Östersund N

Wuhan
lördag 21 mars 2015 - Östersund N, Jämtlands län, Sverige

Puh. Nu är vi i Wuhan och här ska vi vara en vecka nu. Wuhan är en nätt liten stad på 10 miljoner personer. I morgon söndag ska vi ut i myllret och se om vi kan överleva en hel dag i den.

På g
torsdag 19 mars 2015 - Östersund N, Jämtlands län, Sverige

Så är det dags för sista skälvande minuterna innan vi kliver på flyget mot Beijing. Stödstrumprona är på och Calle är redan lite lagomt less. Hörs och syns om nåt dygn!

Nära nu
måndag 16 mars 2015 - Östersund N, Jämtlands län, Sverige

Nu börjar det närma sig. Bara i morgon kvar och sen åker jag o C till Stockholm där vi hoppas möta globetrottern Jocke. Han har ju varit i både Mora och Vietnamn här på slutet... På torsdag bär det av. Då börjar livets nästa äventyr. Spännande!!

Avresa Lit
måndag 10 juni 2013 - Östersund N, Jämtlands län, Sverige

Om en timme åker vi! Regnet bara öser ner och känslan av att få dra iväg är inte riktigt vad jag hade hoppats på. Målet idag är Kristinehamn för övernattning hos Ove. Intressant att se hur det går när vi kommer till sydtyskland med allt vatten som rinner där.

57 dagar kvar
söndag 14 april 2013 - Östersund N, Jämtlands län, Sverige

Nu är det bara dagar kvar innan premiärturen på motorcykel kan göras. Hoppas det blir en fin vår.

65 dagar inna avresa!
lördag 6 april 2013 - Östersund N, Jämtlands län, Sverige

Längtan efter att få åka iväg på vår planerade resa är stor. Packlistor, väskor, planering för nytt pass osv. börjar. Fick idag 10 cm snö utanför dörren så känslan dog lite imorse. Men vi kommer igen:)

Tour 2012 dag 1
onsdag 6 juni 2012 - Östersund N, Jämtlands län, Sverige

Med årets motorcykelåkning färskt i minnet och hojen undanställd inför det faktum att sommaren var över så började planen smidas för nästa års säsongs turer och semester. Norge är för mig trevligt folk, bra mc-åkning och fina naturupplevelser som bjuder på vackra och ibland hisnande

nahmck i Tour 2012
hemma
söndag 31 juli 2011 - Östersund N, Jämtlands län, Sverige

Ja då var vi då hemma i vårt lilla hem. Känns skönt. Vi kom hem Fredag kväll och jag sov säkert 2/3 av Lördag. Lite trött efter 580 mil i sadeln. Och vi återkommer så snart nästa resa startar. Ha det så länge

hemma
söndag 31 juli 2011 - Östersund N, Jämtlands län, Sverige

Hemma
fredag 23 juli 2010 - Östersund N, Jämtlands län, Sverige

Nu är vi åter hemma i Lit och blev "varmt" mottagna av det Jämtländska vädret Regn, Blåst och nu på morgonen hela 7 varma plusgrader. Att flytta söderut blir mer och mer ett alternativ. Men åndock, skönt att vara hemma. Och nu är det bara att börja längta efter nästa resa.

Kina 2015

Kina 2015

19 mars 2015 - 1 april 2015

Till Kina och Algot!!

Tour 2012

Tour 2012

6 juni 2012 - 16 juni 2012

En mc-resa som ursprungligen skulle gå till Norge men efter vädergudarnas makter blev en resa till Tyskland. Film finns på http://youtu.be/oCV3fw_5V54

Tour 2013

Tour 2013

10 juni 2013 - 27 juni 2013

Vi åker på en motorcykelresa genom Sverige, Tyskland, Österrike, Italien för att slutligen komma till Antibes i Frankrike. Därefter returnerar vi genom samma länder men en annan väg med en avstickare till Schweiz innan vi ska försöka hinna med Moseldalen.

Mot ljuset på Skagen och synden i Amsterdam

Mot ljuset på Skagen och synden i Amsterdam

8 juli 2011 - 27 juli 2011

Hej våra vänner ! Nu är vi ute på nya äventyr på två hjul. Har precis kommit under tak i Mora och ute dundrar åskan och regnet vräker ned. Det är så skönt att ha semester och åter vara på väg mot nya äventyr i Europa. Nästa anhalt är Karlstad och några dagar hos goda vänner

Nu drabbar vi släkten

Nu drabbar vi släkten

2 juli 2010 - 24 juli 2010

En MC-tur där vi skall besöka barnbarn I Jönköping och Höör samt övrig släkt på Gotland

Malaysia

Malaysia

11 juni 2010 - 1 juli 2010

Roadtrip USA

Roadtrip USA

7 maj 2010 - 21 maj 2010

Hej ! Nu är det åter dags för en tripp till USA. Sofia, min dotter tar examen från University of Bridgeport som vi skall närvara på sen efter att det är klart så har vi hyrt en bil och skall tillsammans, Marianne ,Sofia och undertecknad ta en tur rumt lite, Niagra Falls och Washington DC samt en biltävling, Nascar i Dover står på programmet och några dagar i New York går ju helt enkelt inte att undvika. Arne

Algot2015
nahmck