Lessebo S

Åter till Thailand för 7:e gången
tisdag 27 november 2012 - Lessebo S, Kronobergs län, Sverige

Så var det dags att resa till Thailand igen och hälsa på "gamla" vänner. Tungt att lämna mina nära och kära i Sverige för 7:e året i rad och nu redan i november över jul o nyår. Men skönt att slippa vintern som är på gång snart, känns så.I morgon är det dags tåg hemifrån 13.52

jmgolfaren i För 7:e gången till Thailand
2 dagar kvar...
måndag 1 oktober 2012 - Lessebo S, Kronobergs län, Sverige

Igår var min allra sista dag på jobbet, lämnade in mitt passerkort, namnbricka och stämplade ut en sista gång. Biljetter är bokade, allt från malariatabletter till tvättmedel och kläder packat i ryggsäcken. Nu är det kanske dags för mig att inse att vi faktiskt åker på onsdag? På

Anna Nilsson
annacornelia i En gång i Asien
Senast aktiv - från Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand
fredag 30 december 2011 - Lessebo S, Kronobergs län, Sverige

Nu är det dags att ge sej av igen. Denna gång går resan via Beijing, China och startar den 4 jan 2012 och hemresan den 27 april 2012. Har firat Jul med min familj och vänner. Nyår med grannar som kommer att besöka mej i Thailand i Januari. Har beställt hämtning från flygplatsen till V.I.P.

jmgolfaren i Thailand 2012
Hemma igen
tisdag 20 september 2011 - Lessebo S, Kronobergs län, Sverige

Hej! Har nu kommit hem igen efter en 3 veckors resa till Rayong, allt har varit bra. Flög med Turkish Airlines mellanlandning i Istanbul och sedan Arlanda. Vädret har efter årstiden varit bra, sol med blåst och några skurar men tempen låg stadigt på 28grC. Har gjort inköp och nu skall

jmgolfaren i Rayong Thailand
Hemma igen.
fredag 15 april 2011 - Lessebo S, Kronobergs län, Sverige

Hej o mitt sista inlägg för denna gång. Resan gick fint i stort sett hela tiden från Royal Rayong-Hovmantorp(Lessebo). Restiden blev 22 tim. Där mötte grannen och mitt barnbarn Julia upp. Skönt att komma hem gott väder solen sken men temperaturen var en annan. I dag morgon -2,5 mot 30 i

Sista kvällen
söndag 4 april 2010 - Lessebo S, Kronobergs län, Sverige

Seså, oro a rang. Resefeber av sällan skådad rang. Hurusom, nu är sista kvällen och nerverna är utanpå huden. Har allt packats, har allt gjorts? Om ni kommer på något så skriv det bara om det går att lösa när vi är i Rwanda. Vi är ute i Hovmantorp hos Karins föräldrar och

För 7:e gången till Thailand

För 7:e gången till Thailand

28 november 2012 - 18 april 2013

Då har det blivit dags för ny resa till Thailand. Resan startar med tåg från Hovmantorp 13.52 till Kastrup. Flyg med Austrian Airlines 19.55 mellanlandning i Wien 21.40 och sen avgång till Bangkok 23.20. Framme i Bangkok 29 nov 15.05. Buss till Rayong och vidare med taxi till Mae Rampueng Beach för att träffa "gamla" vänner. Innan "60"dagar ut ur Thailand för att sedan förnya visumet i Kambodja, kanske stannar i Kambodja några veckor för att återvända. Hemresan den 17 april och samma rutt tillbaka igen och då hoppas jag att våren kommit till Sverige.

En gång i Asien

En gång i Asien

3 oktober 2012 - 20 december 2012

Vår resa börjar i Vietnam, där efter drar vi vidare mot Malaysia, Borneo och Thailand

4 januari 2012 - 27 april 2012

Nu är det dags att ge sej av igen efter 1 månad hemma och firat jul o nyår med familjen o mina vänner. Ingen snö men blåst istället. Startar den 4 jan 2012 med flyg via Beijing,China och vidare till Bangkok. Om allt går som beräknat kommer jag fram 18.05 den 5 jan. Har beställt hämtning från flygplatsen till V.I.P.Condo.(hoppas det fungerar). Min kompis finns redan på plats. Gott Nytt År alla läsare, så skriver jag från Thailand Jan

Rayong Thailand

Rayong Thailand

22 augusti 2011 - 19 september 2011

Åker till Thailand och Rayong en månad

Rwanda Rwanda och lite kringflackande i regionen

Rwanda Rwanda och lite kringflackande i regionen

5 april 2010 - 5 juli 2010

Olof ska göra sin MFS och Karin ska göra praktik på Kigali Allied Advocates. Myggnät är inköpt, sprutor tagna och malariatabletter är tuggade sedan tre veckor tillbaka. Anteckningsblocket är nerpackat och våra pennor vässade! Resepluntan är självklart med. Nu kör vi - vårt livs äventyr börjar om 6 dagar!

Thailand+några andra länder 2010

Thailand+några andra länder 2010

4 januari 2010 - 16 april 2010

Har nu bestämt mej att återigen resa till Thailand för 4:e gången. Min kompis reser redan den 29 nov-09, men jag firar jul o nyår i Sverige hos barn o barnbarn.

Mia Holm
MiaochMiche