Kiruna

Hemresa
måndag 5 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Taxi förbokad till flygplatsen 8 km utanför staden. Tog delad taxi blev totalt 50 kr billigare än egen. Planet lyfte itid och flygningen gick så bra så. Buss till stationen. Vi åt thaimat på stället som ligger vid centralen..så,gott. Plötsligt så hördes brandlarm och vi blev uppmanade

Heldag på Torne Älv
söndag 4 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Sol och klarblå himmel!!Vi har då haft bra tur med vädret, sol och klarblå himmel. Blev hämtade av Emilio, mkt bra guide. Körde till camp Aurora där ci fick prova på olika vinteraktiviteter. Först ut var längdskidor..Emma var orolig, men det gick så bra så. Därefter snöskovandring ca

Vacker dag
lördag 3 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Lite lugn morgon..begav oss ut i butiker på fm. Skulle försöka köpa en balaklava..vilket till sist gick. Det var slutsålt på flera ställen. Köpte dessutom ett vackert silverhalsband😀Sedan vandrade vi upp till den vackra kyrkan som var öppen. Därefter köpt macka och kvarg från Coop i

Icehotel
fredag 2 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Upp tidigt idag. Bussen gick kl09 fr busstationen till Jukkasjärvi. Jag slank in för pensionärspris haha..tog 40 min de två milen, men då åkte vi runt ngr svängar och hämtade upp fler resenären. Bussen stannade utanför Icehotel. Där bokade vi en guidad tur på 30 min 395 kr, fast jag

Sol och utevistelse
torsdag 1 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Efter en frukost som var mager för att vara ett 4 stjärning Elite hotel,  Bishop Arms, var vi klara att gå ut. På med alla lager på lagerklädet och iväg kom vi. Härligt väder och vi tog en sväng runt och orienterade oss. Pratade med lite folk utefter vägen. Såg gamla hus som troligen

Senast aktiv - från Miami Beach, Florida, USA
När resan inte är målet...
tisdag 15 augusti 2017 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Nu sitter vi och väntar på bussen som ska ta oss från Kiruna till Karesuando. En liten tur på sådär 3 timmar. Efter det ska jag och Kajsa hänga med en taxichaufför som eventuellt kommer dyka upp när och där jag anser att vi bestämt och som eventuellt pratar bred norrländska alternativt

Norrsken
torsdag 5 mars 2015 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Jippi! Vi fick se norrsken igår - magiskt!

Karolina  Ernstedt
Karolinasresa i Sverigeresan
Senast aktiv - från Hässleholm, Skåne län, Sverige
Äntligen i Kiruna
onsdag 4 mars 2015 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Äntligen har vi kommit fram till kiruna! Nattåget var den skönaste delen av tågresan och allt som allt tog det 22 timmar från Hässleholm. Under de sista timmarna på tåget när det började ljusan slogs vi av hur vacker landskapet var! Vinst till och med ett gäng renar från tåget!!!

Karolina  Ernstedt
Karolinasresa i Sverigeresan
Senast aktiv - från Hässleholm, Skåne län, Sverige
Om en månad åker jag :)
fredag 20 juni 2014 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Hej, Just nu vill jag bara prova att detta fungerar och att det kommer fram till er alla. I denna blogg kommer jag att uppdatera så ofta jag kan, med både bilder, text och förhoppningsvis filminslag! I morgon är det exakt 31 dagar kvar tills jag sitter på Arlanda och väntar på det första

En dag i lördags-Kiruna
lördag 3 augusti 2013 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Låter lika kul som det är. Det här gjorde vi idag kortfattat; -Gick genom hela Kiruna stad slalombacken - ICA Kvantum - Åt på Sibyllat med kladdigt golv - Geocachade - Tittade lite i affärer - Slappade på rummet Ja det var alles. Så kul var det här en lördag. Orka äta kvällsmat, det

Ida Johansson

28 februari 2018 - 5 mars 2018

Camilla och Kajsa på promenad

Camilla och Kajsa på promenad

16 augusti 2017 - 10 november 2017

Under några månader framöver planerar jag att ta med mig hunden och promenera de ca 140 mil som utgör svenska fjällkedjan, aka fjällfararens gröna band. Tror och hoppas att det blir trevligt..!

Sverigeresan

Sverigeresan

4 mars 2015 - 5 mars 2015

Nu bär det av mot Kiruna

Min äventyrsresa 2014

Min äventyrsresa 2014

21 juli 2014 - 10 december 2014

Jag ska ut på äventyr till Asien,Oceanien och U.S.A, där ska jag besöka och uppleva olika kulturer, träffa människor och smaka olika maträtter. Min resa kommer att börja i Singapore och sedan avslutas i Washington DC.

Abisko med mamma 3

Abisko med mamma 3

29 juli 2013 - 4 augusti 2013

Ännu en sväng norrut med avslut i Kiruna

Borås-Kilpisjärvi-Lofoten-Trondheim

Borås-Kilpisjärvi-Lofoten-Trondheim

22 juni 2013 - 11 juli 2013

Bestiga Keb

Bestiga Keb

10 september 2012 - 17 december 2012

Jag Patrik och Jimmy åker norrland för att vandra lite på kungsleden och framför allt bestiga Kebenekaise

Magic Lapland Tour

Magic Lapland Tour

15 december 2012 - 21 december 2012

Ska åka på bussresa från Stockholm upp till Abisko och tillbaka. Vi kommer stanna i Kiruna på vägen i två dagar.

Melbourne

Melbourne

18 december 2012 - 10 januari 2013

Stormen viner utanför fönstret och snön yr men... Nu är det bara 35 dagar kvar. Cornelias telefon räknar ner med en bakgrundsbild av operahuset i Sydney. Julen blir lite annorlunda iår:)

Lofoten

Lofoten