Jokkmokk NV

Sapmi
onsdag 25 juli 2018 - Jokkmokk NV, Norrbottens län, Sverige

Idag vaknade vi på Jokkmokks camping. Vi kom till Jokkmokk igår och fick omgående besök i husbilen av Tilde! ❤️Eftermiddagens ägnades åt kortspel samt bad på campingens badland. På kvällen cyklade vi in till Jokkmokk och avnjöt en fantastisk middag med lokala specialiteter på

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Sverige-resa med husbil
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Dag 14. En väldigt ansträngande dag
lördag 30 juli 2016 - Jokkmokk NV, Norrbottens län, Sverige

Vilodag på Kvikkjokks fjällstation. En väldigt ansträngande dag, att klättra upp för 4 trappsteg gör att man lätt slocknar i 5-6 timmar. I övrigt har vi ätit lunch och tittat på den enda sevärdheten i stan (skyltsystemet). Innan middagsfisken gick vi på en promenad längs kungsleden

Dag 13. En väldigt tråkig transportsträcka
fredag 29 juli 2016 - Jokkmokk NV, Norrbottens län, Sverige

Nybygget Njunjes - Kvikkjokk, 9 km En väldigt tråkig transportsträcka ned till båten till kvikkjokk. Nu väntar några dagars vila på fjällstationen. Det tålamodsprövande kaoset startade direkt vid ankomst och gav oss verkligen déjà vu.... Pluspoäng dock för riktig mat (ej mikro

Dag 12. Vår sista tältplats
torsdag 28 juli 2016 - Jokkmokk NV, Norrbottens län, Sverige

Tarrekaise - Nybygget Njunjes, 9 km De steniga stigarna har pajat knän och fötter då man går i sina tankar och druttar omkring. Mer sten än stig de senaste dagarna... Vi fick i varje fall se den stora dörren nedifrån stigen. Efter en pärs hade vi klättrat över de (nästan) sista stenarna

Dag 11. I björkdjungeln faren vi
onsdag 27 juli 2016 - Jokkmokk NV, Norrbottens län, Sverige

Såmmarlappa - Tarrekaise, 13 km I björkdjungeln faren vi... Ännu en regnig dag med tillhörande jättevad över en strid fors på vägen mot Tarrekaisestugan. Skallen fanns inte riktigt med idag men man gick ju på ett spår och kom fram ändå. Kvällen spenderades på stranden till

Senast aktiv - från Cluj-Napoca, Rumänien
Dag 10. Skönt att det var dörrar och inte bara draperier...
tisdag 26 juli 2016 - Jokkmokk NV, Norrbottens län, Sverige

Tarraluoppal - Såmmarlappa, 15 km Skönt att det var dörrar och inte bara draperier... Återstår att se om kastrullerna kommer vara med i bilden imorgon. Vår värd är en skön liten druidhippiekärring som går upp till samisk offerplats och har ritual. Vår stugkompis är en finska med

Dag 9. En smäll ovanför våra huvuden fick oss att inleda språngmarsch
måndag 25 juli 2016 - Jokkmokk NV, Norrbottens län, Sverige

Sveriges otillgänglighetspunkt - Tarraluoppalstugan, 17 km Efter att kvällen innan ha svepts in i dimma men i övrigt haft en lugn natt vaknade vi upp på ödemarkspunkten (som vanligt ej utvilade) och efter några koppar kaffe med en nybakad macka mellan myggsvärmarna startade vi återfärden

Senast aktiv - från Cluj-Napoca, Rumänien
I Kvikkjokk och slickar våra sår
fredag 30 mars 2012 - Jokkmokk NV, Norrbottens län, Sverige

Start från Kebnekaise i underbar soluppgång därefter alla vädertyper, det vi minns bäst är sol vindstilla släta leder uppe på fjällen, i dalgångarna slåss vi med felplacerade fjälbjörkar sjöar med blöta och osäkra isar. Kvällen bestod av att torka kläder efter omkullkörningar på

Ojojoj
fredag 2 februari 2007 - Jokkmokk NV, Norrbottens län, Sverige

Åkte till Lilla Edet. Det gick bra. Behövde sakta ner en gång på ditvägen för en tant gick längs väggrenen.

Henk Sandin
Haaank i 070131
Senast aktiv - från Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige
Sverige-resa med husbil

Sverige-resa med husbil

19 juli 2018 - 4 augusti 2018

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!

Padjelanta 16

Padjelanta 16

16 juli 2016 - 31 juli 2016

Tillbaka till Padjelantas fantastiska stäpper! Under ca 2 veckor ska vi bla försöka ta oss till Sveriges otillgänglighetspunkt.

Scandinavian mountain trail vecka 13, 2012

Scandinavian mountain trail vecka 13, 2012

28 mars 2012 - 1 april 2012

Skotertur efter Skandinaviska bergskedjan från Riksgränsen - Ammarnäs, därefter 40 mil efter Vindelälven, Sveriges största oreglerade älv. Ner till Umeå. Vi är 10 personer på 10 skotrar. Totalt cirka 110 mil. 5 dagar, cirka 15% av resan kommer att ske i ospårad terräng. Målsättning att rapportera varje dag, resan börjar onsdag vecka 13. Häng med!!!

070131

070131

31 januari 2007 - 1 februari 2007

Grafiten-Håjum-strömslund-källstorp-björndalen-håjum-grafiten-lilla edet-grafiten

Bengt E Jansson
Puppyowner