Vaggeryd

Stopp 3 - småländsk vildmark
söndag 30 juli 2017 - Vaggeryd, Jönköpings län, Sverige

Efter att ha handlat jalapenopolkagris i Gränna och åkt genom ett spöregn på E4:an så våldsamt att man knappt såg motorhuven på bilen så hamnade vi tillslut i den småländska vildmarken. Närmaste ort sägs vara Vaggeryd.- Här skulle Ruben Svarte komma med sin kniv, funderar David.- Är

11 dagar 10 timmar
tisdag 2 juli 2013 - Vaggeryd, Jönköpings län, Sverige

Är det kvar tills vi sticker nu. Känns som att vi har en massa att stå i innan vi kan sticka iväg. Min Harley ska få nytt bakdäck, ett oljebyte och en packväska installerad. Min lillebror med sin Ducati ska komma på exakt hur fan han ens skall kunna packa på sin. Sista minuten.. nästan.

Hej då Usa
tisdag 8 februari 2011 - Vaggeryd, Jönköpings län, Sverige

hej!!... jag har nu bestämt mig för att åka hem till sverige igen...vet att jag inte varit här länge men känner att det inte kommer att bli bättre..det kommer endast bli värre ju mer tiden går...detta beslut har jag tagit pga att jag känner mig inte hemma här alls. Detta är inte vad

mill valley...
måndag 7 februari 2011 - Vaggeryd, Jönköpings län, Sverige

e nu i mill valley i ewing familjen..så fint ser alcatraz från köksfönstret..supernice..barnen e supergoa...man kände sig direkt välkommen...o mamman o pappan e supersnälla oxå...o vädret e typ 25 grader..fast vet inte riktigt hur länge de håller i sig..då de fortfarande e typ

New York City..
måndag 7 februari 2011 - Vaggeryd, Jönköpings län, Sverige

i torsdag va ja o kompisarna på skolan i NYC...skithäftigt verkligen...man bara måste åka dit!!! Vi va uppe på the top of the rock...där man kan se hela NYC...vi va även där på kvällen så då bli de lite mer effekt...jättefint med alla lysen o höga byggnaderna....rekommenderar detta

Oakland, New York..skolan
tisdag 1 februari 2011 - Vaggeryd, Jönköpings län, Sverige

hej..!! nu va de ett tag sen ja skrev...men de e nu de spannande hander...:)..nu e ja i oakland, NY...gar har i skolan o lar mig om barn och childcare..reste igar hela dan..akte hemifran halv nio pa morgonen..sen akte planet till frankfurt kl 12.55..sen planet till NY fran frankfurt va forsenat 3

Stockholm o Ambassaden...
onsdag 19 januari 2011 - Vaggeryd, Jönköpings län, Sverige

Ja o syrran åkte till stockholm i onsdags...vi hade jättekul..såg typ hela stockholm kändes det som ..gick väldigt mycket...på torsdagen va det dags för mitt möte på ambassaden..ganska krångligt måste jag medge..efter att ha lämnat in alla mina papper så fick jag vänta i ca 2,5 timme

klädyra!!!
måndag 17 januari 2011 - Vaggeryd, Jönköpings län, Sverige

Hur packar man för ett helt år????!!!!...de e helt sjukt ..började titta på va för kläder jag vill ha med mig till usa...så nu går tvättmaskiner på högvarv...hhii:) tittade även på vilka skor som jag vill o måste ha med mej, blev ca 7 par...jaja det får lösa sig..få se hur mycket

Senast aktiv - från Vaggeryd, Jönköpings län, Sverige
endast två veckor till avfärd..!!
söndag 16 januari 2011 - Vaggeryd, Jönköpings län, Sverige

Idag började jag tänka på att det bara är två veckor tills jag lämnar kalla sverige för ett varmare USA!!..jag längtar verkligen järnet till usa..vill dit nu!!...ska bli så himla kul o se allt och få uppleva så mycket !!..hoppas verkligen att min "host" family dra ut mig på mycke

Avbruten Praktik
torsdag 9 december 2010 - Vaggeryd, Jönköpings län, Sverige

Ja, tråkigt nog har vi åkt hem och ska försöka genomföra de kvarvarande 3 veckorna på annat sätt. Vantrivsel, hemlängtan och saken att vi blivit undanhållna arbete(vet inte om man kallar det så) gjorde valet lätt när problem uppstod. Jag minns inte när jag skrev här sist men jag ska

Fanny Rydh
Msangel i Utlandspraktik
Roadtrip till Åshöjden

Roadtrip till Åshöjden

30 juli 2017 - 2 augusti 2017

Det hela började för ett år sedan kanske, när Kalle var hemma hos David och råkade få syn på ett dammigt exemplar av SVTs dramatisering av Åshöjdens bollklubb på DVD. - Haha, vad kul! Kan vi inte kolla? - Klart vi ska! Och tillsammans med Jorma, Edward, bagarn, hittejoel, de livsfarliga Ruben Svarte och Kniven Jönsson samt alla andra profiler i det lilla samhället från norra Skåne startade ett episkt äventyr. - Alltså man borde nästan läsa om böckerna för att jämföra. - Ja det borde man! Det ena ledde till det andra och nu är det alltså dags att göra en tur i författaren Max Lundgrens fotspår till Åshöjden (Åsljunga) för att med egna ögon se Blåbärskungens (Lingonkungen) hus, jogga ett varv runt Kräftsjön, känna på fotbollsplanernas gräs och njuta av den vad vi tror unika och vackra naturen. Vi packar med oss fotboll, tennisracket, portabel frisbeegolfkorg och frisbeesar och sätter av söderut. Äventyret kan börja.

Vaggeryd- Caen 360

Vaggeryd- Caen 360

14 juli 2013 - 26 juli 2013

Kommer det hålla? Kommer vi hålla? Frågorna är många och likaså kommer svaren bli under denna resa! Den 14 Juli sticker jag och min lillebror iväg på våra motorcyklar " En Harley och en Ducati" mot Caen och stränderna i Normandie. Kultur i både historia och diverse drycker väntas..

Mitt år i US and A!!

Mitt år i US and A!!

31 januari 2011 - 15 februari 2012

Asia

Asia

7 december 2010 - 14 mars 2011

Vi ska åka Transibiriska järnvägen från Moskva med ett stopp på 3 dagar i Ulaanbaatar för att sedan fortsätta mot Beijing. Från Beijing styr vi kosan mot Shanghai för att sedan dela på oss. Två av oss (de coola) åker genom Kina sista stopp i Kina blir Nanning för att därifrån åka till Vietnam och Hanoi. I Vietnam åker vi längs med kusten och sedan in i landet, bort från kusten och då mot Laos och sedan en sväng i Thailand. Sen är vi la hemma igen.

Utlandspraktik

Utlandspraktik

28 oktober 2010 - 6 januari 2011

Praktik på Nya Zeeland! Slå det om du kan!! =P

USA med Alsén/Landin

USA med Alsén/Landin

16 juni 2010 - 9 juli 2010

Vi som reser: Jonas Alsén, Lena, Isabelle och Sebastian Landin. Vår rutt kommer att se ut ungefär så här: Göteborg - Köpenhamn - New York - Houston - Little Rock - Memphis - Houtson - Orlando - Miami - Key West - Fort Lauderdale - New York - Köpenhamn - Göteborg

Nadia Stula
Victoriast