Jönköpings län

Gränna
måndag 16 juli 2018 - Gränna, Jönköpings län, Sverige

30 grader varm idag. Tur vi har AC i bilen.Vår roadtrip går söderut och första anhalten är Gränna. På vägen stannade vi i Gamla Linköping. Det blev ett besök på Cloetta shoppen, så klart. Sedan åt vi vår medhavda matsäck i en fin trädgård tillhörande ett sekelskiftshus där

Malin Andersson
Malande i Roadtrip Sverige 2017
På väg mot Turkiet
måndag 30 april 2018 - Bankeryd, Jönköpings län, Sverige

Idag hade vi ställt klockan på 05.30 för att hinna att göra oss i ordning innan avfärden. Både Christopher och jag måste ha haft resfeber, vi vaknade nämligen redan 04.30. Det var inga problem att få liv i barnen denna morgon som det ibland kan vara annars. Både Emilia och Gottfried

Jenny Lundén
Jempan80 i Turkiet 2018
Senast aktiv - från Kemer, Turkiet
Resdags
lördag 4 november 2017 - Gislaved, Jönköpings län, Sverige

Endast 1,5 timme kvar till avgång. Bilen rullar snart mot Landvetter och vi pyser mot varmare breddgrader. Väskorna är färdigpackade, hus/hund/hästvakt installerad. Vi är mer än redo att lämna gråa Sverige! Hörs söderut :)

Epilog
torsdag 19 oktober 2017 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Det är drygt en månad sedan vi kom hem från Sydsudan. Vi har hunnit visa bilder i Pingstkyrkans café. Korrespondenterna har sänt avsnittet som de spelade in. Finns på SVT play, "Att röja en väg", om ni vill se.Många tankar och funderingar kring hur vi bäst går vidare med arbetet snurrar

Gränna, Jönköpings län
torsdag 17 augusti 2017 - Gränna, Jönköpings län, Sverige

Årets sommarsemester innehöll inte så många utflykter men vi kom iallafall iväg på en dagstur till Gränna och kunde därmed bocka av Jönköpings kommun från listan. Jag höll resmålet hemligt för Nilla och hon blev nöjd med mitt mål för dagen då hon aldrig tidigare varit på platsen.

Gunilla Anteryd
kjilla i Sverigeresan
Senast aktiv - från Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige
Hemma igen.
onsdag 20 september 2017 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Hemkomen sedan några dagar. Helt oförglömlig resa! Allt gått bra. Nu börjar skrivandet. Vet inte riktigt hur många inlägg det blir, men något per vecka i några veckor kommer det att bli. Passar redan nu på att göra reklam för att det kommer ett program i Korrespondenterna, på SVT, i

Nu är det dax!
måndag 18 september 2017 - Sävsjö, Jönköpings län, Sverige

Det börjar bra! Försenat tåg till Alvesta..! 😂 Men vad gör väl det. Jag har gott om tid på mig.

Monica Svensson
Moncisen i El Camino
Senast aktiv - från Sävsjö, Jönköpings län, Sverige
En vecka kvar!
måndag 11 september 2017 - Vetlanda, Jönköpings län, Sverige

Om en vecka bär det av till Frankrike och den lilla medeltidsbyn Saint Jean Pied de Port. Där startar min vandring på El Camino mot Santiago de Compostela en 80 mil lång vandring! 😁 För er som vill följa min 35 dagars vandring kan göra det via min resedagbok där jag kommer skriva om

Monica Svensson
Moncisen i El Camino
Senast aktiv - från Sävsjö, Jönköpings län, Sverige
Nedräkning
fredag 1 september 2017 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Imorgon är det dags! Fyra år sedan jag var i Afrika senast.Förrförra söndagen blev vi officiellt utsända i samand med förmiddagsgudstjänsten i Pingstkyrkan. Det var lite märkligt, men också roligt, att vara en av dem som fick gå fram och få förbön inför en insats utomlands. Har ju

Platser jag varit på
onsdag 23 augusti 2017 - Jönköping, Jönköpings län, Sverige

Jomenvisst!

Magnus Höglund
Djungeldoktorn i Prickar på kartan
Roadtrip Sverige 2017

Roadtrip Sverige 2017

16 juli 2018 - 16 juli 2018

En kort men intensiv resa i Sverige. Medresenärer är: Stina, chaufför Malin, kartläsare Thobias och Lucas, underhållare Elias, sångare

Turkiet 2018

Turkiet 2018

30 april 2018 - 14 maj 2018

Sjöbloms goes wild!

Sjöbloms goes wild!

4 november 2017 - 16 november 2017

Familjen Sjöblom goes to Africa. Några dagars safari i Tanzania och en veckas sol- och badsemester på Zanzibar.

El Camino

El Camino

18 september 2017 - 24 oktober 2017

Gå mellan Saint Jean Pied de Port - Santiago de Compostela 80 mils vandring! 🙏😊

Till Jordens yttersta gräns

Till Jordens yttersta gräns

2 september 2017 - 17 september 2017

Mot Lotimor, och jobb som bushdoktor i ett bortglömt hörn av Östafrika!

EMC Lettland

EMC Lettland

2 augusti 2017 - 7 augusti 2017

Familjeresa med MC till träff i Lettland med utflykt till Litauen. 3 hojar och 1 minilastbil..

Roadtrip till Åshöjden

Roadtrip till Åshöjden

30 juli 2017 - 2 augusti 2017

Det hela började för ett år sedan kanske, när Kalle var hemma hos David och råkade få syn på ett dammigt exemplar av SVTs dramatisering av Åshöjdens bollklubb på DVD. - Haha, vad kul! Kan vi inte kolla? - Klart vi ska! Och tillsammans med Jorma, Edward, bagarn, hittejoel, de livsfarliga Ruben Svarte och Kniven Jönsson samt alla andra profiler i det lilla samhället från norra Skåne startade ett episkt äventyr. - Alltså man borde nästan läsa om böckerna för att jämföra. - Ja det borde man! Det ena ledde till det andra och nu är det alltså dags att göra en tur i författaren Max Lundgrens fotspår till Åshöjden (Åsljunga) för att med egna ögon se Blåbärskungens (Lingonkungen) hus, jogga ett varv runt Kräftsjön, känna på fotbollsplanernas gräs och njuta av den vad vi tror unika och vackra naturen. Vi packar med oss fotboll, tennisracket, portabel frisbeegolfkorg och frisbeesar och sätter av söderut. Äventyret kan börja.

Sverigeresan 2017

Sverigeresan 2017

21 juli 2017 - 28 juli 2017

Resan där bilen kör dit näsan pekar....eller nått

Mc-äventyr Europa 2017

Mc-äventyr Europa 2017

22 juli 2017 - 12 augusti 2017

Vi hade iallafall tur med vädret 3

Vi hade iallafall tur med vädret 3

30 juni 2017 - 22 juli 2017

I en arbetsbil i flera hundra mil från Söråker till Kroatien reser vi med goda vänner. Vandring genom berg och dal med mycket sol och bad.

Inge Gustafsson
mc2017