Värnamo

Småländsk företagsamhet och Gnosjöandan
torsdag 25 oktober 2018 - Värnamo, Jönköpings län, Sverige

Härlig frukost på hotellet startade dagen! Vi lämnade sen Gränna bakom oss för att åka till Jönköping och Tändsticksmuseét. Här fick vi med hjälp av två toppenguider följa historien om hur Jönköping blev Tändsticksstaden nr 1. Vi tittade på stickorna, askarna och deras bilder och

Islands sydkust, Jökulsárlón och hemåt!
söndag 16 juli 2017 - Värnamo, Jönköpings län, Sverige

Vi lämnar Reykjavik i strålande sol och fortsätter söderut längs sydkusten, otroligt vackert med havet på ena sidan och de snöbeklädda bergstopparna på andra! Det är en variationsrik kust med stränder, åkermark, berg, glaciärer och enorma lavafält. Vi fortsätter att ha fantastiskt

Nu Lämnar vi Värnamo
måndag 19 juni 2017 - Värnamo, Jönköpings län, Sverige

Nu lämnar vi Värnamo o börjar resan mot Arlanda Stockholm

Äntligen!
måndag 2 januari 2017 - Värnamo, Jönköpings län, Sverige

Vi startar i Värnamo. En kort promenad till stationen för att kliva på tåget till Alvesta. Där bytte vi från Krösatåget till SJ’s snabbtåg i första klass(!) för färd till Köpenhamns flygplats. Meen… Vår vana trogen så tog vi en omväg. Vi åkte förbi flygplatsen eftersom vi inte

Släktträff Värnamo
lördag 11 juni 2016 - Värnamo, Jönköpings län, Sverige

Släktträff till minne av Gunhild 100 år. Kyrkogårdsvandring i Värnamo och sedan träff på scoutgården vid sjön Hindsen. Femkamp, musikquizz, god mat, bad och bastu och sång vid grillplatsen.

färdigt med förberedelse
lördag 15 augusti 2015 - Värnamo, Jönköpings län, Sverige

Tjeeeena sitter i en bil på väg ner till kärlekens huvudstad, Malmö. Snart lyfter jag inför den första resan till Indien. Jag har fixat klart med försäkringar. Det är ingen stor skillnad dem emellan men jag tyckte Solid var både bäst och billigast. Men men 4600 drygt e ju inga små

Cecilia Hjortstam
BlaiseOan i Johan & Cecilia i NZ
Senast aktiv - från Puhoi, Nya Zeeland
Virrig start
lördag 8 augusti 2015 - Värnamo, Jönköpings län, Sverige

GodMorgon. Vi har planerat inför denna resa. Och planerat och planerat och planerat. Jag har jobbat, mycket. Förskola, Sommarskola och nu med min pappa. Detta gör att Johan har fått dra tunga lasset med planeringen. Känns sjukt oschysst men jag hoppas att han tycker det är lite roligt. Det

Cecilia Hjortstam
BlaiseOan i Johan & Cecilia i NZ
Senast aktiv - från Puhoi, Nya Zeeland
Tillbaka i Sverige
lördag 26 juli 2014 - Värnamo, Jönköpings län, Sverige

Kära dabok, Idag är det tre veckor sedan vi lämnade Västerås och började vår bilsemester i Europa. Tiden bara flyger fram. De sista dagarna i Kroatien var vi i Split. Bodde i en apartment som tjejerna tyckte var ett lyxhotell. Två sovrum, vardagsrum med platt-TV (!), STOR hall med egen

China, I'm coming back for you
måndag 5 maj 2014 - Värnamo, Jönköpings län, Sverige

Hallihallå. Ja, som de flesta har förstått ska jag återförenas med Kina. Den 26e maj går flyget. Arlanda-Beijing, Beijing-Qingdao. Av en slump i allt mitt jobbsökande på arbetsförmedlingens hemsida dök denna fantastiska möjlighet upp. Förstod inte riktigt vad det var för jobb jag

Emma Granefelt
Emmasjourneys i Qingdao Expo 2014
Senast aktiv - från Lillehammer, Oppland fylke, Norge
Imorgon
fredag 18 oktober 2013 - Värnamo, Jönköpings län, Sverige

Imorgon åker vi! :D Väskan är (förhoppningsvis) färdigpackad och alla viktiga biljetter, visum och pass har jag (förhoppningsvis) koll på Kommer bli en väldigt speciell resa; kul, intressant och lärorik :D Munkarna, gör er redo! Snart ses vi! Och ni andra får ha det så jättebra här

Isabella Vescovi
rosalejon i Munkar och ris
Senast aktiv - från Victoria Falls, Matabeleland North, Zimbabwe
Resa i Sverige: Småland

Resa i Sverige: Småland

23 oktober 2018 - 23 oktober 2018

Återigen är det dags för seniorkursen "Resa i Sverige" att bege sig ut och upptäcka vårt vackra och intressanta Sverige. I år åker vi nästgårds och gör många intressanta besök i Småland! Följ med oss här och se vart vi hamnar, vilka underbara och intressanta platser vi besöker!

Färöarna och Island

Färöarna och Island

30 juni 2017 - 16 juli 2017

Glaciärer, bubblande varma källor, mäktiga vattenfall och sprutande gejsrar. Sagolandet Island nästa! Nä just de, Färöarna tar vi längs vägen! Spännande!!!

Usa

Usa

19 juni 2017 - 19 juli 2017

Kusinerna på väg till poolen❤️❤️❤️

Marrakech

Marrakech

2 januari 2017 - 8 januari 2017

En intensiv vecka med många intryck!

Värnamo Hindsengården

Johan o Cecilia backpacker i Nya Zeeland

Groths bilsemester i Europa

Groths bilsemester i Europa

5 juli 2014 - 26 juli 2014

Kroatien är huvudmålet. 1 vecka där med familjen Holm. Semester på vägen dit och hem. Stannar där vi får lust :) Får se vad slutdatumet blir

Qingdao Expo 2014

Qingdao Expo 2014

26 maj 2014 - 28 september 2014

En utställning om Sverige, där jag kommer representera och jobba för vårat fina land nere i Kina!

Volontär i Afrika

Volontär i Afrika

8 oktober 2013 - 21 december 2013

I 10 veckor skulle jag ha jobbat som volontär på ett barnhem vid namn Moyo kwa Moyo (Heart to heart) i Matanana, Tanzania men efter en vecka så insåg jag att det stället inte funkade för mig så nu bor och jobbar jag istället på ett barnhem i grannbyn Bumilayinga (CCY Tanzania) som drivs av två underbara människor vid namn Jessica Klinte och Linnea Öman.

Munkar och ris

Munkar och ris

19 oktober 2013 - 28 december 2013

Volontärarbete på ett kloster i Nepal och på ett barnhem i Sri Lanka, wihooooo! Allt detta med hjälp av goxplore :)

Therése Axelsson
thereseaxelsson