Haparanda

Stadshotell med historia
tisdag 14 augusti 2012 - Haparanda, Norrbottens län, Sverige

Man kan börja på två sätt: Vid freden med Ryssland 1809 skar en kniv okänsligt itu centralorten för norra Sverige, så att viktiga funktioner kom i ryska händer... eller En fredagsmorgon välkomnades en ny medlem i kvinnofrukostklubben, en kvinna med ett brinnande engagemang för ett gammalt

Birgitta Axelsson
blax i Höst 2012
Senast aktiv - från Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige
Bastuns och sikarnas rike
onsdag 18 juli 2012 - Haparanda, Norrbottens län, Sverige

På schemat för dagen stod Finland och Kukkolaforsen. Vi började med att plocka upp Anna-Saras familj i stugan i Kamlunge. På vägen dit mötte vi en ren. Sedan avverkade vi Kalix, Haparanda och Torneå i ganska rask takt innan nästa stopp, Keminmaa församlings gamla kyrka (St Mikaels kyrka).

Hemma :-))
måndag 28 februari 2011 - Haparanda, Norrbottens län, Sverige

Nu har vi "landat" ordentligt. Vi har varit hemma i fem dagar. Första dagarna hemma var tuffa med magsjuka och förkylning/feber. Nu känns det bättre. Vi har hunnit med en tur till stugan igår. En hel del snö att skotta, även på taket, på solpanelen, som skulle skottas ren. Nu väntar

Sölve Klockare
SICC i Thailand, rundresa 2011
Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien
Koh Mook
fredag 17 december 2010 - Haparanda, Norrbottens län, Sverige

Hej pa er alla, nu har vi varit her pa Koh Mook sedan tisdag och borjar kanna oss hemma. Vadret ar som vanligt soligt och varmt, fast idag blev det askvader. Vi alla mar bra och ater gott. Ha det sa bra till nasta gang da jag skriver lite mer om vad som hander.

koivukero i Barcelona 2011
Dagen innan avfärd
lördag 11 december 2010 - Haparanda, Norrbottens län, Sverige

Det känns helt rätt att åka iväg imorgon när jag konstaterar att temperaturen här hemma visar på -16,9 med en kall nordlig vind. Vi startar imorgon med buss 11.00 från Haparanda för att ta flyget från Luleå 15.30 till Stockholm och via ett kort stopp fortsätta till Zurich där slutligen

koivukero i Thailand 2010 igen
2,5 veckor kvar
tisdag 23 november 2010 - Haparanda, Norrbottens län, Sverige

Söndagen den 12 december bär det av på nytt mot Bangkok. Vi kommer att stanna en natt i Bangkok för att sedan flyga vidare till Trang. Från Trang har vi ordnat med privat biltransport till kusten och därefter longtail till Koh Mook.

koivukero i Thailand 2010 igen
Se över till Finland
söndag 25 juli 2010 - Haparanda, Norrbottens län, Sverige

Hej Nu har vi varit så långt upp som vi hade tänkt och det blev till Haparanda, så nu vänder vi tillbaka söderut, men vi ska hälsa på Lars moster och morbror som bor i Luleå innan vi åker vidare, och så ska det ju bli fint väder här om några dagar, så vi vet inte när vi styr kosan

Anita Sandström
Lekebergsbo i Norrland
Sverige Finland Sverige Kukkolaforsen
torsdag 22 juli 2010 - Haparanda, Norrbottens län, Sverige

Tidig morgonstart från Piteå med ett morgondopp i Piteå havsbad. Det fanns inte en snäcka ens, så havsbad???Enda toppsnäckan var jag.... Därefter låg Luleå närmast till hands med en stads promenad. Även ett längre stopp i Gammelstads kyrkby en del av vårt världsarv. Spännande. Vi tog

Annette Andreassen
pussgurka i Norrland med Hurtigrutten
Senast aktiv - från Varkala, Varkala, Kerala, Indien
Stopp i Luleå
måndag 8 februari 2010 - Haparanda, Norrbottens län, Sverige

Ja då var vi framme i Luleå för att hälsa på lilla Nanny 1 månad, det är alltså Andreas och Jessickas dotter. Andreas ska köra oss till Luleå airport men först ska vi äta en pizza så att vi klarar oss till Stockholm.

koivukero i Thailand 2010
Sista kvällen i Haparanda
söndag 7 februari 2010 - Haparanda, Norrbottens län, Sverige

Ja imorgon bär det av mot Stockholm, vi tar 12 bussen från Haparanda och tillbringar sedan några timmar i Luleå hos Andreas och Jessicka för då får vi gulla med lilla Nanny som ju redan fyllt 1 månad idag. Vi kommer förmodligen att träffa Päivis syster Arja på någon ö i slutet av

koivukero i Thailand 2010
Höst 2012

Höst 2012

14 augusti 2012 - 13 december 2012

Från Haparanda via Edinburgh och Arguineguin till inkarikets hjärta. Hösten hastar, och jag har inte hunnit med... Jag försöker skärpa mig,men känner beroende av fungerande wi-fi. Jag hoppas kunna meddela ett och annat i alla fall!

Det stora sommaräventyret 2012 a.k.a. Hurtigrutten och Nordkalotten med omnejd

Det stora sommaräventyret 2012 a.k.a. Hurtigrutten och Nordkalotten med omnejd

3 juli 2012 - 22 juli 2012

På upptäcktsfärd längs norska kusten och i svenska norra norrland. Gävle (tåg) Örebro (bil) Oslo (tåg) Bergen (båt) Hurtigrutten (båt) Kirkenes (flyg) Tromsö (buss) Narvik (tåg) Luleå (bil) Råneå... och sedan får vi se... Gävle

Thailand, rundresa 2011

Thailand, rundresa 2011

21 januari 2011 - 23 februari 2011

Vi åker buss till Luleå den 21:a. Flyger till Sthlm och hälsar på Gunnar ett par dagar, innan vi drar mot Bangkok. Vi ska besöka Koh Chang, Hua Hin, Koh Samui och Patong innan vi åker hem från Phuket. Om ni vill "följa" med på resan, kan ni gå in på dagboken och läsa om vår resa.

Barcelona 2011

Barcelona 2011

4 mars 2011 - 14 mars 2011

Stadsliv i Barcelona med golf längs Costa Brava

Thailand 2010 igen

Thailand 2010 igen

12 december 2010 - 28 december 2010

Söndagen den 12 december bär det av på nytt mot Bangkok.

Norrland

Norrland

20 juli 2010 - 10 augusti 2010

Vår förhoppning är att vi skall följa norrlandskusten upp till Luleå.

Norrland med Hurtigrutten

Norrland med Hurtigrutten

18 juli 2010 - 8 augusti 2010

Minstt 300 mil bilkörning till Kirkenes med upplevelser under vägen sedan 6 dagar med Hurtigrutten ner till Bergen. Därefter 100 mil till Kungälv efter Hardangervidda mm.

Äventyr ett par månader

Äventyr ett par månader

19 januari 2010 - 24 mars 2010

Nytt äventyr, denna gången är målet Australien och Nya Zeeland.

Julen 2009

Julen 2009