Norrbottens län

Det blir en dag på stranden innan nästa destination.
onsdag 5 augusti 2020 - Harads, Norrbottens län, Sverige

Morning vibes!Vaknade till ett varmt och soligt Pite havsbad, frukost och packa ihop alla tillhörigheter. Packa badväskan och ner på stranden några timmar innan avfärd mot nästa destination. I bussen lyssnade vi på Lena Endrés sommarprat. Ett kort stopp för inköp av lite

Drabbning på Piteå GK
tisdag 4 augusti 2020 - Pite havsbad, Norrbottens län, Sverige

Vi vaknade till en mulen morgon här i Piteå. En god hotellfrukosten innan vi begav oss in till Piteå stad. En lite gullig stad med en gågata som vi flanerade på en stund. Några inköp innan avfärd mot Piteå GK. Parkeringen var full men det löste vi  med att flytta runt lite avspärrningar

Äntligen...20 år senare...
måndag 3 augusti 2020 - Pite havsbad, Norrbottens län, Sverige

Vaknade till en regnigt och dimmig morgon vid foten av Högakustenbron. Dagens mål är......(trumvirvel)Pite Havsbad det har undertecknad tjatat om i minst 20 år så jag är mycket glad över destinationen. Det finns en önskan av resesällskapet att stanna till i björkarnas stad, Umeå. Per

Mot Boden igen
torsdag 23 juli 2020 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Ny dag nya möjligheter. Vi vaknade upp till det mäktiga ljudet av Storforsen, vi tog det rätt lugnt då vi faktiskt inte skulle gå turen uppe på Rödbergsfortet förens kl 13 men så insåg vi att det kunde vara bra att äta innan. Tobbe hade hört att här i Norr så finns det bara en kedja

Mot Boden eller hur blev det?
onsdag 22 juli 2020 - Älvsbyn, Norrbottens län, Sverige

Idag var det dags att packa ihop husbilen och resa vidare mot nya mål. Vi hade bestämt oss att åka upp till Boden och se på Rödbergsfortet. Tobias hade försökt ringa dit och boka plats på en guidad visning men aldrig kommit fram, så vi chansade och for dit ändå.Innan vi lämnade Piteå

En lugn dag vid Pite havsbad
tisdag 21 juli 2020 - Pite havsbad, Norrbottens län, Sverige

Vår semester har gått i en dundrande fart med många olika upplevelser men nu har vi landat här vid pite havsbad och barnen är väldigt nöjda.Ett mecka för barn kan man nog säga, härlig strand, hoppkudde vid stranden, stora lekplatser, nöjesfält, lekland, äventyrsbad och såklart glass i

Pite havsbad
måndag 20 juli 2020 - Piteå, Norrbottens län, Sverige

Idag åt vi frukost utanför husbilen innan det blev dags att bege oss ner mot havet. Det var lite blåsigt men skönt i vattnet, 19 grader, så vi lekte en massa i vågorna och byggde sandslott. Vi fick även testa crocko 2.0 och hans nya kompis sköldis och de funkade riktigt bra i vågorna.

Inställd pga covid-19
torsdag 28 maj 2020 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Såklart har planerna på tågluff nu fått läggas på is i och med pandemin. Vi får hoppas att det kan bli av nästa sommar istället.

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Interrail 2020
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Resan inställd
lördag 2 maj 2020 - Bondersbyn, Norrbottens län, Sverige

Jag måste tyvärr meddela att vår resa till Pamir är inställd. Orsaken kan var och en gissa sig till. Vi gör ett nytt försök nästa år om kroppen håller!Vi ses!

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Pamir Highway 2020
Senast aktiv - från Kalix, Norrbottens län, Sverige
Ishotellet
onsdag 8 januari 2020 - Jukkasjärvi, Norrbottens län, Sverige

Nu är det upplevt, en natt på ishotellet i ett rum med minus 5 grader och sängen gjord av is!På väg från Norsjö försökte vi besöka Rallarmuseet i Moskosel som tyvärr var stängt. Vi passerade Jokkmokk och gick istället på samemuseet. Fint och välgjort värt ett besök. Men sem kom

Anna Lickander
lickander i Journey of a lifetime
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Roadtrip 2020

Roadtrip 2020

1 augusti 2020 - 9 augusti 2020

En roadtrip med hemlig destination. Varje morgon är det frukostmöte med avslöjande av ny stad och aktivitet.

Med Husbil mot Boden och tillbaka

Med Husbil mot Boden och tillbaka

10 juli 2020 - 31 juli 2020

Att åka söder det kan vi men hur mkt kan vi om norr? Rastlöshet och jakten efter äventyr är oss, att stanna hemma hela semestern är inte för oss. Ett äventyr på hjul genom Sverige från Skövde mot Boden och tillbaka ska vi nu åka på.

Albanien

Albanien

19 mars 2020 - 19 mars 2020

Vi ska med cykel ta oss hela vägen från Gällivare till Albanien!

Pamir Highway 2020

Pamir Highway 2020

29 maj 2020 - 23 juli 2020

Vi reser ner genom Ryssland till Astrakan vid Kaspiska havets nordspets. Därifrån söder Aralsjön genom Kazakhstan in i Uzbekistan via de gamla städerna Kiva, Bukhara och Samarkand till Dushanbe i Taijikistan, där Pamir Highway startar. Följer highway fram till Kourogh, viker ner i Wakan valley och kör längs med den Afghanska gränsen fram till söder Bolonkul, där vi kommer upp på Pamir Highway (M41) igen. Efterhand kommer vi att köra utmed den Kinesiska gränsen också, nära gränsövergången till Kyrgystan, där vi också kör över de högsta passen på 4540 m.ö.h. Vidare fram till Bishkek, där Pamir Highway slutar, men vi fortsätter till Almata i Kazakhstan och upp nära Kinesiska gränsen förbi Semipalatinsk (Semey) ett gammalt testområde för atombomber under Sovjettiden. Sedan drar vi snett över Kazakhstan förbi Nur Sultan (Tidigare Astana) och in i Ryssland till bl.a. Chelyabinsk, Kazan, Nizhny Novgorod, Pudozh, Kandalaksha och in i Finland vid Salla. Detta är en monsterresa på 60 dagar och 1700 mil genom flera av jordens avlägsnaste och högst belägna platser. Pamir har alltid benämnts som Världens Tak!

Journey of a lifetime

Journey of a lifetime

4 december 2019 - 31 december 2020

Interrail 2020

Interrail 2020

12 juni 2020 - 12 juli 2020

Lite lösa planer har börjat tas fram vid middagsbordet. Tanken är en månads tågluff i Europa igen. Alla i familjen har fått lämna önskemål på destinationer och vi får se vad som hinns med... Detta är prio 1 iaf: ITALIEN *Nattåg Milano till Sicilien ev stopp i Taormina *Lecce på "klacken" *Rom * Ev stopp by i Alperna POLEN *Krakow med besök i Saltgruvan * Gdansk (Ska se om färjan till Sverige ingår i Interrailkortet) *EV Warsawa Övriga: DANMARK * Köpenhamn, lär bli en natt där på ner- eller uppresan. *Ev. Legoland TYSKLAND * Lär bli tågbyte här och vore roligt att stanna till. TJECKIEN * Prag Får försöka planera hur många stopp det kan tänkas bli innan vi beställer Interrailkortet. Tror vi hade 1 månad med 10 stopp vid tågluffen 2017 och det räckte fint då. Alltid roligt att ha en resa att se fram emot!

Baku 2019

Baku 2019

31 maj 2019 - 2 juli 2019

Ner genom Europa till Odessa, varifrån vi tar färjan över Svarta Havet till Batumi. Därifrån via högt belägna byar i Kaukasus in i Azerbaijan och Baku. Tillbaka via the Military Highway i Kaukasus, genom Ryssland runt Moskva till St. Petersburg, Viborg och in i Finland vid Lappeanranta. Via Karelia norrut och hem till Forshaga, Kalix.

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 31 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Lindvalls Kebnekaisetur

Lindvalls Kebnekaisetur

18 juli 2018 - 25 juli 2018

Nikkaloukta-Kebnekaise

Sverige-resa med husbil

Sverige-resa med husbil

19 juli 2018 - 4 augusti 2018

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!

Totta Edlund
storsnorre