Jönköpings län

Bakgrund
lördag 19 augusti 2017 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Det finns en plats som heter Lotimor. Ja, det finns säkert flera, men en av dessa är lite speciell förmig just nu. Den ligger i ett avlägset hörn av planetens yngsta land, Sydsudan. Landet har varit sargat av krig hur länge som helst. Först genom det inbördeskrig som rådde när Sydsudan

Hemma!
lördag 12 augusti 2017 - Nygårdsvägen 25, Jönköpings län, Sverige

Fredag 11/8      Dagens etapp: Ystad - Ramkvilla    Så var vi hemma - nästan. Strax efter halv sju rullade vi av färjan i Ystad, och begav oss ut på det skånska nätverket av små härliga vägar på Österlen. Från Ystad körde vi, i maklig takt, längs kustvägen och stannade till

Tankad, packad o klar
tisdag 1 augusti 2017 - Eksjö, Jönköpings län, Sverige

Bilen och hojen packad.Allt med och i morgon bär det av.

Micce Rosén
Micce i EMC Lettland
Senast aktiv - från Eksjö, Jönköpings län, Sverige
På besök i rackethallen
onsdag 2 augusti 2017 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Efter vårt inköp av pedal steel i Ängelholm blev gårdagkvällen en enda lång jakt på tennisbana. Inomhus. Ty återigen vräkte regnet ned och omöjliggjorde all form av spel i Guds fria natur. Vi besökte tennishallen i Ängelholm. Tvärstängt. Vi besökte tennishallen i Munka-Ljungby. Om

Stopp 2 - Gränna (retroaktivt)
söndag 30 juli 2017 - Gränna, Jönköpings län, Sverige

Innan vi stänger ner dagboken efterdag ett måste Gränna nämnas. De två upptäcksresandena tittade in där som snabbast bara, men Kalle hann ändå handla polkagrisar med chili (jalapeno) i. David tyckte att de var ganska gott, men framförallt tänkte han att det faktiskt går att kombinera

Stopp 3 - småländsk vildmark
söndag 30 juli 2017 - Vaggeryd, Jönköpings län, Sverige

Efter att ha handlat jalapenopolkagris i Gränna och åkt genom ett spöregn på E4:an så våldsamt att man knappt såg motorhuven på bilen så hamnade vi tillslut i den småländska vildmarken. Närmaste ort sägs vara Vaggeryd.- Här skulle Ruben Svarte komma med sin kniv, funderar David.- Är

Dag 8, vi börjar andas sydliga breddgrader igen
fredag 28 juli 2017 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Dag 8. Då har vi lämnat ”norra” delen av Sverige och åkt neråt mot Skåne igen. Vi är dock inte riktigt framme än utan vi har hamnat i norra Småland. Närmare bestämt i HV 71:s hemstad Jönköping. Självklart har det blivit en ny ishallsbild här i Jönköping på Kinnarps arena. Vi

Fredrik Persson
Fredrikpp i Sverigeresan 2017
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Vi är på gång, vi är laddade, vi är tända
lördag 22 juli 2017 - Ramkvilla, Jönköpings län, Sverige

Nu bär det av mot Karlskrona

Senast aktiv - från Ramkvilla, Jönköpings län, Sverige
"Tjejerna" lastade för transport till startpunkten Ramkvilla
torsdag 20 juli 2017 - Ramkvilla, Jönköpings län, Sverige

Med hjälp av Charlotta lyckades Hans-Örjan baxa på Ellen och Marianne på släpet., som avgår fredag förmiddag riktning Ramkvilla. Här tar finliret vid innan ekipagen rullar iväg på lördag mot Karlskrona och färjan till Gdynia.

Rutten
måndag 17 juli 2017 - Ramkvilla, Jönköpings län, Sverige

Nu gör vi ruttplaneringen. Bokar boende och kollar bästa vägarna.Den här lördan kör vi. Jag återkommer.

Till Jordens yttersta gräns

Till Jordens yttersta gräns

2 september 2017 - 17 september 2017

Mot Lotimor, och jobb som bushdoktor i ett bortglömt hörn av Östafrika!

EMC Lettland

EMC Lettland

2 augusti 2017 - 7 augusti 2017

Familjeresa med MC till träff i Lettland med utflykt till Litauen. 3 hojar och 1 minilastbil..

Roadtrip till Åshöjden

Roadtrip till Åshöjden

30 juli 2017 - 2 augusti 2017

Det hela började för ett år sedan kanske, när Kalle var hemma hos David och råkade få syn på ett dammigt exemplar av SVTs dramatisering av Åshöjdens bollklubb på DVD. - Haha, vad kul! Kan vi inte kolla? - Klart vi ska! Och tillsammans med Jorma, Edward, bagarn, hittejoel, de livsfarliga Ruben Svarte och Kniven Jönsson samt alla andra profiler i det lilla samhället från norra Skåne startade ett episkt äventyr. - Alltså man borde nästan läsa om böckerna för att jämföra. - Ja det borde man! Det ena ledde till det andra och nu är det alltså dags att göra en tur i författaren Max Lundgrens fotspår till Åshöjden (Åsljunga) för att med egna ögon se Blåbärskungens (Lingonkungen) hus, jogga ett varv runt Kräftsjön, känna på fotbollsplanernas gräs och njuta av den vad vi tror unika och vackra naturen. Vi packar med oss fotboll, tennisracket, portabel frisbeegolfkorg och frisbeesar och sätter av söderut. Äventyret kan börja.

Sverigeresan 2017

Sverigeresan 2017

21 juli 2017 - 28 juli 2017

Resan där bilen kör dit näsan pekar....eller nått

Mc-äventyr Europa 2017

Mc-äventyr Europa 2017

22 juli 2017 - 12 augusti 2017

Vi hade iallafall tur med vädret 3

Vi hade iallafall tur med vädret 3

30 juni 2017 - 22 juli 2017

I en arbetsbil i flera hundra mil från Söråker till Kroatien reser vi med goda vänner. Vandring genom berg och dal med mycket sol och bad.

Färöarna och Island

Färöarna och Island

30 juni 2017 - 16 juli 2017

Glaciärer, bubblande varma källor, mäktiga vattenfall och sprutande gejsrar. Sagolandet Island nästa! Nä just de, Färöarna tar vi längs vägen! Spännande!!!

Husbil 2017 del 1

Husbil 2017 del 1

26 juni 2017 - 6 juli 2017

En första längre tripp under sommaren 2017

Södra Afrika

Södra Afrika

19 juni 2017 - 19 juni 2017

Via JoBurg och Kruger relaxar vi i Barra, Mocambique innan vi far hem med ett stopp i Swaziland.

Usa

Usa

19 juni 2017 - 19 juli 2017

Kusinerna på väg till poolen❤️❤️❤️

Swede
montans