår skull och som har tagit ledigt från jobb för att komma och fira detta med oss. Ett stort plus är också att många kommer att vara där hela veckan och åka skidor med oss!

Höga Kusten 2011

Höga Kusten 2011

12 augusti 2011 - 21 augusti 2011

MC semester till Trondheim och Höga Kusten.

Detination Ungern

Detination Ungern

3 juli 2011 - 6 augusti 2011

I år har vi inte planerat resvägen får se hur vi åker. Vi ska i alla fall beöka Auswitsch i södra Polen. Vad vi besöker under resan visar sig.

Påsk med skoter

Påsk med skoter

1 april 2010 - 9 april 2010

En traditionsenlig påskvecka i Högvålen med mycket skoter och fiske

Sandviken-Messlingen

Sandviken-Messlingen

18 mars 2010 - 21 mars 2010

Vi är ett gäng glada snöskoteråkare som kommer att ta oss från sandviken till Messlingen (Härjedalen)

Ramundberget

Ramundberget

16 februari 2010 - 19 april 2010

SKidlärar i ramis ;)

Vinter 2010

Vinter 2010

4 februari 2010 - 8 mars 2010

Egentligen är det 3 resor men slår ihop dem till en här. Det börjar med en konferans till Åre med jobbet. Den resans höjdpunkt är offpiståkning med guide. Sen en vecka senare ska jag först till Orsa för ett skidlopp på 42km(Orsa Skimarathon), sen vidare till Idre för 2 dagars alpin skidåkning och sen en veckas längdskidåkning i Bruksvallarna. Sen som kronan på verket Vasaloppet första helgen i mars.

Skotertur delux

Skotertur delux

14 februari 2010 - 19 februari 2010

En rundtur på snöskoter med start i Jäderfors vidare mot Lillhärdal-Funäsdalen-Storsjö-Åsarna-Hamra och tillbaka hem.

Funäsdalen

Funäsdalen

13 februari 2010 - 20 februari 2010

En resa till de svenska fjällen med hela familjen

Ida Pettersson Tordelöv
ipetterssont