Jönköpings län

IMORGON ÅKER JAG!!!!
lördag 2 mars 2019 - Burseryd, Jönköpings län, Sverige

Idag har jag och familjen blivit bjudna på mat av syrran. Så skönt att få sätta sig ner med familjen innan resan. Just nu känns det lugnt i reserverna men hade nån....eh I ärlighetens namn, flera gråtattacker i morse. Då hade Felix krypit ner till mig i soffan och gosade. Klappade på mig

Senast aktiv - från Calcutta, Västbengalen, Indien
Kanske en släng av resfeber
fredag 15 februari 2019 - Smålandsstenar, Jönköpings län, Sverige

Shit! Nu är det nära...väldigt nära 🙈☺Om två veckor har jag gjort mitt sista fredagspass på jobbet och bör vara redo med allt som packning innebär. Ska kolla några sista detaljer och sen borde allt fix vara klart inför resan. Tycker jag hela tiden kommer på fler saker att göra,

Om 4 veckor 🙉!!!
måndag 4 februari 2019 - Gislaved, Jönköpings län, Sverige

Det slog mig att om 4 veckor så kommer jag vara på plats i Indien!!!!Overkliget, spännande och skräckslaget. Värst är att vara utan mina barn så länge. 😭😭💔💔Fast jag vet det kommer vara nyttigt för oss alla i familjen. Men nu får jag fokusera fullt på mig och min resa nu

USA nästa ! 😃🌴☀️
torsdag 31 januari 2019 - Burseryd, Jönköpings län, Sverige

En dröm har alltid varit att åka längs USAs västkust. Detta blir min första resa till USA och jag åker solo precis som till Indien. Man bestämmer vad man vill se, hur man kommer dit och hittar billiga boenden i närheten. I San Francisco tänker jag se Golden Gate och Fishermans Wharf bl.a.

Småländsk företagsamhet och Gnosjöandan
torsdag 25 oktober 2018 - Värnamo, Jönköpings län, Sverige

Härlig frukost på hotellet startade dagen! Vi lämnade sen Gränna bakom oss för att åka till Jönköping och Tändsticksmuseét. Här fick vi med hjälp av två toppenguider följa historien om hur Jönköping blev Tändsticksstaden nr 1. Vi tittade på stickorna, askarna och deras bilder och

"Ge barnen kärlek, mer kärlek och ännu mer kärlek..."
onsdag 24 oktober 2018 - Gränna, Jönköpings län, Sverige

.....så kommer folkvettet av sig själv." Detta äe bara ett av många minnesvärda citar av Astrid Lindgren. Vårt första besöksmål för dagen var Astrid Lindgrens Näs. Hennes barndomahem i Vimmerby som i dag är ett museum. Besöket började med en film om Astrid och på något sätt slutar

Some kinda plan ☀️ 🤗
fredag 31 augusti 2018 - Smålands Burseryd, Jönköpings län, Sverige

Planeringen för denna resan har varit superkul och jag hoppas verkligen att ni får många bra tips !! Hihi jag har aldrig varit i Indien så planeringen fick göras från scratch. Tanken var att se så mycket som möjligt till ett lågt pris och bo smart och fint 🍀 Momondo har billiga resor

Lugnet före stormen
söndag 19 augusti 2018 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Så var det dags igen. Hela hemmet är nerpackat i lådor och undanstuvat i ett förråd. Undantaget är det som går ner i två resväskor; det som jag tar med mig för de kommande tio månaderna. Intressant att inse hur lite det går att klara sig på, och hur mycket 'extra' som jag har.Med flera

josef_elanga i Tunisien
Följ med på äventyret
torsdag 16 augusti 2018 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Ett första inlägg för att testa detta forum. Mer kommer...

josef_elanga i Tunisien
Resan börjar
lördag 4 augusti 2018 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Godmorron..Nu börjar resan.. på bussen å den rullar i tid 06.20. Wohooo..Trött men på g.

☀️Breideby👸🏽of roads 🇺🇸

☀️Breideby👸🏽of roads 🇺🇸

29 april 2019 - 29 maj 2019

USAs västkust på ett enkelt/billigt sätt. Att det blir totally 💕Lovely 💕 för en solo/singel-tjej som mej är självklart. Mina resetips är nog.. Åk själv, va nyfiken!!! 🤗 Ta bara med handbagage..

Min första Indienresa

Min första Indienresa

1 mars 2019 - 31 mars 2019

Jag ska ge mig ut på mitt livs resa. Kommer åka på egen hand och få upplevelser för livet. (På många plan.) Den 3 Mars 9.40 lyfter mitt flyg får Göteborg och via Frankfurt och New Dehli så landar jag i Kochi 8.00 dagen efter. 4 Mars kommer jag checka in på Vaidya’s Ayurveda Village för 2 veckor av specialanpassad yoga, behandlingar och vegansk kost efter just mina behov. Sååå spännande!! Den 18 Mars kommer jag flyga till Calcutta och bla hälsa på mitt barnhem som jag bodde på några månader innan jag fick komma till Sverige. Där kommer jag även möta upp Mashkoor som kommer vara sällskap och som jag även kommer fira Holi med innan jag åker tillbaka till Sverige igen den 21 Mars.

Sal med familjen

Sal med familjen

19 december 2018 - 27 december 2018

Resa med hela familjen

Resa i Sverige: Småland

Resa i Sverige: Småland

23 oktober 2018 - 23 oktober 2018

Återigen är det dags för seniorkursen "Resa i Sverige" att bege sig ut och upptäcka vårt vackra och intressanta Sverige. I år åker vi nästgårds och gör många intressanta besök i Småland! Följ med oss här och se vart vi hamnar, vilka underbara och intressanta platser vi besöker!

The Global Cycling 1719

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Frida Breideby - Indien 2018

Frida Breideby - Indien 2018

14 september 2018 - 15 oktober 2018

Indien, solotravels, backpacking. All in India !!! 🇮🇳

Tunisien

Tunisien

16 augusti 2018 - 21 juni 2019

Ett återseende av en bekant kontinent men ett nytt land.

USA Florida + Los Angeles

USA Florida + Los Angeles

4 augusti 2018 - 4 augusti 2018

En härlig semester bara vi två..

Roadtrip Sverige 2017

Roadtrip Sverige 2017

16 juli 2018 - 16 juli 2018

En kort men intensiv resa i Sverige. Medresenärer är: Stina, chaufför Malin, kartläsare Thobias och Lucas, underhållare Elias, sångare

Turkiet 2018

Turkiet 2018