Växjö

Resefeber
fredag 1 december 2017 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Här kommer ett litet test inlägg! Precis köpt en backpacker väska, en sådan här -  vad tycks? Glömde säga, håller på att packa och det är så sjukt mycket att tänka på! Kläder för alla klimat, plus skor, datorn, laddare osv. Och hur gör man i tullen med sånt som nästan är

Dag 2, Öland
lördag 22 juli 2017 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Dag två börjar lida mot sitt slut och det har varit en ganska lång dag och många mil bakom ratten. Närmare bestämt 50 mil! Inte illa en av de finaste dagarna denna sommaren :-) Vill återigen påpeka att det ni läser ibland kan känns osammanhängande och konstigt men det beror på att jag

Fredrik Persson
Fredrikpp i Sverigeresan 2017
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Hemma igen!
fredag 19 maj 2017 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

STORT TACK till all som följt oss på vår resa! Vad roligt det har varit att höra att ni uppskattat våra inlägg! nu är vi hemma i den svenska vårsolen och resan igår gick ändå relativt bra! Lite förseningar och min väska stannade några extra nätter i Paris utan mig! Inte bara jag som

Isabella Carlman Sanne Hall Isa Sundholm
tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Snart dags!
torsdag 29 december 2016 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Nu sitter vi och gör de sista bokningarna innan vi sticker (om 12 dagar!!) ni är välkomna att följa oss här där vi kommer lägga upp lite bilder och kanske skriva lite om våra upplevelser första stoppet blir El Caiman verde som cuba också kallas för det ser ut som en stor grön

Isabella Carlman Sanne Hall Isa Sundholm
tripletroubleontour i Triple trouble on tour
Senast aktiv - från Panama City, Panama
Att söka visum
söndag 6 december 2015 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Idag har vi bokat hotell; The bicycle hotel and casino, i LA. Inte så många recenssioner men verkar helt okej så vi hoppas och håller tummarna! Vi bokar via hotels.com och hoppas på det bästa med att få en hotellnatt gratis och sånt! :) Att vi bokade hotellet var för att vi måste ange

Att göra sig redo
söndag 29 november 2015 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Om mindre än 3 veckor så lyfter planet från Köpenhamns flygplats och slutligen landa i Los Angeles sent på kvällen. Börjar redan bli nervös för hur man ska lyckas packa 1 väska som ska räcka i 2 veckor men ändå gärna ha plats över för att handla nytt. På tisdag kommer vi ha en

Bilder inlagda
måndag 3 augusti 2015 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Nu har vi lagt in bilderna från Londonsresan.

London dag 4
lördag 25 juli 2015 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Halleluja, prisad vare…… i alla fall vi tackar de högre makterna för ett fantastiskt väder idag!! Mimmi och Musse fick lotten att ta sig iväg för att köp frukost. Det finns en helt duglig frukost här vandrarhemmet men ombyte förnöjer. I vår familj är det Mimmi som står för

London dag 1
onsdag 22 juli 2015 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

3½ dag har vi på oss att insupa Londons puls. Inte är det lång tid vi har på oss men med ett bra schema som är uppdelat på timmar och dagar så ska vi nog hinna med det mesta. Den här gången läggs inga bilder upp innan vi kommer hem. Vi har erfarenhet av att det strular för mycket här

Dags att packa.
söndag 7 december 2014 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Hej, Två år sedan förra långresan så nu är det dax igen. Den här gången går resan till Filippinerna. Lite oroligt senaste dagarna med tanke på tyfonen Ruby men efter diverse kontakter känns det OK att åka dit. Ett alternativ hade varit att hälsa på i Hagsätra, Stockholm men det

Jonas Ripsäter

Livets resa! :)

Sverigeresan 2017

Sverigeresan 2017

21 juli 2017 - 28 juli 2017

Resan där bilen kör dit näsan pekar....eller nått

Triple trouble on tour

Triple trouble on tour

10 januari 2017 - 18 maj 2017

De tre trubbelmakarna åker till Amerikat på upptäcksfärd! Följ med oss från Cuba till Brazil och allt däremellan

Att åka på smekmånad

Att åka på smekmånad

19 december 2015 - 3 januari 2016

Smekmånad i Kalifornien och Nevada med en avstickare till Mexico och Arizona.

London på 3½ dag

London på 3½ dag

22 juli 2015 - 26 juli 2015

Vet inte hur mycket vi kommer hinna trycka in på dessa dagar, men vi försöker väl med det viktigaste =)

Filippinerna

Filippinerna

13 december 2014 - 8 januari 2015

Dykresa med familjen. 13/12 Växjö - Kastrup - Singapore. 14/12 Ankomst Singapore på kvällen. 15/12 Singapore 16/12 Singapore, Universal studio 17/12 Singapore - Cebu City - Cabilao. Polaris Beach and dive resort 18/12 Cabilao. Dykning 19/12 Cabilao. Dykning 20/12 Bohol, Spökdjur mm. 21/12 Cabilao. Dykning 22/12 Cabilao - Moal Boal. Quo Vadis dive resort 23/12 Moal Boal. 24/12 Moal Boal. Tur till Oslob, Valhaj fm. Tumalog falls em. 25/12 Moal Boal. Planet Action. 26/12 Moal Boal. Dykning 27/12 Twin lakes 28/12 Twin lakes 29/12 Moal Boal. Dykning 30/12 Moal Boal - Malapascua. Evolution 31/12 Malapascua, fm dykning 1/1 Malapascua, em dykning 2/1 Malapascua, dykning 3/1 Malapascua, dykning 4/1 Malapascua - Cebu City. Hotel Cecario 5/1 Cebu City - Hong Kong. Mei Ho House 6/1 Hong Kong 7/1 Hong Kong - Köpenhamn på kvällen. 8/1 Köpenhamn - Växjö

Britt o Thomas på nya äventyr

Britt o Thomas på nya äventyr

23 oktober 2014 - 16 november 2014

Tre och en halv vecka i Bolivia och Peru tillsammans med Tagalong.

Spanien nästa

Spanien nästa

29 juli 2014 - 11 augusti 2014

Tapas, cerveza och paella är de ord som vi kan förutom si, contra och gracias. Ska bli kul och se hur långt vi kommer på det.

Wickell/Ståhl i Panama

Wickell/Ståhl i Panama

19 juli 2014 - 3 augusti 2014

Häng med på vår resa till Panama!

Chicago

Chicago