Haparanda Ö

Kukkola - Strömsund
måndag 15 juli 2013 - Haparanda Ö, Norrbottens län, Sverige

Dagsetapp: 106km Totalsträcka: 610km Vaknade redan klockan 6 av att tältet blivit bastu av morgonsolen. Efter att hoppat ur sovsäcken och allt man hade på sig så klarade vi att sova till kl 9. Trötta, slitna och stela åt vi frukost och fyllde på med vätska i den något uttorkade kroppen.

Malin Johansson
malin44 i Cykla genom Sverige
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Havsbad
tisdag 2 augusti 2011 - Haparanda Ö, Norrbottens län, Sverige

Är nu på Seskarö havscamping. Inatt tänker jag slå på värmen, vaknde tidigt i morse och det var 11,9 grader i bilen. Har varit och tittat på Piteå havsbad i dag, glömde kameran i bilen så det blir inga bilder. Det är minst lika fint här och det är inte så mycket folk. piteå som

Britt-Mari Nilsson
BrittMari i Resan norrut
Senast aktiv - från Mo i Rana, Nordland fylke, Norge
Kukkolaforsen
lördag 25 juni 2011 - Haparanda Ö, Norrbottens län, Sverige

Nu har vi landat vid Kukkolaforsen. Myggtältet har vi naturligtvis slagit upp och sitter i och myser. Vårt första stopp på vägen till Kukkola var Boden, där stannade vi till och tittade på gamla militärsaker. Efter det så styrde vi stegen mot Kukkola för att hinna med forsränning kl.

Ronny Berggren
fam.Berggren i Sverige runt
Senast aktiv - från Stortorget 12, Vellinge, Skåne län, Sverige
Nu har vi startat
lördag 26 juni 2010 - Haparanda Ö, Norrbottens län, Sverige

Nu har vi äntligen startat vårt sommaräventyr. Vi kom fram till Haparanda med hyrbilen och cyklar i bagaget strax efter två i eftermiddags. Oj, oj så ivriga och fulla av adrenalin - det var härligt att sätta sig på cykeln och få sätta ingång, det var väl bara åldern som kvävde ett

Familjen Fjäll
eneri i Cykelspåret IreneGöran
Senast aktiv - från Flen, Södermanlands län, Sverige
Cykla genom Sverige

Cykla genom Sverige

10 juli 2013 - 11 augusti 2013

Ett cykeläventyr genom Sverige är tanken. Vi flyger till Tromsö ihop med våra nya fina cyklar, sedan buss till Kilpisjärvi där själva cykelturen startar. Allt som allt beräknas det bli cirka 276 mil från Kilpisjärvi till Smygehuk. Tanken är att cykla hela sträckan, men skulle det inte bli så är vi nöjda ändå! =)

Resan norrut

Resan norrut

1 augusti 2011 - 27 augusti 2011

Sverige runt

Sverige runt

18 juni 2011 - 6 juli 2011

Sverige runt. Vi börjar nere i Smygehuk och kör upp till Treriksröset. Från söder till norr. Längs med Finland upp och längs med Norge hem. Med på resan har vi familjen Bengtsson från Räng.

Cykelspåret IreneGöran

Cykelspåret IreneGöran

26 juni 2010 - 1 augusti 2010

Vi ska cykla cykelfrämjandets cykelspåret ostkustleden från Haparanda till Ystad, få se hur långt vi kommer!