Norrbottens län

Fjäll och älv
torsdag 26 juli 2018 - Kvikkjokk, Norrbottens län, Sverige

Igår kom vi till Kvikkjokk, vilket ligger så långt västerut det går att komma i denna del av Sverige med bil. Från Kvikkjokk är det inte långt till norska gränsen men den vägen går bara att ta sig med helikopter eller skoter. Efter en välkomnande kopp kaffe hos Tobbe och Veronica tog vi

Sapmi
onsdag 25 juli 2018 - Jokkmokk NV, Norrbottens län, Sverige

Idag vaknade vi på Jokkmokks camping. Vi kom till Jokkmokk igår och fick omgående besök i husbilen av Tilde! ❤️Eftermiddagens ägnades åt kortspel samt bad på campingens badland. På kvällen cyklade vi in till Jokkmokk och avnjöt en fantastisk middag med lokala specialiteter på

Hemfärd
måndag 23 juli 2018 - Nikkaluokta, Norrbottens län, Sverige

Vaknar 5:30. Dags att komma upp för att gå sista biten,5,6 km ned till nikkaloukta. En härligt solig och lugn morgon. Vi ser både snötäckta sydtoppen och stenklädda nordtoppen. Nordtoppen ser högre ut men så ska det ju inte vara. Sydtoppen ska vara 70 cm högre. 2097,5 m. Vi går ganska

Keb fjällstation-laddjuvari
måndag 23 juli 2018 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Så var det dags att lämna keb och börja traska hem efter frukostbuffén kring halvtiotiden. Det var rejält blåsigt och toppen var täckt av moln. Kändes inte som någon bra topptursdag för de som valde det. Det var däremot skönt för oss som traskade tillbaka, inte alls lika varmt och

Nostalgi
tisdag 24 juli 2018 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Oj så många härlig människor och nostalgiska platser vi träffat och besökt under våra dagar i Luleå.Vi rullade in med husbilen på Ytterviksvägen i lördags eftermiddag och blev väl mottagna av Sten, Jonna och Molly. Barnen fann varandra väldigt snabbt trots att det var tre år sedan de

Dagen efter toppturen
söndag 22 juli 2018 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Sov i tält till kl 8;30. Vilken bautaträningsvärk i låren. Trodde man var tränad. Denna dag blev en återhämtningensdag med besök nere vid elsasbro för bad och bokläsning. Jag blev sugen att ta en dryga timmes promenad senare på dagen  medan Anders vilade knän och Alva tog det lugnt.

Toppbestigning Kebnekaise
lördag 21 juli 2018 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Klockan ringer 5:30. Vi kände oss pigga och målmedvetna trots ingen toppensömn. All topp-packning var förberedd kvällen innan med varsin stav till Alva och mig. Anders körde med dubbla pga knäproblem. Kläder för alla väder måste ju med. En massa snickers, mat och minst 2liter vatten per

Vilodag med småturer
fredag 20 juli 2018 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Efter en god nattsömn och en härlig frukostbuffé begav vi oss till Elsas bro för attt bada. Se bild kallt och härligt. Sedan gick vi vidare västerut längsmed forsen. Vackert med ett ganska stort och virvlande vattenfall. Lunchen intog vi nära vår tältplats, lax med pasta i påse. Sedan

Vandring 15 km

Härlig morgon. Ett uppfriskande morgondopp i kalla sjön. Packade ihop lugnt då frukost först kl 10 när enoks restaurang öppnade. Vi tänkte baguette men tredje generationen Enok är duktiga säljare och  med stort leende kom orden det är riktigt synd om ni inte tar den goda renhamburgaren

Vandring nikkaloukta till laddujavri
onsdag 18 juli 2018 - Nikkaluokta, Norrbottens län, Sverige

Vi tog flyget från Sturup 9 och mellanlandade i Sthlm. Igen frukost på flyger. Så hann precis besöka favoritstället joe& the juice och köpa en matsäck till nästa flyg mot Kiruna. Flytuten var skumpiga pga stigande varmluft. Väl framme i Kiruna åt vi medhavd matsäck. Mmh gott med

Lindvalls Kebnekaisetur

Lindvalls Kebnekaisetur

18 juli 2018 - 25 juli 2018

Nikkaloukta-Kebnekaise

Sverige-resa med husbil

Sverige-resa med husbil

19 juli 2018 - 4 augusti 2018

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!

Danmark troligtvis

Danmark troligtvis

26 juni 2018 - 11 juli 2018

Vi åker till Danmark och campar men tar inte med oss det viktigaste (mitt Xbox)

Kiruna feb 2018

5 mars 2018 - 20 mars 2018

Camilla och Kajsa på promenad

Camilla och Kajsa på promenad

16 augusti 2017 - 10 november 2017

Under några månader framöver planerar jag att ta med mig hunden och promenera de ca 140 mil som utgör svenska fjällkedjan, aka fjällfararens gröna band. Tror och hoppas att det blir trevligt..!

Kebnekaise

Kebnekaise

24 juli 2017 - 30 juli 2017

T o R Gävle-Kebnekaise solo med 2 barn (6&9).

Sardinien, Alghero

Sardinien, Alghero

24 maj 2017 - 31 maj 2017

Vårens resa går till den italienska ön Sardinien. God mat, dryck och underbar natur väntar oss.

Tågluff

Tågluff

19 juni 2017 - 18 juli 2017

Familjen ute på en månads tågluff i Europa med resan som målet. Sammanfattningsvis: 1:a veckan "resvecka", 2:a veckan Slovenien, 3:e veckan Italien och 4:e veckan " resvecka".

Hurtigruten 2016

Hurtigruten 2016

28 juni 2016 - 17 juli 2016

Bilresa Göteborg - Kirkenes, därefter båtresa med Hurtigrutens M/S Kong Harald till Bergen och till sist bilresa Bergen - Göteborg via Östersund

Elin Hugoson
Ila_