Keb fjällstation-laddjuvari
måndag 23 juli 2018 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Så var det dags att lämna keb och börja traska hem efter frukostbuffén kring halvtiotiden. Det var rejält blåsigt och toppen var täckt av moln. Kändes inte som någon bra topptursdag för de som valde det. Det var däremot skönt för oss som traskade tillbaka, inte alls lika varmt och

Dagen efter toppturen
söndag 22 juli 2018 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Sov i tält till kl 8;30. Vilken bautaträningsvärk i låren. Trodde man var tränad. Denna dag blev en återhämtningensdag med besök nere vid elsasbro för bad och bokläsning. Jag blev sugen att ta en dryga timmes promenad senare på dagen  medan Anders vilade knän och Alva tog det lugnt.

Toppbestigning Kebnekaise
lördag 21 juli 2018 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Klockan ringer 5:30. Vi kände oss pigga och målmedvetna trots ingen toppensömn. All topp-packning var förberedd kvällen innan med varsin stav till Alva och mig. Anders körde med dubbla pga knäproblem. Kläder för alla väder måste ju med. En massa snickers, mat och minst 2liter vatten per

Vilodag med småturer
fredag 20 juli 2018 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Efter en god nattsömn och en härlig frukostbuffé begav vi oss till Elsas bro för attt bada. Se bild kallt och härligt. Sedan gick vi vidare västerut längsmed forsen. Vackert med ett ganska stort och virvlande vattenfall. Lunchen intog vi nära vår tältplats, lax med pasta i påse. Sedan

Färdiga
onsdag 26 juli 2017 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Gårdagen (Tisdagen) fick en tidig start. 05 lämnade vår bil Scandic Luleå för avfärd mot Nikkaluokta. Barnen sov större delen av resan (vaknade strax innan Kiruna och en renskock på vägen som jag kände att jag borde väcka dem för att se).Vi tankade och handlade lite lunch i Kiruna

Johan
joho107 i Kebnekaise
Lindvalls Kebnekaisetur

Lindvalls Kebnekaisetur

18 juli 2018 - 25 juli 2018

Nikkaloukta-Kebnekaise

24 juli 2017 - 30 juli 2017

T o R Gävle-Kebnekaise solo med 2 barn (6&9).

Anki Lindvall
AnkiLindvall