Jönköping N

Polkagrisinköp i Gränna
lördag 13 juli 2013 - Jönköping N, Jönköpings län, Sverige

Kändes kul då jag bara varit där en gång tidigare, vilket var ca 30 år sedan ganska exakt. Då köpte jag en blågul polkagris, så traditionen sa ju att jag måste göra det igen. Sverige hette den nu. :) (Anki, du ser, redan då! Typ 1982. ;) ) Socker socker, bra att ha när man åker bil

Gyllene Tider
gyllenetider81 i Europa-turné 2013
Första veckan i Thailand
tisdag 26 februari 2013 - Jönköping N, Jönköpings län, Sverige

Ja dagarna går....nu har vi varit 6 dagar iThailand. Flygresan gick utmärkt o jag sov delar av resan, Roland sov inte så mkt. Vi tog oss med buss till Hua hin där vi var från tors till mån. Vi återupplevde gamla minnen då det är femton år sen sist vi var där. Det var bättre då nu hade

Tjohoo
tisdag 13 november 2012 - Jönköping N, Jönköpings län, Sverige

Snart dax för resan ,2v kvar, spännade:)

Avbruten resa men nöjd ändå!
tisdag 31 juli 2012 - Jönköping N, Jönköpings län, Sverige

Som senaste inlägget sa så kom jag på vad jag ville göra. Ut i naturen med mig! Köpte min bok och sträckläste den från pärm till pärm. Bestämde mig för att åka till nationalparken Biogradska Gora som är en av 3 bevarade urskogar i Europa och som har som en regnskog i mitten hur det nu

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Dags att skriva dagbok igen...
tisdag 24 juli 2012 - Jönköping N, Jönköpings län, Sverige

Jahapp, efter önskemål från våra campingkompisar från förra året med namn Christer Bastås och Sara Palonen så har vi startat denna lilla resedagbok. Kan ju faktiskt vara ganska kul att skriva ner vad man gjort och läsa om det om några år... Hur som så startade vi faktiskt vår resa

Artur Malicki
Vuuk i 3 veckor husvagn...
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Nu är det dags!
måndag 9 juli 2012 - Jönköping N, Jönköpings län, Sverige

Biljett köpt och klar för uthämtning! Det blev till slut så att jag ringde och köpte biljetten utan att tänka så mycket mer. Så imorgon 11.45 åker jag från Köpenhamn mot Rijeka, Kroatien. Ska bli spännande att se vad som finns där och om jag finner på något boende, vilket jag

...
fredag 6 juli 2012 - Jönköping N, Jönköpings län, Sverige

Jag såg en film igår, A Map for Saturday.. Den gav inspiration, avskräckning, påminde om utanför- och olustkänslan av att komma hem från en resa, den läskiga känslan av att resa själv första gången men mest av allt gav den en stor önskan att också ge sig iväg! Så nu känner jag

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Te Pahu, Mount Pirongia, på hästryggen!
tisdag 17 april 2012 - Jönköping N, Jönköpings län, Sverige

Lördagen den 7e april, påskafton: Nu har vi varit och ridit! I två timmar! I svår terräng! Vi drog iväg nästan hela gänget, Jill, Vicky, Grant, Morgan, Dani, Stuart, jag och till och med Elliot. Elliot har varit så självständig på den här resan. Han går ensam på herrarnas

HolmReeve i NZ Trip
Senast aktiv - från Jönköping N, Jönköpings län, Sverige
Te Puia hot pools, Kawhia, västkusten.
tisdag 17 april 2012 - Jönköping N, Jönköpings län, Sverige

Fredagen den 6e april, långfredag: Idag åkte vi till Kawhia. Det uttalas kaafia, och är maori. Det är egentligen bara stora och halvstora städer här som har engelska namn. Små städer, kullar, floder har maorinamn. Lilla Kawhia ligger på västkusten och påminner lite om ett fiskeläge.

HolmReeve i NZ Trip
Rast
onsdag 4 april 2012 - Jönköping N, Jönköpings län, Sverige

Micke tar sin lagstadgade rast och vi får sträcka på benen. Kiosken försäljning ökade kraftigt!

P-D Wennberg
NHK99 i Tjeckien Tour 2012
Senast aktiv - från Teplice, Tjeckien
Europa-turné 2013

Europa-turné 2013

13 juli 2013 - 25 juli 2013

Fick ett erbjudande om att köra ner grannens bil till Torremolinos i Spanien, så nu är vi på väg. Tänk att Offe ska ut och resa (utomlands), det var ju bara 21 år sedan sist. (Kos 1992, haha!) Via Danmark, Tyskland & Frankrike tar vi oss till Spanien och så småningom till slutdestinationen. Häng med vet ja! =) PS. Kom just idag (tisdag den 16 juni) på att jag kunde använda denna gamla sida till just detta ändamål, så det kan ta ett tag innan bilder och 'dagboksinlägg' blir fullständiga. Hav tålamod. ;) DS. /O & K

thailands semester med barnbarn

thailands semester med barnbarn

20 februari 2013 - 27 mars 2013

Backpacka i soliga Thailand

Backpacka i soliga Thailand

27 november 2012 - 27 december 2012

Backpacka i Thailand, hoppas på ett härligt äventyr :)

3 veckor husvagn...

3 veckor husvagn...

22 juli 2012 - 5 augusti 2012

Premiär semester med vår "nya" beggade husvagn, Cabby 580 TL från 1984,

Sommar i Europa

Sommar i Europa

26 juni 2012 - 10 augusti 2012

Det satt en lapp uppe på universitet där det stod: Res iväg utan någonting och se vad du kommer tillbaka med! Efter att ha suttit och stirrat på denna lapp lite då och då under ett läsår är det nu snart dags! Plus är också att jag blev utan jobb och hittade lite pengar undanstoppade så vad hindrar mig från att åka precis vart jag vill? Här skulle bästa svaret varit, Ingenting. Meen nu känner jag mig lite nojig för infektionsrisk så begränsar mig till Europa ändå. Hur, var och egentligen också när är luddigt, för att inte säga rent ut helt obestämt vilket känns mycket bra i upptäckarlustens vrår i kroppen.

Tjeckien Tour 2012

Tjeckien Tour 2012

4 april 2012 - 12 april 2012

Turnering i Roudnice 6-8 april med Nacka Hockeys bästa lag!

NZ Trip

2011/2012

Långresa 2011/2012

Långresa 2011/2012

1 december 2011 - 20 april 2012

Min allra första långresa med två av mina allra bästa vänner. Under knappt fem månaders tid kommer vi att besöka Australien, Nya zeeland, Singapore, Malaysia och Thailand.

Sandra Gustavsson
smgustavsson