Krokom S

bättre sent än aldrig....
måndag 6 oktober 2014 - Krokom S, Jämtlands län, Sverige

Dag 1-5 Vårt äventyr börjar med några dagar i Kinas huvudstad Beijing. Förutom sevärdheter i världsklass erbjuder Beijing shopping som slår det mesta vad gäller utbud och pris. Vi gör ett gemensamt besök till Mutianyu (den bäst bevarade sträckan av Kinesiska muren) och rekommenderar

Hemma
måndag 10 mars 2014 - Krokom S, Jämtlands län, Sverige

Hejsan! Ja nu är vi hemma igen efter att ha besökt 6 Afrikanska länder varav ett nytt för oss, Madagaskar. Jag har just försökt att lägga upp bilder från resan men det vill inte fungera alls idag så jag försöker igen en annan dag! Madagaskar va iaf helt fantastiskt, jag rekommenderar

Apanangelica i Afrika 2014
Afrika igen :)
torsdag 28 november 2013 - Krokom S, Jämtlands län, Sverige

Vecka 1 Vi börjar vår resa med att flyga till Rwandas huvudstad Kigali och när vi landat, besöker vi Gisozi Memorial, viloplats för många av offren från folkmordet. Det finns ett intressant museum där vi kan ta del av information om folkmordet; om själva händelseförloppet, bakgrunden och

Apanangelica i Afrika 2014
Alla bilder!
måndag 29 oktober 2012 - Krokom S, Jämtlands län, Sverige

Nu har jag äntligen lyckats ladda upp alla bilder från den här resan. Åtta länder besökte vi så det blev ju en hel del bilder.. :) Har börjat smälta alla upplevelser och intryck nu.,jäklar vad mycket jag sett, upplevt, hört, känt, smakat, doftat, förundrats över och framförallt lärt

resplan Afrika 2013
söndag 22 juli 2012 - Krokom S, Jämtlands län, Sverige

Vi lämnar Sverige med destination Nairobi, Kenya. Här finns det möjlighet att göra ett besök till ett barnhem i Kibera utanför Nairobi. Äventyret fortsätter sedan med safari i Masai Mara nationalpark. Vi bor på en enkel campinglodge och gör dagsturer ut till parken. Här får vi (om vi

Apanangelica i Afrikat 2013
Jo rå så att..
fredag 13 juli 2012 - Krokom S, Jämtlands län, Sverige

Äventyret startar i Armeniens huvudstad Jerevan. Härifrån gör vi utflykter till två olika kyrkor i en fantastiskt vacker miljö med bland annat berget Ararat i bakgrunden. I Jerevan gör vi en rundtur i den charmiga staden. Ett tips är att besöka minnesmonumentet efter de mer än 1,5

Flyttar min resdagbok!!!!
tisdag 29 maj 2012 - Krokom S, Jämtlands län, Sverige

Hej alla! Den här sidan kommer att stängas ned och därför har jag skaffat mig en ny resedagbok på en ny sida.... www.mintur.se och där heter jag numera/ Apan Välkomna att följa mina fortsatta resor där! Kramar, Apan.

Apanangelica i Asien
Bilder!
söndag 11 mars 2012 - Krokom S, Jämtlands län, Sverige

Nu finns det bilder här... Kram från lilla Apan :)

Apanangelica i Asien
Östeuropa 11 juni - 3 juli 2010
måndag 3 maj 2010 - Krokom S, Jämtlands län, Sverige

Vecka 1 Vi startar vår resa i Stockholm och därifrån tar vi oss med båt till Baltikums bultande hjärta, Lettlands huvudstad Riga. I Riga väntar oss arkitektur i världsklass, ett sprudlande kulturliv och ett sjudande nattliv. Passa på att göra ett besök till den mysiga gamla stan, som är

Apanangelica i Östeuropa

10 januari 2013 - 2 maj 2013

Kaukasus & Centralasien

Kaukasus & Centralasien

1 augusti 2012 - 30 september 2012

Höjdpunkter: Jerevan, Ararat, Sevansjön, Tbilisi, Uplistsikhe, Kazbegi, vinprovning i Georgien, Baku, lervulkaner, Kaspiska havet, Isfahan, Mashad, Asjchabad, gaskratern, Khiva, Bukhara, Samarkand, Almaty, Issyk-Kul.

Asien

Asien

3 januari 2012 - 10 mars 2012

Indokinaresa med rosa bussarna

Östeuropa

Östeuropa

11 juni 2010 - 4 juli 2010

Lettland, Litauen, Vitryssland, Ukraina, Moldavien, Transnistrien, Rumänien, Bulgarien, Serbien, Makedonien, Albanien, Montenegro, Kroatien

Apanangelica