Älvsbyn

Mot Boden eller hur blev det?
onsdag 22 juli 2020 - Älvsbyn, Norrbottens län, Sverige

Idag var det dags att packa ihop husbilen och resa vidare mot nya mål. Vi hade bestämt oss att åka upp till Boden och se på Rödbergsfortet. Tobias hade försökt ringa dit och boka plats på en guidad visning men aldrig kommit fram, så vi chansade och for dit ändå.Innan vi lämnade Piteå

Dag 5

Idag är första juli och vi har kört från ett Örnsköldsvik som bjöd på lite duggregn. Knappt hade vi lämnat staden förrän det började ösregna och sedan har det regnat! Herregud vad det har öst ner hela vägen till Skellefteå då hade vi lyckats köra från regnet. Vi tillredde vår

Ann-Charlott Svensson
crilleolotta i crilleolotta
Senast aktiv - från Karlshamn S, Blekinge län, Sverige
Packat klart
torsdag 21 april 2011 - Bäckgatan 3, Älvsbyn, Norrbottens län, Sverige

Nu har vi äntligen packat allt klart, så nu är det bara resan som väntar! Flyget går 6,35 från Kallax, sen en dryg timmes väntan på Arlanda, och sen framme i Palma vid 13-tiden, skönt att få åka allt samma dag, och att komma fram mitt på dagen. Tyvärr är det lite krassliga grabbar,

Läs om resan:

Vill ni läsa om vår resa så läs våran blogg: www.60daysinindia.blogspot.com

MIAMI bring the heat for real!!!
fredag 18 februari 2011 - Bäckgatan 3, Älvsbyn, Norrbottens län, Sverige

Framme i Miami tog vi en taxi till vårat hotell på South Beach. Ett klockrent ställe med ett utmärkt läge då det låg precis mitt i händelsernas centrum (allt låg precis utanför vår dörr). Vi lämnade av grejerna för att direkt bege oss ut och kolla in den grymma atmosfären som Miami

Om en vecka imorgon...
söndag 30 januari 2011 - Bäckgatan 3, Älvsbyn, Norrbottens län, Sverige

Ja gott folk, nu äre nära:) Eftersom denna resdagbok ska vara kopplad till skolan och det eventuellt kanske är någon som läser här som inte vet vem, vad och varför jag är/gör detta, så tänker jag att ja ger en liten kompakt intro här och nu. Jag är en av ca 6,8 miljarder männsikor

Johanna Borgenstål
J.Borgenstal i Volontär i Vietnam
Senast aktiv - från Hanoi, Vietnam
inför sista kvällen...
torsdag 20 januari 2011 - Bäckgatan 3, Älvsbyn, Norrbottens län, Sverige

Så är den snart här. Sista kvällen med GÄNGET... det ligger en stämning över hela huset av förväntan och nervositet... Vi (Jag och M.H) har hämtat matlådor från köket till oss som är kvar när A.L åker till luleå. Planen är att vi ska få äta tillsammans i lugn och ro. Idag är

Lektioner och planering...
måndag 17 januari 2011 - Bäckgatan 3, Älvsbyn, Norrbottens län, Sverige

Det har redan gått en vecka sedan vi alla ännu en gång samlades i Älvsbyn. Tänk att tid kan gå så fort. Det är ännu en gång måndag och nästa måndag är jag tillbaka i Stockholm. Idag kändes den där sugande känslan i magen för första gången och den har hållit i sig. Allt

Så....
fredag 14 januari 2011 - Bäckgatan 3, Älvsbyn, Norrbottens län, Sverige

Just nu sitter jag i skolan och ska egentligen skriva en veckoreflektion. dock planerar jag att vänta lite med den tills jag har mina glasögon igen. Idag blev jag nämligen tvungen att plocka ut båda då jag fick något under dem. Lite jobbigt.... Nu är det bara en vecka kvar tills jag

17 dagar kvar
måndag 10 januari 2011 - Bäckgatan 3, Älvsbyn, Norrbottens län, Sverige

Just nu sitter jag i skolan och insåg att det enbart är 17 dagar kvar innan planet lyfter från Arlanda flygplats. Med mig på planet, förutom alla andra resenärer, kommer Amanda och Marie vara vilket jag tycker är väldigt trevligt. Äntligen har jag någon att åka med. Vaccinationerna är

Med Husbil mot Boden och tillbaka

Med Husbil mot Boden och tillbaka

10 juli 2020 - 31 juli 2020

Att åka söder det kan vi men hur mkt kan vi om norr? Rastlöshet och jakten efter äventyr är oss, att stanna hemma hela semestern är inte för oss. Ett äventyr på hjul genom Sverige från Skövde mot Boden och tillbaka ska vi nu åka på.

crilleolotta

crilleolotta

27 juni 2011 - 17 juli 2011

Vår tur går från Mörrum i söder till Kebnekaise, Treriksröset och Lofoten om allt går som vi önskar, hoppas och tror. Vägen hem går via Blå vägen och Tärnaby, hur vi sedan åker vidare genom Sverige återstår att se.

Mallorca 2011

Mallorca 2011

21 april 2011 - 12 maj 2011

Så var det då äntligen dags för årets Mallorca resa! Ivriga grabbar har hjälpt till att packa idag, o nu sover alla gott. Dags för mig med snart... klockan ringer om 3timmar. Så det kanske blir första gången man kan lyckas sova gott på ett flygplan =) Vi blir ännu fler denna gång, brorsan med cykelgäng är med oss andra veckan, samt de som var med ifjol, familjerna Riström och Nilsson. Vi kommer att bo i Palma Nova, på Rosa del mar, får hoppas det blir bra!

USA - the magic trip from coast to coast

USA - the magic trip from coast to coast

3 februari 2011 - 8 mars 2011

‎5 underbara veckor i USA väntar! New York - Miami - Orlando - Västindienkryssning (Haiti, Jamaica, Mexico, Grand Cayman)- San Francisco - Los Angeles - Las Vegas - Grand Canyon - New York

Volontär i Vietnam

Volontär i Vietnam

7 februari 2011 - 2 maj 2011

Äntligen var det meningen att jag skulle ut på en "volontärresa"!! :) Tanken är att jag ska spendera 12 veckor på ett projekt som kallas "Organic farm for disabled children" inom Vietnam friendship village. Förhoppningsvis är det en ny och förbättrad version av mej och min människa som kommer hem i maj. En jordbo som kanske gjort skillnad för en eller flera medmänniskor.

Volontärresa till Filippinerna

Volontärresa till Filippinerna

27 januari 2011 - 18 april 2011

Resan är som en del i den utbildning jag går på uppe i Älvsbyn. Under resan kommer vi jobba för en organisation i Manila, Filippinerna.

Asien igen! Oväntat?! NOT!

Asien igen! Oväntat?! NOT!

18 december 2010 - 8 januari 2011

Nu får det vara nog med snö och minusgrader för ett tag. Drar till Indien på en hälsoresa under ca: tre veckor. Har hört att det är så rent där och att vad man än äter så åker man aldrig på magsjuka. Inte ens om man stoppar pengar i munnen. Detta ska jag pröva med Anders Johansson. Hoppas även på att få testa på att välta kor. Har hört att det kan vara populärt där borta eftersom dom inte alls är heliga där. Kanske rent av tar och mjölkar en bara för skojs skull.

En favorit i repris :) Minnesota 2

En favorit i repris :) Minnesota 2

22 november 2010 - 14 december 2010

Hej! Nu är vi på väg till Minnesota igen, närmare bestämt St Cloud för att hälsa på Emil. Förhoppningsvis så får vi se honom tävla den här gången :) Ser verkligen fram emot den här resan och som grädde på moset får jag ju träffa Paula igen :) //Kerstin

Indien - volontär och rundresa

Indien - volontär och rundresa

26 februari 2010 - 26 april 2010

Jobbade som volontär i fem veckor i staden Sikar i nordvästra Indien. Reste sedan längst kusten till Mumbai, Goa och Kochi innan vi åkte till Delhi i några dagar och slutligen hem till Sverige.

Thailand 2010

Thailand 2010

7 januari 2010 - 7 februari 2010

Hanna & Sara goes Thai! Vintersemester med världens bästa resekompis Sara! Se så mycket som möjligt, äta gott och göra så mycket (men samtidigt lite, hey vi har semester!) som möjligt!

213
167