Stavre

Powerpoint klar
tisdag 27 mars 2018 - Stavre, Jämtlands län, Sverige

Äntligen är jag klar med min Power Point presentation. Den är skickad till USA för lite översyn. Det är knappt en vecka kvar tills jag åker och ännu känns det så overkligt så jag har inte riktigt fattat att det är dags.Jag har mailat lite med min handledare idag och vi har planerat in

Lång tids planering
torsdag 15 mars 2018 - 340, Stavre, Jämtlands län, Sverige

Som jag skrev i förra inlägget har resans planering pågått en lång tid. Nu är den så nära perfekt man kan komma och detta tack vare min "cousin" Ann. Hon har lagt ner hela sin själ i att ordanisera och fixa för mig.Jag känner mig som en celibritet!I förra veckan dök detta upp i min

Planer börjar ta form
onsdag 14 mars 2018 - Stavre, Jämtlands län, Sverige

I över ett halvår har jag planerat den här resan. Letat biljetter, mailat kontakter och försökt få ihop ett bra schema för att få ut mesta möjliga av resan.Nu sitter jag här. På bordet ligger biljetter och ESTA-tillåtelsen nyutskrivna och  bredvid dem ligger mitt fullspeckade schema.

USA 2018

USA 2018

5 april 2018 - 23 april 2018

I min utbildning till specialist inom Demens och Psykisk ohälsa hos äldre (DUVO) i Skellefteå ingår i sista kursen en 2 veckor lång praktik. På grund av nyfikenhet och på grund av att chansen dök upp har jag valt att lägga min praktik i USA. Närmare bestämt St.Paul, Minnesota. Den större parten av praktiken kommer jag att genomföra på Rakhma, ett boende för personer med demensdiagnos. Jag kommer att hålla tre olika föredrag om hur demensvården i Bräcke, Jämtland går till och om mitt arbete med världens bästa kollega, hunden Bosse.

KarinWiktorsson