Strömsund SV

Strängnäs - Hammerdal
lördag 13 juli 2013 - Strömsund SV, Jämtlands län, Sverige

Morgonen började med resa till Uppsala och besök hos Dorotea igen. Vidare till Hammerdal där vi sov på Hotellet.

Eva Lidman
evaelidman i Ullared
Senast aktiv - från Piteå NV, Norrbottens län, Sverige
Sista delen...
söndag 18 december 2011 - Strömsund SV, Jämtlands län, Sverige

Men oj då! Så tiden kan rinna iväg! Sista veckorna av vår resa har gått svindlande fort, men för att få ordning på historien så börjar vi i Hanoi... Ännu en stor moppestad med galen trafik och gator som knappt gick passera. Något som var väldigt originellt var shoppinggatorna. Det var

Louise Zakrisson
loza i Asien 2011
Senast aktiv - från Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge
sista veckan
tisdag 7 september 2010 - Strömsund SV, Jämtlands län, Sverige

tankte klargora att vi inte kalkar utan talkar barnen och att det inte fungerar att skriva har sa bra. bokstaverna tar en himla tid pa sig. vi har det bra och kampar pa. 12 barn har vi medicinerat mot malaria och vi har lart oshur man hanterar att nagon sager att de inte har rad att kopa medicin

Första skoldagen avklarad
måndag 6 september 2010 - Strömsund SV, Jämtlands län, Sverige

Nu har man tillbringat första helgen i Arguineguin och nu är också första skoldagen avklarad. Kan ju börja ta allting från lördag. Flygresan gick jätte bra, min älskade syster med familj skjutsade mig till Arlanda där jag mötte upp en tjej som heter Emelie, vi hade bokat resan

24 timmar kvar
fredag 3 september 2010 - Strömsund SV, Jämtlands län, Sverige

Jaha, ja i morgon bär det av. Om 24 timmar befinner jag mig på arlanda i väntan på att mitt flyg ska åka. Helt galet vad fort det har gått! Jag kom till Sigtuna i onsdags natt, tillbringade en mysig dag med momma för att sedan igår ta mitt pick och pack och resa vidare till Jennie i

Uppdatering!
tisdag 31 augusti 2010 - Strömsund SV, Jämtlands län, Sverige

Antligen ett stalle som kan oppna resdagboken! jag har masssor att beratta och vert inte riktigt var jag ska borja? har vi tur fungerar det att lassa upp bilder har med. men hmm jag borjar att beratta om de helger vi haft. Som jag skrev i forra inlagget akte vi till cape coast och kakum

Snart bär det iväg!
tisdag 31 augusti 2010 - Strömsund SV, Jämtlands län, Sverige

Jaa.. snart börjar det! Väskan är så gott som packad, jag har sagt hej då till mina underbara vänner och min underbara pojkvän.. Nu är det bara familjen som man ska krama hejdå. Jag skulle ljuga om jag skulle säga att allting känns frid och fröjd. Jag är väldigt nervös, självklart

helping hand childrens home
onsdag 11 augusti 2010 - Strömsund SV, Jämtlands län, Sverige

det ar tredje gangen jag borjar pa det har inlagget sa det blir troligtvis mer och mer kortfattat. Helt otroligt dalig uppkoppling. det senaste veckan har varit valdigt omvalvande. I fredags morse nar vi skulle aka till barnhemmet och var vardfamilj fick vi veta att familjen inte kunde ta emot oss

Akwaaba to Ghana
onsdag 4 augusti 2010 - Strömsund SV, Jämtlands län, Sverige

Maadwo! (God kvall pa twi for er som inte vet) Eftersom hostelet har internet utnyttjar jag det sa gott jag kan denna vecka. Imorgon ar var sista dag i Accra. ar forvantansfull for vad som vantar. Tankte fosoka beskriva atomsfaren i Accra.. Det ar varmt, valdigt varmt. Luften ar fylld av damm,

Accra
tisdag 3 augusti 2010 - Strömsund SV, Jämtlands län, Sverige

Nu ar vi pa plats i Accra och har haft tva intensiva dagar.. Vi bor pa The pink hostel och gruppen bestar av 16 tjejer. Det ar tjejer fran tyskland, holland, belgien, irland och USA( en mamma och dotter). Alla ar valdigt trevliga och alla utom mamman ar i ungefar samma alder. Forsta dagen fick vi

Ullared

Ullared

7 juli 2013 - 14 juli 2013

Testar att lägga in text och bilder innan den stora resan till Spanien börjar.

Massageterapeututbildning

Massageterapeututbildning

4 september 2010 - 11 december 2010

Den 4 september sätter jag mig på ett plan för att resa till Gran Canaria, där jag kommer tillbringa mina närmsta 4 månader. Under dessa 4 månader kommer jag studera till massageterapeut på en svensk skola som heter Kroppsterapiskolan. Önska mig lycka till :)

Volontär i Ghana

Volontär i Ghana

1 augusti 2010 - 26 september 2010

Den 1 Augusti åker äntligen jag och min fina vän Ebba på den resa vi planerat så länge. Vi ska jobba som volontärer på ett barnhem i Ghana. Uppleva kulturen på bästa sätt genom att bo hos en värdfamilj och utforska landet genom spännande turer på helgerna. Förhoppningsvis kommer vi över en dator någon gång under resan och kan berätta lite om hur vi har det här!

The Big Apple to Frisco

The Big Apple to Frisco

20 juli 2010 - 20 augusti 2010

Asien 2011

Asien 2011

11 oktober 2011 - 16 december 2011

Backpackingäventyr i Asien med Kristina. Ska bli ett oförglömligt äventyr!!

Johanna Morin
JoPer