Kronobergs län

Måndag den 29 maj.
måndag 29 maj 2017 - Älmhult, Kronobergs län, Sverige

En av många saker som är så rysligt bra i London är att soptunnorna är indelade i olika fack så man kan källsorterar. Så himlans bra! Det borde alla länder ha. Idag lyxade vi till det ordentligt och åt frukost på Drury, en restaurang som låg i närheten av hotellet. Bröd, äggröra,

Camilla Petersson
g3cko i London med ena systra min
Hemma igen!
fredag 19 maj 2017 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

STORT TACK till all som följt oss på vår resa! Vad roligt det har varit att höra att ni uppskattat våra inlägg! nu är vi hemma i den svenska vårsolen och resan igår gick ändå relativt bra! Lite förseningar och min väska stannade några extra nätter i Paris utan mig! Inte bara jag som

Isabella Carlman Sanne Hall Isa Sundholm
tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Gammla prästgården

Det var den första etappen, ca 50 mil. När jag knappade in dagens mål på GPS:en sade den att det var en betalningsväg (Essingeleden har numera tängselskatt). Den frågade: "Vill du åka en annan väg utan betalning"Svarade: "Yes"Då blev det 9,5 mil längere, hupps.Länge leve "Förbifart

Leif Jonsson
lionkungen i 36 Nostalgitur i Danmark
Senast aktiv - från Lahtis, Finland
Snart dags!
torsdag 29 december 2016 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Nu sitter vi och gör de sista bokningarna innan vi sticker (om 12 dagar!!) ni är välkomna att följa oss här där vi kommer lägga upp lite bilder och kanske skriva lite om våra upplevelser första stoppet blir El Caiman verde som cuba också kallas för det ser ut som en stor grön

Isabella Carlman Sanne Hall Isa Sundholm
tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Måndag den 14 och tisdag den 15 november.
tisdag 15 november 2016 - Älmhult, Kronobergs län, Sverige

Blev orolig sömn inatt och låg och lyssnade på grannens snarkningar och ett barns hostningar. Klockan 10.20 kom taxin som skulle ta oss till flygplatsen och det var med sorgset sinne jag lämnade denna fantastiska plats. Känner mej långt ifrån klar. Hej då Mexico, Playa del Carmen, The reef

På väg
söndag 6 november 2016 - Alvesta, Kronobergs län, Sverige

Så äntligen har min resa börjat!Sitter nu på tåget mot Stockholm! Helt enormt att jag äntligen ska åka 😀Förrväntansfull och med stor nyfikenhet drar jag så äntligen ut i världen igen. Första anhalten är att hälsa på hos min "gamla" kära vän som jag inte sett på många år. Vi

Heidi Garside

HeidiGarside i Thailand
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Härlig vecka på Ibiza
fredag 7 oktober 2016 - Alvesta N, Kronobergs län, Sverige

Vi flög från Arlanda till Ibiza morgonen 23 september med Fritidsresor. Allt gick perfekt och vi fick ett fint rum med utsikt mot havet och poolen. Hotellet vi hade valt heter Hotel Club Bahamas Ibiza - Playa d'en Bossa. Vi hade fint väder hela veckan. Maten och vinet på hotellet var mycket

Ann-Sofie Magnusson
asm i En höstvecka på Ibiza
Senast aktiv - från Alvesta N, Kronobergs län, Sverige
Tomorrow leaving to Delhi
måndag 3 oktober 2016 - Älghult, Kronobergs län, Sverige

Hi everybody! This is my traveldiary soon from India, so you will know about my adventures..! This time I will write in English because friends will follow me not only from Sweden and Belgium but also nice places like Germany, Nova Scotia (CA), The Netherlands, France, Tennessee (US) and

Stefan Raeymaekers
stef23 i Indien 2016-17
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
tisdag 30 augusti 2016 - Älmhult N, Kronobergs län, Sverige

Nu är vi på plats i Diö. I Diö finns en ishall där man kan åka skridskor och spela hockey. På vintern brukar vi gå dit hela klassen. Det är roligt och mysigt att få ta fika med sig. Bokhultet är en bokskog där det finns djur och mycket fin natur. Fåglarna kvittrar och vinden susar i

Diö Skola Klass 6
FantastiskaEuropa i Vårt Diö
Senast aktiv - från Älmhult N, Kronobergs län, Sverige
London med ena systra min

London med ena systra min

26 maj 2017 - 29 maj 2017

Jag och min ena syster åkte till London på långweekend.

36 Nostalgitur i Danmark

36 Nostalgitur i Danmark

9 mars 2017 - 9 mars 2017

En av mina stora idoler, Hans Joensen, (min tidigare medarbetare) har inviterat på "Inflyttnings party", då kommer man å samtidigt blir det en rundtur i Köpenhamn med omnejd. Jag har ju bott och arbetat 22 år i Danmark. Samtidigt skall det bli spännande att testa hur den nya Resdagboken fungerar.

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Thailand

Thailand

6 november 2016 - 21 november 2016

Min bror frågade mig för några månader sedan om jag vill följa med Honom till Thailand. Då jag precis har fyllt 50 år så var det läge att tacka ja 😀

Dykresa i Mexico, Cancun, Playa del Carmen

Dykresa i Mexico, Cancun, Playa del Carmen

4 november 2016 - 15 november 2016

En höstvecka på Ibiza

En höstvecka på Ibiza

23 september 2016 - 7 oktober 2016

Vi var på Formentera för några år sedan och ville nu gärna se hur det är på Ibiza.

Indien 2016-17

Indien 2016-17

4 oktober 2016 - 4 april 2017

My second journey to Kerala and India. This journey even Delhi, Agra, Tamil Nadu and 2 weeks Sri Lanka.

30 augusti 2016 - 31 augusti 2016

Stockholm och Jongieux

Stockholm och Jongieux

3 maj 2016 - 16 maj 2016

Härliga dagar med barn och barnbarn i Stockholm och Jongieux.

Mysiga Österlen

Mysiga Österlen

7 april 2016 - 9 april 2016

Vi bokade en övernattning på Sveriges sydligaste udde.

Leif Jonsson
lionkungen