Gällivare NV

Tillbaka till Kiruna
lördag 15 september 2012 - Gällivare NV, Norrbottens län, Sverige

Idag blev det pasta till frukost. Bussen till Kiruna från Nikkaluokta gick vid 16:15 och vi hade 5 timmars vandring dit så vi tog det lugnt på förmiddagen. Packade och gav oss iväg mot färjeläget. Tog ca 2,5 timme och vi hade strålade sol hela dagen så idag, till skillnad från igår, var

Tillbaka till keb
fredag 14 september 2012 - Gällivare NV, Norrbottens län, Sverige

Vaknade vid 8 efter att ha sovit i 11 timmar. Kikade ut genom fönstret och vädret såg riktigt bra ut även om det hade snöat lite under natten. Gjorde lite frukost ooch gav oss iväg från Sälka vod 0915. Våran ursprungliga plan var att fortsätta till en annan stuga och sedan gå till keb

Mot Sälka
torsdag 13 september 2012 - Gällivare NV, Norrbottens län, Sverige

Efter frukosten spände vi på oss ryggsäcken och började vandra mot Sälka som är en fjällstuga ca 26 kilometer ifrån fjällstationen. Fjällstugan i Singi låg närmare men det var lite för nära och då hade vi bara haft mycket dötid att slå ihjäl i fjällstugan och det var ju ingen

Vilodag
onsdag 12 september 2012 - Gällivare NV, Norrbottens län, Sverige

Idag hade vi slappardag för att vila upp oss efter gårdagens topptur. Sovmorgon, frukost i lugn och ro osv. Hade förvånansvärt lite träningsvärk men ganska ont i knäna. Fixade i ordning så att all utrustning och alla kläder var rena och torra. Det regnade ordentligt på förmiddagen men

Slitsam topptur
tisdag 11 september 2012 - Gällivare NV, Norrbottens län, Sverige

Idag hade vi som mål att bestiga toppen. Det finns två vägar man kan gå upp dit och det ena är den västra leden. Inte så besvärlig utan mera vandring upp och sedan fanns den östra leden. Där rekomenderades det guide. Först är det vandring upp till glaciären och sedan på med stegjärn

Dag 6
tisdag 7 september 2010 - Gällivare NV, Norrbottens län, Sverige

Då var det dags att vandra hem... Frukost kl.8.30 med gänget från gårdagen. Där bestämde vi att vi skulle gå tillbaka till Nikkaluokta samtidigt med start kl.10.00. Strålande sol, klarblå himmel och varmt och skönt var det ute när vi lämnade fjällstationen. En vackare dag kunde vi

Dag 3
lördag 4 september 2010 - Gällivare NV, Norrbottens län, Sverige

Då var det dags... Frukost, på med kläderna och packa ner det sista i ryggsäcken. Kl.10.00 gick bussen till Nikkaluokta. Vi hade gott om tid och gick sakta genom en tom stad och andades in den klara luften. Alla människor hade tydligen samlats utanför stadshuset för inspelning av ett avsnitt

Första etappen
söndag 22 augusti 2010 - Gällivare NV, Norrbottens län, Sverige

Resans etapper: Nikkaluokta - Kebnekaise fjällstation = 19 km Kebnekaise fjällstation - Singi = 14 km Singi - Sälka = 12 km Sälka - Tjäktja = 12 km Tjäktja - Alesjaure = 13 km Alesjaure - Abiskojaure = 20 km Abiskojaure - Abisko = 15 km Dagen därpå tog vi en rejäl frukost, rastade Molly

Bestiga Keb

Bestiga Keb

10 september 2012 - 17 december 2012

Jag Patrik och Jimmy åker norrland för att vandra lite på kungsleden och framför allt bestiga Kebenekaise

Fjällvandring Nikkaluokta-Abisko

Fjällvandring Nikkaluokta-Abisko

22 augusti 2010 - 25 december 2010

Jag och min pojkvän fick för oss att göra något som inte så många ungdomar gör idag. Vi tycker att det är mysigt att gå ut och gå i skogen så vi tog oss an en fjällvandring uppe i Sveriges fjäll.

Kebnekaise!

Kebnekaise!

2 september 2010 - 8 september 2010

Tre år senare och nu ska Kajsa och jag upp på toppen!

Malin Persson
MissCassiopeja