Västervik NV

Äntligen i "Paradiset"
onsdag 13 november 2013 - Västervik NV, Kalmar län, Sverige

Onsdag Efter en rofylld natt väntade oss en god frukost med CHAMPAGNE Buss till Almunecar avgick 13.00 och tog en timma och femton minuter. Vi tog en taxi till lägenheten på Epsylon 2. Efter några turer fick vi nyckeln och kunde inkvartera oss i en lägenhet på 3 rum och kök. Vi bor på 11

46bettan i Andalusien2013
Måndag den 14 oktober 2013
tisdag 15 oktober 2013 - Västervik NV, Kalmar län, Sverige

Vi landade på Bromma flygplats kl 20.00, Maj-Britts plan var försenad. Vi åkte från Arlanda 00.30. Lämnade av Gunilla i Linköping och Maj-Britt i Lixtorp. Jag var hemma vid 05.00 tiden. Sov till klockan 13.00. Vaknade med dunk i huvudet och rinnande näsa. Hade börjat att känna av halsen

Söndagen den 13 oktober 2013
tisdag 15 oktober 2013 - Västervik NV, Kalmar län, Sverige

Söndagen den 13 oktober 2013 Väckning kl 05.30 och avresa till flygplatsen och fort gick det. Vi åkte 30 km på 6 minuter. Tåget rusade fram i fart av 301 km/tim. Visserligen åkte vi inte på något vanligt spår utan flög fram. Det var som att sitta i en soffa och bara njuta

Lördagen den 12 oktober 2013
tisdag 15 oktober 2013 - Västervik NV, Kalmar län, Sverige

Lördagen den 12 oktober 2013 Shopping. På kvällen var det avskedsmiddag.

Fredagen den 11 oktober 2013
tisdag 15 oktober 2013 - Västervik NV, Kalmar län, Sverige

Fredagen den 11 oktober 2013. Idag fick vi sovmorgon till klockan 08.00 och sedan åkte vi med buss till Vattenstaden. En liten pittoresk by. Efter lunchen åkte vi vidare och gjorde ett besök i ett tempel. Där såg vi en Buddafigur i Jade. Den dyrbaraste statyn i hela Kina. En ceremoni där de

Torsdagen den 10 oktober 2013
tisdag 15 oktober 2013 - Västervik NV, Kalmar län, Sverige

Torsdagen den 10 oktober 2013 Efter frukost åkte vi en liten sightseeingtur i staden. Vi stannade vid strandpromenaden och beundrade utsikten. Vi åkte därefter till en silkestillverkning och fick följa silketrådens väg från puppa till tyg. Ett besök i Chinatown innan vi åt en mongolisk

Onsdagen den 9 oktober 2013
tisdag 15 oktober 2013 - Västervik NV, Kalmar län, Sverige

Onsdagen den 9 oktober 2013 Efter frukosten promenerade vi cirka 500 meter och där stod det cyklar och väntade på oss. Tänk er en ljuvlig sommarmorgon och sakta cykla genom de sockertoppsformade kalkstensbergen med lokalbefolkningen arbetande på risfälten. Efter cirka 5 km kom vi till

Tisdagen den 8 oktober 2013
tisdag 15 oktober 2013 - Västervik NV, Kalmar län, Sverige

Tisdagen den 8 oktober 2013 Efter frukosten transporterades vi till floden Lii och till den väntade båten. OOOOOOOOOOOOOOOh vilken vy. Kalkstenstopparna var magiska där de kantade floden. Vi kunde njuta av en förunderlig natur i cirka 3 timmar. Efter att vi anlänt till den lilla staden

Måndagen den 7 oktober 2013
tisdag 15 oktober 2013 - Västervik NV, Kalmar län, Sverige

Måndag den 7 oktober 2013 Gunilla och jag blev väckta kl 08.15 av bultningar på dörren. Vi skulle åka kl 08.00. Väckningen på vår telefon fungerade inte. Nu blev det bråttom. Klockan 08.35 gjorde vi vår entrè på bussen. Hela sällskapet sjöng Oj, oj, oj, oj, oj, oj…… Gunilla och

Söndagen den 6 oktober 2013
tisdag 15 oktober 2013 - Västervik NV, Kalmar län, Sverige

Söndagen den 6 oktober 2013 Idag åkte vi först till en fabrik som tillverkade olika ting av jade. Sedan blev det ett Buddha-tempel. En promenad på Xians stadsmur. Efter lunch for vi till flygplatsen . Vi anlände till Guilin på kvällen cirka kl 22.00. Här var det varmt, mer än

Andalusien2013

Andalusien2013

12 november 2013 - 14 november 2013

Kina - ett nytt äventyr

Kina - ett nytt äventyr

29 september 2013 - 13 oktober 2013

Det ska bli intressant och se vad den här delen av världen har att erbjuda.

Peking

Peking

1 oktober 2012 - 6 oktober 2012

Nu bär det av till Kina igen. Stop 1 Peking.

Eva Bohman Peterson
ebohman