Kalmar län

Tillbaka på fastlandet
måndag 27 juli 2020 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

Åt frukost, duschade, tog ned tält o stoppade in cyklarna i Transiten o vips var vi iväg.Tog till att börja med sikte på Katthsmmarsvik, där vi kollade in hamnen lite snabbt. Sen vidare till Ljugarn, med många mysiga hus, och tog en fika på Espegards konditori.Vidare söderut på östsidan,

Från väst till öst
söndag 19 juli 2020 - Oskarshamn, Kalmar län, Sverige

I morse tog vi vår fullpackade Ford Transit och lämnade Gråbo. Eftersom jag är gift med en logistik-mästare, tillika Blocket-virtuos, blev första stoppet Ica Maxi i Ulricehamn, där vi sålde en urväxt gokart-overall.Första turistmålet för dagen var Skurugata och Skuruhatt, utanför

Saxnäs camping dag 7
lördag 11 juli 2020 - Färjestaden, Kalmar län, Sverige

Ännu en morgon med frukost ute, lite blåsigt som vanligt men soligt. Barnen har slutat att köpa bröd så Jenny tog cykeln för att handla. Framme vid affären var det en lång kö, det är fler än vi som uppskattar färskt bröd 🥖Jenny tog en lite längre löprunda på egen hand och Jonas

Saxnäs camping dag 6
fredag 10 juli 2020 - Färjestaden, Kalmar län, Sverige

Jenny vaknade innan 8 och gick på en promenad i morgonsolen. På väg tillbaka köpte hon färskt bröd och jordgubbar. Jenny åt en snabb frukost och gick iväg igen för att vara med på yoga på stranden. Per och Jonas tog en löprunda och barnen var med på fun battle. Lukas skrapade knät i

Saxnäs camping dag 5
torsdag 9 juli 2020 - Färjestaden, Kalmar län, Sverige

Idag vaknade vi till något vi inte är vana med, ingen blåst! För första gången på Öland så kunde vi äta frukost utomhus. Barnen köpte som vanligt bröd i campingens affär. Barnen gjorde sig redo för en minigolfrunda ordnad av campingen. Per och Jonas sprang och Jenny tog en promenad

Saxnäs camping dag 4
onsdag 8 juli 2020 - Färjestaden, Kalmar län, Sverige

Idag vaknade vi lite tidigare, så efter frukost hann Jenny iväg på yoga kl 9 tillsammans med Karin. Platsen flyttades från havsnära till nära fotbollsplanerna vilket var mycket skönt när solen kikade fram. Efter ca en timme var vi lite mjukare i kroppen. Per och Anders tog en tur till

Saxnäs camping dag 3
tisdag 7 juli 2020 - Färjestaden, Kalmar län, Sverige

Vi sov ganska länge idag också, och sedan blev det en del väntan på inköp av färskt bröd som barnen sköter varje morgon. På grund av vädret så blev även denna frukost inne i husbilen. Lukas och Jenny tog en promenad förbi qigong-passet på området och fortsatte sedan med en pokenad.

Saxnäs camping dag 2
måndag 6 juli 2020 - Färjestaden, Kalmar län, Sverige

Vi vaknade ganska sent (ca 08:30) och kunde konstatera att blåsten fortfarande höll i sig. Frukosten intogs inne i husbilen men med färskt bröd som barnen köpt på affären på området, en trevlig tradition! Jenny och Lukas tog en promenad på området och mötte på slutet Per, Elin och

Mot saxnäs
söndag 5 juli 2020 - Färjestaden, Kalmar län, Sverige

Vi kom iväg strax efter 9 på förmiddagen efter att ha ätit frukost, diskat och packat ihop. Det blev en fikapaus på vägen samt en lunchpaus i samband med handling i hansa city strax utanför Kalmar. Vi checkade in kl 14, strax före familjen Lind. Vi väntade med att ställa upp husbilen så

Dag 8 Hemresa
tisdag 7 maj 2019 - Kalmar, Kalmar län, Sverige

Upphämtning för hem resa mot Kalmar flygplats strax efter kl 8 på morgonen.

Peter Tegborg
fladdermusen_1970 i Mallorca
Senast aktiv - från Oskarshamn, Kalmar län, Sverige
Semester i Sverige  - javisst går det!

Semester i Sverige - javisst går det!

19 juli 2020 - 10 augusti 2020

Corona satte stopp för sommarens planerade båtluff i Grekland. Nu kommer vi istället iväg till Gotland och dessutom blir det en roadtrip en bit norrut. Häng med!

Sommarsemester 2020

Sommarsemester 2020

1 juli 2020 - 22 juli 2020

Semester i Sverige med vår husbil Rimor Superbrig

Mallorca

Mallorca

30 april 2019 - 7 maj 2019

Resa till Sa Coma/Mallorca Vi köpte resan genom Ving men pga dålig service på stället blev detta sista resan köpt genom Ving.

Astrid Lindgrens Värld

Astrid Lindgrens Värld

17 juni 2017 - 18 juni 2017

I julklapp fick våra barnbarn en resa med oss till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Vi bokade vars en stuga i den nybyggda stugbyn och tillbringade två intensiva dagar på Astrid Lindgrens Värld.

Resa i Sverige: Småland

Resa i Sverige: Småland

23 oktober 2018 - 23 oktober 2018

Återigen är det dags för seniorkursen "Resa i Sverige" att bege sig ut och upptäcka vårt vackra och intressanta Sverige. I år åker vi nästgårds och gör många intressanta besök i Småland! Följ med oss här och se vart vi hamnar, vilka underbara och intressanta platser vi besöker!

The Global Cycling 1719

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Vin och kulturstudie

Vin och kulturstudie

9 september 2018 - 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Sverige-resa med husbil

Sverige-resa med husbil

19 juli 2018 - 4 augusti 2018

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!

Dit hjulen rullar 2017

Dit hjulen rullar 2017