Strömsund S

Slutsummering - del 3
onsdag 17 mars 2010 - Strömsund S, Jämtlands län, Sverige

Vi hade köpt liftkort för hela dalen med någon hade missat att tala om för oss att ett ski-pass byte behövdes för att åka i Golm. Vi fick helt enkelt vända om & gjorde ett nytt försök dagen därpå. Tyvärr var vädret riktigt dåligt den dagen så det blev bara en ½ dag där. Fredagen

Slutsummering - del 2
onsdag 17 mars 2010 - Strömsund S, Jämtlands län, Sverige

Vi tog sedan vår packning med oss i liftarna upp till 2300 möh där Wormser Hütte väntade rofyllt. Vi blev glatt överraskad av standarden på boendet. Vi var ensamma på översta våningen fram till sista natten då det var full belagt. Vi bodde i ett 6-bädds rum (logiment) med WC precis

Slutsummering - del 1
onsdag 17 mars 2010 - Strömsund S, Jämtlands län, Sverige

Så var resan till Österrike över :-( Tyvärr så hade jag inte möjlighet att skriva något medan jag var borta så det får bli en summering av resan här hemma från soffan. Jag kan försöka att få till lite text i någon form av kronologisk ordning, vi får se om det går. Ja resan började

Alp-resa 2010

Alp-resa 2010

6 mars 2010 - 14 mars 2010

Jaha det blir en skidresa till Österrike denna gång. Närmare bestämt till Schruns i Montafondalen - känt för sina fina off-pist områden. Vi kommer att bo enkelt, precis som tidigare resor till alperna, på 2600 m ö h! Denna gång är vi endast 5 pers som åker. Först bil ner till Skavsta, sedan flyg till Memingen (Tyskland) och vidare med hyrbil in i Österrike. Vet inte om internet existerar på så hög höjd så det kanske inte blir så många inlägg och bilder...

bubben78