Boden

Resrutten nästan klar
onsdag 31 maj 2017 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Det har gått lite segt med planeringen då det varit fullt upp senaste månaden. Nu har vi iaf nästan hela resrutten klar och första tågresan till Köpenhamn är bokad. Vi har också bokat alla boenden förutom på slutet.Resrutten ser ut så här:KöpenhamnBerlinWienPostonja (Slovenien)Koper

KarinErik i Tågluff
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Nu närmar det sig avresa till Sardinien!
måndag 22 maj 2017 - Boden, Norrbottens län, Sverige

På onsdag är det dags för avresa från Arlanda till Sardninien. Ska bli en otroligt spännanden resa och ovanlig för oss, då vi varit på solresor. Nu blir det mer stadsliv och sevärdheter istället för strand häng.

Daniel Fredriksson
Fredriksson73761 i Sardinien, Alghero
Interrailkort beställda
lördag 1 april 2017 - Boden, Norrbottens län, Sverige

I sommar blir det tågluff i Europa!Var lite funderingar kring vilken typ av Interrailkort vi skulle välja eftersom vi inte har resplanen klar, men vi valde till slut 15 resdagar på 30 dagar så får vi anpassa resan utifrån det. Eftersom resan var målet så valde vi också att lägga till lite

KarinErik i Tågluff
Legoland över midsommar 2015
fredag 19 juni 2015 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Vi åkte tåg hela vägen ner till Vejle i Danmark med 4 byten. Alt flöt på ner till Köpenhamn, men där blev snabbtåget försenat pga spårarbete så vi blev 1,5 timme sena. Från Vejle åkte vi sedan buss till Hotell Legoland. Lite tufft att göra hela resan på en dag. Vi var trötta när vi

KarinErik i LEGOLAND - med tåg
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Underbart att träffa vänner och släkt!
onsdag 24 juni 2015 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Vi hade riktigt härliga dagar i Fuengirola och vi satsade på att umgås med vänner och moster med familj. För sonen var det såklart höjdpunkten att träffa kompisen igen. Vi hann göra mycket kul ihop och var bland annat på det nya tivolit i hamnen. Killarna åkte karuseller och gjord en

KarinErik i Åter till Spanien
Imorgon åker vi!
tisdag 26 maj 2015 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Äntligen är det dags att åka ner till Spanien igen! Vi har hyrt en lägenhet i vårt gamla hus. Vi har mycket skoj som väntar och redan på torsdag ska vi träffa Josefin och Nico igen! Sen är det inbokat middag med Eva och T (som är nere samtidigt som oss), grillning hos Tom och Nina,

KarinErik i Åter till Spanien
Summering samt Stockholms-helg
måndag 25 maj 2015 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Jaha, fort var det gjort så var man hemma igen… Torsdagen gick i träningens tecken även om de flesta i gruppen hade mer eller mindre ont i olika delar av kroppen, allt beroende på var vi slog oss under vår canoying-tur. Det var onda knän, fötter, vrister, ryggar samt en hel massa

JohanochHelena i Träningsresa Turkiet 2015
På G
fredag 12 december 2014 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Packar för fullt snart bär det av ska bli underbart

Robert, Sussi Och Johanna Andersson
Lulefans i Vietnam igen!
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Nu är det nära!
torsdag 11 december 2014 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Jaha, nu har vi jobbat färdigt för i år. Bara till att börja fundera på vad vi ska packa och sen ta bort hälften! Längtar....

Robert, Sussi Och Johanna Andersson
Lulefans i Vietnam igen!
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Hemma igen!
fredag 8 augusti 2014 - Boden, Norrbottens län, Sverige

Jaha, då var vi hemma igen. Flygresan gick bra även om jag i vanlig ordning tyckte att det var alldeles för mycket turbulens ett tag, men vi överlevde! Denna resa har som tidigare sagts varit helt fantastisk. Det är helt klart en av de resor som kommer att vara mest speciell för oss alla.

JohanochHelena i Florida 2014
Sardinien, Alghero

Sardinien, Alghero

24 maj 2017 - 31 maj 2017

Vårens resa går till den italienska ön Sardinien. God mat, dryck och underbar natur väntar oss.

Tågluff

Tågluff

19 juni 2017 - 18 juli 2017

Familjen ute på en månads tågluff i Europa med resan som målet. Sammanfattningsvis: 1:a veckan "resvecka", 2:a veckan Slovenien, 3:e veckan Italien och 4:e veckan " resvecka".

LEGOLAND - med tåg

LEGOLAND - med tåg

19 juni 2015 - 24 juni 2015

En tur till Legoland, Danmark och resan sker såklart med tåg hela vägen.

Träningsresa Turkiet 2015

Träningsresa Turkiet 2015

15 maj 2015 - 22 maj 2015

Åter till Spanien

Åter till Spanien

27 maj 2015 - 8 juni 2015

Vi far ner till Fuengirola igen för att återse släkten och vännerna.

Vietnam igen!

Vietnam igen!

13 december 2014 - 5 januari 2015

Efter tre år är det dags igen!

Florida 2014

Florida 2014

27 juli 2014 - 8 augusti 2014

Thailand

Thailand

11 januari 2014 - 4 februari 2014

Elin och Jonas tar en paus från den svenska vintern och far till Thailand i tre veckor!

Thailand 2013-2014

Thailand 2013-2014

19 december 2013 - 13 januari 2014

Nu är det dags för årets resa! Familjen Jonsson med sällskap åker till Thailand. Denna resa besöker vi Koh Chang, Koh Kood, Koh Samet och Bangkok. Vi hoppas på mycket sol, bad, värme och slappa dagar. Vi har ätit det "gottaste" från det svenska julbordet och nu drömmer vi om Pad Thai, kyckling med cashewnötter, goda soppor mm mm .......... drömmarna kommer snart att gå i uppfyllelse.

Nuestro tiempo en España

Nuestro tiempo en España

6 december 2013 - 22 december 2014

Planerna är att bosätta oss i Spanien under 2014. Nu har vi chansen att uppleva Spanien ordentligt, lära oss spanska, umgås mer som familj, umgås med spanska släkten, njuta av all god mat och det milda klimatet! Välkomna att följa vår tid i Spanien!

KarinErik
Lina Vidman