Östersund S

strandhäng
söndag 28 juli 2013 - Östersund S, Jämtlands län, Sverige

Nu har vi hängt tre dar på beachen i sopot o vi har hafr grymt väder. Pelle har haft gigantiska donuts och lekglada vuxna att hänga med så han e nöjd. Igår var det konsert m alfaville som gällde på kvällen medan jag å pelle gick en svänh på stan på tumanhand å åt god middag. De tre

Ranbrandt i Sopot igen
resumé
söndag 9 juni 2013 - Östersund S, Jämtlands län, Sverige

Ja nu har vi som vanligt när vi är iväg tryck in en hel del på kort tid. Började m hotellfrukost i fredags å redan där såg man en del gula tröjor. Sen gick vi till ett skönt hängatälle å laddade vidare å de gula byggdes på i antal. Efter en stadig lunch m gulköädda på i stort sett

resumé

på väg vem. . .
söndag 9 juni 2013 - Östersund S, Jämtlands län, Sverige

Ja nu sitter man här i bussen igen och har sex timmar på vägarna framför oss. Igår kväll på väg hem från restaurangen så gick vi längs donaukanalen där det pågick någon sorts festival. Det var den som johan senare såå gärna ville återvända till. Tillslut fick han ju dra iväg

På väg
torsdag 6 juni 2013 - Östersund S, Jämtlands län, Sverige

Sitter nu här nöjda å glada på arlanda med fulla magar!!! Tyvärr tappade vi bertil i sundsvall redan då han vände med kommande tåg. Vi tänker på dig berra. I tönnebro fick tompa ett härligt quiz med frågor att svara på. Vi brudar hade knåpat ihop ett gäng härliga frågor om vad

inte gilla flygplatser
måndag 18 mars 2013 - Östersund S, Jämtlands län, Sverige

Nu sitter jag återigen och gråter på en flygplats. Mitt plan t london är inställt och efter mkt om och men för att jag hade anslutningsflyg senare, så blev jag ombokad till ett annat bolag. Väl vid deras inceckning så meddelar dom att jag inte alls är bokad där men kan få en stand by

Magiskt
söndag 17 mars 2013 - Östersund S, Jämtlands län, Sverige

Magiskt är rätta ordet, gånger 2. Strax innan vi skulle ut ikväll på sista turen och kolla solnedgång så kom värsta åskvädret. Första regnet sen jag kom!! Vi hade åska en kväll i förra veckan och det var helt magiskt!!! Blixtar över hela himlen som ett naturens skådespel. Hörde

Intressant pubkväll
söndag 17 mars 2013 - Östersund S, Jämtlands län, Sverige

Trots allt spännande som vi fått vara med om under dessa veckor så blir jag aldrig orolig, rädd eller stressad. När lejonen besökte oss på natten och vi skulle kliva upp var jag mycket mer sugen på att bara ligga kvar och sova tex. Det som har varit mest nervittrande under resan är vissa

Sleep out
lördag 16 mars 2013 - Östersund S, Jämtlands län, Sverige

Ja nu är man lätt trött. Igår hade vi först en walk m Mike och Lloyd, sen direkt när vi kom hem skulle vi skynda oss att hämta sovsäckarna för att sticka ut igen och åka till nattlägret. Det var bara det att när vi kom hem så va här en hel hjord m elefanter alldeles i närheten.

Sopot igen

Sopot igen

25 juli 2013 - 28 juli 2013

Dags för Polenresa igen m Polengänget. Danne, mackan, peter d, hanna, linda, pillan, peter åsså jag dennis å pelle såklart. Sopot m sol, bad och uteliv för en del väntar. Gryymt

Wien m gårn

Wien m gårn

6 juni 2013 - 9 juni 2013

Nu drar vi med vallagänget på resa igen. Blir nog ett speckat schema som vanligt med både fotboll, Sverige-Österrike, å båttur t Bratislava! Alla är laddade till tänderna så det här blir skooj!!!

Hello Africa

Hello Africa

3 mars 2013 - 19 mars 2013

Beger mig till sydafrika i två veckor på två olika projekt. En vecka kommer bestå av volontärjobb där vi samlar in data kring " the big five" djuren. Andra veckan består mer av något kursliknande där allt från fakta om djur till överlevnad och ekosystemet står på agendan.

Seattle

Seattle

21 juni 2013 - 13 juli 2013

Beijing och sidenvägen 2012!

Beijing och sidenvägen 2012!

14 juli 2012 - 15 augusti 2012

Vi reser med Läs och Res på deras resa längs Sidenvägen i Kina från Xian till Urumqi i Xinjing. Innan resan startar är vi själva en vecka i Beijing för att insupa kultur och atmosfär. Vi vet inte hur mycket vi kommer att kunna skriva, men några rader blir det nog. Enligt uppgift så är facebook blockerad åtminstone tidvis i Kina. Därför väljer vi resedagboken.se.

Glyfada, Athen, Grekland

Glyfada, Athen, Grekland

15 februari 2012 - 15 augusti 2012

Åker som volontär arbetare för att jobba på ARCHELON, The Sea Turtle Protection Society of Greece.. Ni kan läsa mer om organisationen på www.archelon.gr

Thailand

Thailand

16 januari 2012 - 10 februari 2012

Medelhavskryssning

Medelhavskryssning

27 maj 2011 - 4 juni 2011

ja, tänk vad tiden går vi firar just nu 30 år som gifta med varandra i ur och skur har vi faktiskt haft en riktig tur!!

Fjällen

Fjällen

6 februari 2011 - 2 maj 2011

Grattis Peking!

Grattis Peking!

9 november 2010 - 29 november 2010

Dessvärre helt jävla stört!

Ranbrandt
Helena & Jörgen Eriksson