Norrbottens län

Hemresa
måndag 5 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Taxi förbokad till flygplatsen 8 km utanför staden. Tog delad taxi blev totalt 50 kr billigare än egen. Planet lyfte itid och flygningen gick så bra så. Buss till stationen. Vi åt thaimat på stället som ligger vid centralen..så,gott. Plötsligt så hördes brandlarm och vi blev uppmanade

Heldag på Torne Älv
söndag 4 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Sol och klarblå himmel!!Vi har då haft bra tur med vädret, sol och klarblå himmel. Blev hämtade av Emilio, mkt bra guide. Körde till camp Aurora där ci fick prova på olika vinteraktiviteter. Först ut var längdskidor..Emma var orolig, men det gick så bra så. Därefter snöskovandring ca

Vacker dag
lördag 3 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Lite lugn morgon..begav oss ut i butiker på fm. Skulle försöka köpa en balaklava..vilket till sist gick. Det var slutsålt på flera ställen. Köpte dessutom ett vackert silverhalsband😀Sedan vandrade vi upp till den vackra kyrkan som var öppen. Därefter köpt macka och kvarg från Coop i

Icehotel
fredag 2 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Upp tidigt idag. Bussen gick kl09 fr busstationen till Jukkasjärvi. Jag slank in för pensionärspris haha..tog 40 min de två milen, men då åkte vi runt ngr svängar och hämtade upp fler resenären. Bussen stannade utanför Icehotel. Där bokade vi en guidad tur på 30 min 395 kr, fast jag

Sol och utevistelse
torsdag 1 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Efter en frukost som var mager för att vara ett 4 stjärning Elite hotel,  Bishop Arms, var vi klara att gå ut. På med alla lager på lagerklädet och iväg kom vi. Härligt väder och vi tog en sväng runt och orienterade oss. Pratade med lite folk utefter vägen. Såg gamla hus som troligen

❄️K❄️Y❄️L❄️A❄️N❄️
tisdag 6 februari 2018 - Bjursträsk, Norrbottens län, Sverige

Extrem kyla här hemma nu❄️Hundarna vill inte vara ute, och inte jag heller. Allt går trögt när det är så här kallt.

Abisko- Kvikkjokk
onsdag 6 september 2017 - Kvikkjokk, Norrbottens län, Sverige

Så; ren, torr och övermätt än en gång!! Vi är framme i Kvikkjokk där vi ska stanna i två nätter för att vila, äta och ta igen förlorad serie-tid! Vad vi indirekt även gör är att vänta in ett regnväder som kommer döda all livsgnista och förinta den romantiska bild av väglöst

Deletapp 1: Treriksröset-Abisko
torsdag 24 augusti 2017 - Abisko, Norrbottens län, Sverige

Dåså, då är jag tillräckligt varm, mätt och nyduschad för att orka med den precision och toleransmätning det innebär för mig att knappa långa texter på telefonens överkänsliga tangentbord. Jag är framme i Abisko och därmed är deletapp 1 avklarad. Tänkte hedra pedagogiken genom att

När resan inte är målet...
tisdag 15 augusti 2017 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Nu sitter vi och väntar på bussen som ska ta oss från Kiruna till Karesuando. En liten tur på sådär 3 timmar. Efter det ska jag och Kajsa hänga med en taxichaufför som eventuellt kommer dyka upp när och där jag anser att vi bestämt och som eventuellt pratar bred norrländska alternativt

Färdiga
onsdag 26 juli 2017 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Gårdagen (Tisdagen) fick en tidig start. 05 lämnade vår bil Scandic Luleå för avfärd mot Nikkaluokta. Barnen sov större delen av resan (vaknade strax innan Kiruna och en renskock på vägen som jag kände att jag borde väcka dem för att se).Vi tankade och handlade lite lunch i Kiruna

Johan

5 mars 2018 - 20 mars 2018

Camilla och Kajsa på promenad

Camilla och Kajsa på promenad

16 augusti 2017 - 10 november 2017

Under några månader framöver planerar jag att ta med mig hunden och promenera de ca 140 mil som utgör svenska fjällkedjan, aka fjällfararens gröna band. Tror och hoppas att det blir trevligt..!

Kebnekaise

Kebnekaise

24 juli 2017 - 30 juli 2017

T o R Gävle-Kebnekaise solo med 2 barn (6&9).

Sardinien, Alghero

Sardinien, Alghero

24 maj 2017 - 31 maj 2017

Vårens resa går till den italienska ön Sardinien. God mat, dryck och underbar natur väntar oss.

Tågluff

Tågluff

19 juni 2017 - 18 juli 2017

Familjen ute på en månads tågluff i Europa med resan som målet. Sammanfattningsvis: 1:a veckan "resvecka", 2:a veckan Slovenien, 3:e veckan Italien och 4:e veckan " resvecka".

Hurtigruten 2016

Hurtigruten 2016

28 juni 2016 - 17 juli 2016

Bilresa Göteborg - Kirkenes, därefter båtresa med Hurtigrutens M/S Kong Harald till Bergen och till sist bilresa Bergen - Göteborg via Östersund

Padjelanta 16

Padjelanta 16

16 juli 2016 - 31 juli 2016

Tillbaka till Padjelantas fantastiska stäpper! Under ca 2 veckor ska vi bla försöka ta oss till Sveriges otillgänglighetspunkt.

Poltava 2016

Poltava 2016

30 maj 2016 - 2 juli 2016

Årets första mcresa går via Balicum,på mindre vägar längs Ryska gränsen, genom Polen och in i Ukraina, där vi bl.a. planerar att besöka Tjernobyl, Poltava och Odessa med sin berömda Potemkintrappa. Därefter upp i Transnistrien, Europas minst kända land, där vi besöker Tiraspol och Bender, innan vi stävar in i Moldaviens bergstrakter. Hemresan går via Wolfmountain i hörnet Slovakien, Ukraina och Polen. Kanske södra Europas "vildaste" naturreservat. I Polen skall vi dessutom åka kanalbåt på Elblaqkanalen, innan vi troligtvis tar färjan hem till Skåne. Min reskamrat är som förr Arne Svensson från Perstorp.

Turkiet once again

Turkiet once again