Jönköpings län

Epilog
torsdag 19 oktober 2017 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Det är drygt en månad sedan vi kom hem från Sydsudan. Vi har hunnit visa bilder i Pingstkyrkans café. Korrespondenterna har sänt avsnittet som de spelade in. Finns på SVT play, "Att röja en väg", om ni vill se.Många tankar och funderingar kring hur vi bäst går vidare med arbetet snurrar

Gränna, Jönköpings län
torsdag 17 augusti 2017 - Gränna, Jönköpings län, Sverige

Årets sommarsemester innehöll inte så många utflykter men vi kom iallafall iväg på en dagstur till Gränna och kunde därmed bocka av Jönköpings kommun från listan. Jag höll resmålet hemligt för Nilla och hon blev nöjd med mitt mål för dagen då hon aldrig tidigare varit på platsen.

Gunilla Anteryd
kjilla i Sverigeresan
Senast aktiv - från Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige
Hemma igen.
onsdag 20 september 2017 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Hemkomen sedan några dagar. Helt oförglömlig resa! Allt gått bra. Nu börjar skrivandet. Vet inte riktigt hur många inlägg det blir, men något per vecka i några veckor kommer det att bli. Passar redan nu på att göra reklam för att det kommer ett program i Korrespondenterna, på SVT, i

Nu är det dax!
måndag 18 september 2017 - Sävsjö, Jönköpings län, Sverige

Det börjar bra! Försenat tåg till Alvesta..! 😂 Men vad gör väl det. Jag har gott om tid på mig.

Monica Svensson
Moncisen i El Camino
Senast aktiv - från Sävsjö, Jönköpings län, Sverige
En vecka kvar!
måndag 11 september 2017 - Vetlanda, Jönköpings län, Sverige

Om en vecka bär det av till Frankrike och den lilla medeltidsbyn Saint Jean Pied de Port. Där startar min vandring på El Camino mot Santiago de Compostela en 80 mil lång vandring! 😁 För er som vill följa min 35 dagars vandring kan göra det via min resedagbok där jag kommer skriva om

Monica Svensson
Moncisen i El Camino
Senast aktiv - från Sävsjö, Jönköpings län, Sverige
Nedräkning
fredag 1 september 2017 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Imorgon är det dags! Fyra år sedan jag var i Afrika senast.Förrförra söndagen blev vi officiellt utsända i samand med förmiddagsgudstjänsten i Pingstkyrkan. Det var lite märkligt, men också roligt, att vara en av dem som fick gå fram och få förbön inför en insats utomlands. Har ju

Platser jag varit på
onsdag 23 augusti 2017 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Jomenvisst!

Bakgrund
lördag 19 augusti 2017 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Det finns en plats som heter Lotimor. Ja, det finns säkert flera, men en av dessa är lite speciell förmig just nu. Den ligger i ett avlägset hörn av planetens yngsta land, Sydsudan. En kompis till mig åkte in en sväng i Sydsudan när han jobbade i Etiopien för ett par år sedan, och kände

Hemma!
lördag 12 augusti 2017 - Nygårdsvägen 25, Jönköpings län, Sverige

Fredag 11/8      Dagens etapp: Ystad - Ramkvilla    Så var vi hemma - nästan. Strax efter halv sju rullade vi av färjan i Ystad, och begav oss ut på det skånska nätverket av små härliga vägar på Österlen. Från Ystad körde vi, i maklig takt, längs kustvägen och stannade till

Inge Gustafsson
mc2017 i Mc-äventyr Europa 2017
Senast aktiv - från Ramkvilla, Jönköpings län, Sverige
Tankad, packad o klar
tisdag 1 augusti 2017 - Eksjö, Jönköpings län, Sverige

Bilen och hojen packad.Allt med och i morgon bär det av.

Micce Rosén

Gå mellan Saint Jean Pied de Port - Santiago de Compostela 80 mils vandring! 🙏😊

Till Jordens yttersta gräns

Till Jordens yttersta gräns

2 september 2017 - 17 september 2017

Mot Lotimor, och jobb som bushdoktor i ett bortglömt hörn av Östafrika!

EMC Lettland

EMC Lettland

2 augusti 2017 - 7 augusti 2017

Familjeresa med MC till träff i Lettland med utflykt till Litauen. 3 hojar och 1 minilastbil..

Roadtrip till Åshöjden

Roadtrip till Åshöjden

30 juli 2017 - 2 augusti 2017

Det hela började för ett år sedan kanske, när Kalle var hemma hos David och råkade få syn på ett dammigt exemplar av SVTs dramatisering av Åshöjdens bollklubb på DVD. - Haha, vad kul! Kan vi inte kolla? - Klart vi ska! Och tillsammans med Jorma, Edward, bagarn, hittejoel, de livsfarliga Ruben Svarte och Kniven Jönsson samt alla andra profiler i det lilla samhället från norra Skåne startade ett episkt äventyr. - Alltså man borde nästan läsa om böckerna för att jämföra. - Ja det borde man! Det ena ledde till det andra och nu är det alltså dags att göra en tur i författaren Max Lundgrens fotspår till Åshöjden (Åsljunga) för att med egna ögon se Blåbärskungens (Lingonkungen) hus, jogga ett varv runt Kräftsjön, känna på fotbollsplanernas gräs och njuta av den vad vi tror unika och vackra naturen. Vi packar med oss fotboll, tennisracket, portabel frisbeegolfkorg och frisbeesar och sätter av söderut. Äventyret kan börja.

Sverigeresan 2017

Sverigeresan 2017

21 juli 2017 - 28 juli 2017

Resan där bilen kör dit näsan pekar....eller nått

Mc-äventyr Europa 2017

Mc-äventyr Europa 2017

22 juli 2017 - 12 augusti 2017

Vi hade iallafall tur med vädret 3

Vi hade iallafall tur med vädret 3

30 juni 2017 - 22 juli 2017

I en arbetsbil i flera hundra mil från Söråker till Kroatien reser vi med goda vänner. Vandring genom berg och dal med mycket sol och bad.

Färöarna och Island

Färöarna och Island

30 juni 2017 - 16 juli 2017

Glaciärer, bubblande varma källor, mäktiga vattenfall och sprutande gejsrar. Sagolandet Island nästa! Nä just de, Färöarna tar vi längs vägen! Spännande!!!

Husbil 2017 del 1

Husbil 2017 del 1

26 juni 2017 - 6 juli 2017

En första längre tripp under sommaren 2017

Södra Afrika

Södra Afrika

19 juni 2017 - 19 juni 2017

Via JoBurg och Kruger relaxar vi i Barra, Mocambique innan vi far hem med ett stopp i Swaziland.

Magnus Höglund
Djungeldoktorn