Norrbottens län

Vandring 15 km

Härlig morgon. Ett uppfriskande morgondopp i kalla sjön. Packade ihop lugnt då frukost först kl 10 när enoks restaurang öppnade. Vi tänkte baguette men tredje generationen Enok är duktiga säljare och  med stort leende kom orden det är riktigt synd om ni inte tar den goda renhamburgaren

AnkiLindvall i Lindvalls Kebnekaisetur
Vandring nikkaloukta till laddujavri
onsdag 18 juli 2018 - Nikkaluokta, Norrbottens län, Sverige

Vi tog flyget från Sturup 9 och mellanlandade i Sthlm. Igen frukost på flyger. Så hann precis besöka favoritstället joe& the juice och köpa en matsäck till nästa flyg mot Kiruna. Flytuten var skumpiga pga stigande varmluft. Väl framme i Kiruna åt vi medhavd matsäck. Mmh gott med

AnkiLindvall i Lindvalls Kebnekaisetur
Mot Danmark 🇩🇰
tisdag 26 juni 2018 - Gammelstad, Norrbottens län, Sverige

Ok mamma och pappa har precis satt sig i ybilen med mig,Lova och Alex. Nu är det dags att åka nu burgar vi åka. Vi stannar på macken för att pumpa luft i däcken. Snart åker vi!!!!!!

Hemresa
måndag 5 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Taxi förbokad till flygplatsen 8 km utanför staden. Tog delad taxi blev totalt 50 kr billigare än egen. Planet lyfte itid och flygningen gick så bra så. Buss till stationen. Vi åt thaimat på stället som ligger vid centralen..så,gott. Plötsligt så hördes brandlarm och vi blev uppmanade

Heldag på Torne Älv
söndag 4 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Sol och klarblå himmel!!Vi har då haft bra tur med vädret, sol och klarblå himmel. Blev hämtade av Emilio, mkt bra guide. Körde till camp Aurora där ci fick prova på olika vinteraktiviteter. Först ut var längdskidor..Emma var orolig, men det gick så bra så. Därefter snöskovandring ca

Vacker dag
lördag 3 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Lite lugn morgon..begav oss ut i butiker på fm. Skulle försöka köpa en balaklava..vilket till sist gick. Det var slutsålt på flera ställen. Köpte dessutom ett vackert silverhalsband😀Sedan vandrade vi upp till den vackra kyrkan som var öppen. Därefter köpt macka och kvarg från Coop i

Icehotel
fredag 2 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Upp tidigt idag. Bussen gick kl09 fr busstationen till Jukkasjärvi. Jag slank in för pensionärspris haha..tog 40 min de två milen, men då åkte vi runt ngr svängar och hämtade upp fler resenären. Bussen stannade utanför Icehotel. Där bokade vi en guidad tur på 30 min 395 kr, fast jag

Sol och utevistelse
torsdag 1 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Efter en frukost som var mager för att vara ett 4 stjärning Elite hotel,  Bishop Arms, var vi klara att gå ut. På med alla lager på lagerklädet och iväg kom vi. Härligt väder och vi tog en sväng runt och orienterade oss. Pratade med lite folk utefter vägen. Såg gamla hus som troligen

❄️K❄️Y❄️L❄️A❄️N❄️
tisdag 6 februari 2018 - Bjursträsk, Norrbottens län, Sverige

Extrem kyla här hemma nu❄️Hundarna vill inte vara ute, och inte jag heller. Allt går trögt när det är så här kallt.

Abisko- Kvikkjokk
onsdag 6 september 2017 - Kvikkjokk, Norrbottens län, Sverige

Så; ren, torr och övermätt än en gång!! Vi är framme i Kvikkjokk där vi ska stanna i två nätter för att vila, äta och ta igen förlorad serie-tid! Vad vi indirekt även gör är att vänta in ett regnväder som kommer döda all livsgnista och förinta den romantiska bild av väglöst

Lindvalls Kebnekaisetur

Lindvalls Kebnekaisetur

18 juli 2018 - 25 juli 2018

Nikkaloukta-Kebnekaise

Danmark troligtvis

Danmark troligtvis

26 juni 2018 - 11 juli 2018

Vi åker till Danmark och campar men tar inte med oss det viktigaste (mitt Xbox)

Kiruna feb 2018

5 mars 2018 - 20 mars 2018

Camilla och Kajsa på promenad

Camilla och Kajsa på promenad

16 augusti 2017 - 10 november 2017

Under några månader framöver planerar jag att ta med mig hunden och promenera de ca 140 mil som utgör svenska fjällkedjan, aka fjällfararens gröna band. Tror och hoppas att det blir trevligt..!

Kebnekaise

Kebnekaise

24 juli 2017 - 30 juli 2017

T o R Gävle-Kebnekaise solo med 2 barn (6&9).

Sardinien, Alghero

Sardinien, Alghero

24 maj 2017 - 31 maj 2017

Vårens resa går till den italienska ön Sardinien. God mat, dryck och underbar natur väntar oss.

Tågluff

Tågluff

19 juni 2017 - 18 juli 2017

Familjen ute på en månads tågluff i Europa med resan som målet. Sammanfattningsvis: 1:a veckan "resvecka", 2:a veckan Slovenien, 3:e veckan Italien och 4:e veckan " resvecka".

Hurtigruten 2016

Hurtigruten 2016

28 juni 2016 - 17 juli 2016

Bilresa Göteborg - Kirkenes, därefter båtresa med Hurtigrutens M/S Kong Harald till Bergen och till sist bilresa Bergen - Göteborg via Östersund

Padjelanta 16

Padjelanta 16

16 juli 2016 - 31 juli 2016

Tillbaka till Padjelantas fantastiska stäpper! Under ca 2 veckor ska vi bla försöka ta oss till Sveriges otillgänglighetspunkt.

AnkiLindvall
Helena Och Johan Eriksson